مسکو: موشک‌های استینگر و جاولین به بازار سیاه راه پیدا کرده‌اند

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت که موشک‌های استینگر و جاولین ارسالی آمریکا به اوکراین به بازار سیاه راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت شاهد فروش موشک‌های استینگر و جاولین در بازارهای سیاه هستیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراینی‌ها در خصوص بمباران پل شبه جزیره کریمه تهدیداتی را مطرح کرده‌اند. ارتش ما کاملا مسئولانه با این تهدیدات برخورد خواهد کرد».

لاوروف اضافه کرد: «من مطمئن هستم که تمام این طرح‌ها شکست خواهند خورد و باید برای اتفاقاتی که برای تسلیحات ارسالی به اوکراین می‌افتد به دقت نگاه کرد و الان موشک‌های استینگر و جاورلین در بازارهای سیاه پیدا می‌شوند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «این موشک‌ها را می‌توان در آلبانی و کوزوو پیدا کرد و این به صورت آشکار گفته می‌شود».

چندی پیش وزارت دفاع آمریکا خبر داده بود که بیش از 7 هزار موشک استینگر و جاولین به اوکراین ارسال کرده است. 

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش از آغاز درگیری‌ها در اوکراین با ارسال تسلیحات و تجهیزات مرگبار به این کشور و اعمال تحریم و سایر محدودیت‌ها علیه روسیه، به آتش این بحران دامن زده، چندی پیش در مقاله‌ای در یک روزنامه آمریکایی نوشته بود: « ما به سرعت اقدام به ارسال میزان قابل‌توجهی تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده‌ایم تا بتواند در میدان جنگ بجنگد و در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار گیرد. به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ام سیستم‌های موشکی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آن‌ها را قادر می‌سازد با دقت بیشتری به اهداف کلیدی در میدان نبرد در اوکراین حمله کنند. ما به همکاری با متحدان و شرکای خود در مورد تحریم‌های روسیه، سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون بر یک اقتصاد بزرگ اعمال شده است، ادامه خواهیم داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    از فردا داعش از سلاح های ارسالی آمریکا به اکراین‌ بر ضد ما استفادع میکنه
    • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 2
      نويسنده در يك جا گفته ارسال سلاح هاي مرگبار از طرف آمريكا به اوكراين اولأ بيشتر سلاح هاي ارسالي مثل استينگر و جاولين بالگردهاي نظامي و تانكها را هدف قرار ميده و كاملأ سلاح دفاعي است دوم موشكهايي كه روسيه استفاده ميكنه و شهركها و مناطق مسكوني و صنعتي را هدف قرار ميده و قدرت تخريب و ويراني زيادي هم دارن مرگبار نيستن نه نوازشگر هستن تا الان حتي يك غير نظامي روسيه زخمي هم نشده در صورتي كه در اوكراين بيشتر از ٣٠٠٠ غير نظامي كشته شده اند واقعأ كه سياست و سياسي فكر كردن خيلي خيلي كثيف و زشت است
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    بزودی از این موشک ها علیه نیروهای آمریکا در سوریه و عراق استفاده خواهد شد.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    4 0
    بزودی از این موشک ها علیه نیروهای آمریکا در سوریه و عراق استفاده خواهد شد.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    از اول هم ارسال این حجم از سلاحهای قابل حمل و دوش پرتاب اهدافی به جز جنگ در اوکراین را دنبال می کرد. اروپا و آمریکا باید منتظر عواقب و حشتناک این شارلاتانیزم خود باشند.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس