کد خبر 1388145
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
بانک مرکزی

به گفته مدیر اداره صادرات بانک مرکزی، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با اظهار ارز در گمرک می توانند بدون محدودیت اسکناس وارد کشور کنند، ضمن اینکه از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش مشرق، لامعی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی در تشریح تأثیر سیاست‌های جدید ارزی این بانک در بازار، اظهار داشت: از  ۲۲خرداد صادرکنندگان مجاز شدند اسکناس ارز حاصل از صادرات را در صرافی ها با اعلام اظهارنامه گمرکی و بر اساس نرخ توافقی ارائه کنند.

وی تأکید کرد: طی ۴ روز این سیاست جواب داده و میانگین نرخ دلار به زیر ۳۱ هزار تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد: انتظار داریم در ماه‌ها و فصول آینده تورم و فشار قیمتی کاهش یابد

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: اینکه نرخ ارز در صرافی ها  ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان اختلاف قیمت دارد ناشی از رقابت است اما در شبکه های اجتماعی نرخ ها مورد تایید ما نیست.

به گفته مدیر اداره صادرات بانک مرکزی، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با اظهار ارز در گمرک می توانند بدون محدودیت اسکناس وارد کشور کنند، ضمن اینکه از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 5
    آخه کی میاد اینجا ارز آوری کنه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      خود من یکیش، سؤال بعدی!!!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      من اگر خارج بودم میاوردم ولی خب چی کنم داخل ایرانم .
    • فردین FR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      من مقیم یکی از از کشورهای اروپایی هستم و همیشه خودم و خانواده ام و بسیاری از دوستان ایرانی ام با خرید بلیط از شرکت ایران ار و آوردن ارز به کشور به سهم ناچیز خود در کمک به اقتصاد وطن برتر از جانمان مشارکت میکنیم و این کمترین کاریست برای ادای دین به اقتصاد وطن.
  • CA ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 6
    "طی ۴ روز این سیاست جواب داده و میانگین نرخ دلار به زیر ۳۱ هزار تومان کاهش یافته است." دلار دیروز رفت بالای 32 هزار تا اونجا که من میدونم . منبع ، وبسایت یا کانالی که این قیمتها رو بهتون میگه بدید ما هم استفاده کنیم
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      5 1
      معلومه که دلار خریدی دیدی داره میاد پایین داری جو میدی، دیروز دلار سی و خورده ای بود، تو منبعتو بگو ما بفروشیم!!!!
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 2
    ما که وقتی ایران می‌آییم ارز زیادی نداریم ولی با عرض معذرت می‌آییم.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    با سلام این روش یکی از موثرترین راه های مقابله با تحریم ها است. باید پذیرفت که تحریم یک جنگ در مقیاس تمام عیار است و در فرصت مناسب با یک عملیات نظامی به خیال خود نتیجه مطلوب خود را همانند دهه سی دشت خواهند کرد. در دوره جنگ تحمیلی ، رزمندگان اسلام سلاح و مهمات خود را از دسمن تامین می کردند. امروز نیز بایستی اجازه داده شود ارز بصورت رسمی وارد کشور شود. با اظهار گمرکی ارز وارداتی شناسنامه دار می شود و با زیر ساخت های موجود امکان مدیریت و پایش آن فراهم است. این یک تجربه در مقیاس راهبردی است. امیدواریم اثربخشی آن را در زندگی روزمره مردم و افزایش ارزش پول ملی ببینیم.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 1
    آخه عزیز من عین سیل داره بولیوار ونزوئلا و دینار عراقی و افغانی افغانستان میاد داخل اسمشون هم گذاشتی ارز !! درسته اینا هم ارز هستن اما ارزی که یک دونه دو زاری ارزش ندارن و عین کاغذ باطله بی ارزشن . بعد با این ارزها چجوری دلار میخواد بیاد پایین ؟!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    بنظر من اگر پی انداز دلاری با سود و بدون مالیات برقرار بشه خیلی ها راقب به این کار نیشتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس