کد خبر 1388055
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
ملاقات وزرای دفاع ترکیه و یونان در بحبوحه تنش‌ها

در میانه تنش‌ها میان یونان و ترکیه، وزرای دفاع دو کشور در حاشیه نشست ناتو با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه با «نیکوس پاناجیوتوپولوس» همتای یونانی خود دیدار کرد.

 دیدار وزرای دفاع ترکیه و یونان در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، در حالی انجام شده تنش‌ها میان دو کشور طی هفته‌های گذشته تشدید شده است.

 آکار و پاناجیوتوپولوس در این دیدار بر لزوم حفظ گفت‌وگوها به منظور کاهش تنش‌های کنونی تأکید کردند.

این دو همچنین باز نگه‌داشتن خطوط ارتباطی به‌منظور حل مسائل و تمرکز بر دستورکارهای دوجانبه مثبت در راستای حسن همجواری را به بحث گذاشتند.

ملاقات وزرای دفاع ترکیه و یونان در بحبوحه تنش‌ها

این دیدار در حالی انجام شده که سخنگوی دولت یونان روز شنبه بر آمادگی کشورش برای هرگونه احتمالی در خصوص اقدامات تحریک آمیز ترکیه تأکید کرده است.

دولت یونان خاطرنشان کرد: «یونان مطلقاً می‌تواند با هر چالشی علیه حاکمیت ملی و حقوق حاکمیت خود روبرو شود .این به نفع و منفعت ما است که وارد هیچ تشدید تنش با ترکیه نشویم». (جزئیات بیشتر)

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه درباره نظامی کردن جزایر واقع در دریای اژه هشدار داد. اردوغان گفت، درباره درخواست از یونان برای غیرنظامی کردن این جزایر «شوخی نداریم.»

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از دولت یونان درخواست کرد ارسال نیروهای مسلح به جزایر دارای وضعیت غیرنظامی را متوقف کرده و از توافقات بین‌المللی تبعیت کند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    36 6
    یک برگ تاریخ و تمدن یونان می ارزه به کل دارو نداره مغولان، تنها تمدن هایی که هم سط یونان هست همان چین و ایران است.‌#آذری آریایی است
    • CO ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      29 1
      بله حتی خود منطق و فبسفه ایرانی اسلامی ابن سینا ٬ بیرونی ٬ نصیرالدین طوسی ٬ فارابی ٬ و... تا به امروز خودش بر گرفته از فلسفه یونانی ارسطویی افلاطونی است.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      ترکیه فلک زده حتی شاعر کلی اش هم فارس زبانه، حتی ماه و ستاره پرچمش هم از ساسانیان است. این اصطلاح «بی همه چیز» واقعا برازنده ترکیه است. #آذری آریایی است.
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      ترکیه فلک زده حتی شاعر ملی اش هم فارس زبانه، حتی ماه و ستاره پرچمش هم از ساسانیان است. این اصطلاح «بی همه چیز» واقعا برازنده ترکیه است. #آذری آریایی است.
    • بهمن IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 8
      کولی های هندو تبار گل و پرست اومدن ایران با دزدی از تمدن تورکها صاحب تمدن شدند.قدیمی ترین کفش تبریز با قدمت ۶ هزار سال.تمدن هندو تبار ۲۹۰۰ سال.
    • Gholgholi DK ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 8
      پس حوضه تمدنی این امپراتوری ها که همگی ترک بودند کجاست غزنویان - سلجوقیان - خارزمشاهیان - ایلخانیان -تیموریان - افشاریان - صفویان - قاجاریان - گورانیان - بابریان - مملوکیان و امپراتوری عثمانی اینها فقط درشت هایش بود به خانات و خود مختاری ها کار ندارم مثل اق قویونلوها - قارا قوینلوها - مظفریان و ........ در حال حاضر چندین مشور مستقل ترک نشین مستقل و چندین خود مختاری در ترکیب روسیه وجود دارد و اگر به شاهنامه خودتان هم مراجعه بکنید خواهید دید همانقدر که از ایران یاد شده همان قدر هم از توران در شاهنامه یاد شده من همه این را که برای توشمردم همگی بعد از اسلام است گویا شما این چادر نشینان بیابانگرد را فراموش کرده اید در زمان حاکمان مذکور نام این جغرافی ایران نبوده بلکه بنام سلسله های مربوطه قید شده در تمام منابع رسمی کشور همه را چادر نشین و بیابانگرد و وحشی معرفی میکنید ولی وقتی بحث حوضه تمدنی به میان می اید همه را پان فارس برمیشمرید
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 15
    یعنی چی انگار امارات بما بگه که ما درباره غیر نظامی کردن جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابو موسی و غیره با ایران هیچ شوخی نداریم ؟؟؟ ...... خاک خودشه میخواد نظامی بکنه مگه شما شمال عراق و سوریه رو غیر نظامی نکردید ؟؟؟؟
  • محمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    6 26
    جزایر متعلق به ترکیه هست و به شرط غیر نظامی بودن به یونان واگذار شده و در صورت نقض توافق نامه ترکیه حق بازگرداندن جزایر را داره و یونان میدونه قدرت مقاومت در مقابل ترکیه(آنا دولو ) قدرتمند را نداره ،پس دست به دامان آمریکای کثیف شده
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      19 3
      هیچی در‌این دنیا متعلق به کشور جعلی ترکیه جعلی نیست.‌فقط زورش‌به ارمنستان ۴میلیونی‌ریید اونم که در زنگزور قهوره ایش کردیم.
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      5 1
      کی گفته کجا. همچین چیزی نوشته شده نصف غرب ترکیه هم مال یونانیهای بقیه هم مال کوردها و ارامنه در و آشوریها...
  • تبریز NL ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 29
    روزی هم ما تورک های ایران از اسارت آزاد شده و با ترکیه ادغام می شویم . و از ظلم غاریایی های غار نشین نجات پیدا می کنیم
    • CO ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      19 2
      حمهوری اسلامی باید خطر پانترکیسم را حدی بگیرند و بشدت با آن برخورد کنند .
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      14 3
      خخخ خود ترکیه تا چند وقت دیگه توسط کوردها و چرکس ها زازارها و ارامنه .. تجزیه میشه خود ترکیه دچار بحران موجودیتی و هویتی هست به خاطر الکی داره تاریخ دزدی و جعل هویت برای خودش میکنه بعد ت میای چرت و پرت میگی
    • رضا IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      6 2
      انموقع ایران میشه مستعمره ترکیه ای که اویزان تمدن و فرهنگ ایران و یونانه .ظلم ترکها به سایر اقوام در ترکیه امروزه قابل چشم پوشی نیست
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      7 4
      وطن فروش دوزاری خودت فارسی و نوکری امریکا رو‌میکنی، یک موی‌گندیده ترک های باستانی می ارزه به هیکل‌هزارتا وطن فروش مثل تو
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      7 0
      اقا قبول ترک ها والا ترک ها بالا، پس شروع کنیم الان اول باکو بره یکی از استان های ترکیه بشه بعد قزاقستان بره بعدش ما میایم اصلا قول میدیم همه فارسها ترکی یادبگیریم.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 0
      اتفاقا کردم تبریز بیشتر از فارس ها، ایران‌رو دوست دارند. چون کلمه ایران اصلا فارسی نیست و یک کلمه باستانی آذری از اوستا است.
  • علی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    6 24
    یاشاسین تورک. پانفارسها تفاله های رضاخان باید برن قندهار افغانستان
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      20 1
      ترک واقعی زردپوسته خود تو هم ترک نیستی
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      4 16
      رضاخان پانتورک بود به این نشونه که اسم پرشیا رو در سازمان ملل تغییر داد و آرارات رو به ترکیه بخشید.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      6 0
      خفه بابا وطن فروش دوزاری، مادر (ایران) فروش، ناموس فروش بی ناموس تو غلط میکنی‌از ایران عزیزتراز جانم زر زیادی میزنی، اگر لازم‌باشه همین زبان ترکم رو از بیخ میبرم و از اون خنجری میسازم و در قلب مهاجمان به ایران فرو میکنم.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    خاک بر سر اردوغان حتی نتونست یکی از جزیره های اون دریا رو برای ترکیه برداره. انقدر حقیر انقدر ضعیف
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    اردوغان حتی نتونست یکی از جزیره های اون دریا رو برای ترکیه برداره. انقدر حقیر انقدر ضعیف
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    نمیشه دوست من, اصلا همه ترک ها والا همه ترکها بالا همه دنیا در دست ترک، اسم اقیانوس آرام رو عوض کنیم بگذاریم اقیانوس ترک ولی ولی ولی آذری ترک نیست. ژنتیک ادم رو که نمیشه عوض کرد ترک واقعی زدپوست هست.‌زبان هم که اعتبار نمیشه طرف لال باشه کدوم نژاده
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    رجب، آبروی ترکها رو بردی، در همه جهان ترک ها رو به نوکری و دو رویی و همسایه آزاری و فاشیست و نفهمی معروف کردی IR1 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    9 3
    آخه کدوم احمقی حاضر میشه نژاد بزرگ آریایی را رها کنه بره زیر گروه ترکان زردپوستی؟ یعنی تمدنی که اف۳۵ ساخته، ایستگاه فضایی ساخته، در مقابل تمدنی که اوجش شده بیرقدار ___ ترکیه رژیم‌ مونتاژی جعلی حقیر بی هویت حتی شاعر ملی اش هم فارسی زبان است. حتی رویای اش هم توران کشور تورج شاهِ ایرانی است.____ این مرحله از حقارت برای همه کشورها قفله # آذری آریایی است.
    • Gholgholi DK ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 9
      زندگی وگذشته ما نه در افسانه ها بلکه در واقعیتهاست به اندازه کافی داستان ومتون افسانه ای هم داریم که برای بارآوردن فرزندانمان به آنها بازگو میکنیم ولی وقتی حرف واقعیت پیش می آید هم به اندازه کافی دلیل سند ومدرک برای گفته های خود داریم وهم دنیا به تاریخ ترکان واقف است. استعمار تمامی تلاش خود را برای تکه تکه کردن آنها نه از زمان جنگ جهانی اول ، بلکه از زمان صفویه وعثمانی شروع کرده وهنوز هم ادامه می دهد. ولی آنچه مسلم است دشمن در مورد آسیمیله فرهنگی ترکان به طور قطع ویقین شکست خورده است .من خواهش می کنم یک مقایسه کوتاه مابین خودتان وما ترکها ( از آذربایجانی قرقیزی وقزاقی وترکمنی وقشقایی وخراسانی وآنادولو و....) انجام دهید می بینید تمامی ترکهای جهان خود را ترک می دانند ولی خودتان را نگاه کنید شما پارسها نیمی از دنیا را ملک پارس و زیرمجموعه پارسی می دانید ولی هیپکدام آز آنها حتی تاجیک ها و افغانی ها که نزدیک ترین به شما هستند شما را قبول ندارند. پس زیاد به افسانه اعتماد نکنید وبه فکر ساختن تاریخ نباشید چون تاریخ باید اتفاق بیفتد بعد نوشته شود . ان شاللاه بعد از هزار سال شما هم تاریخی هزاروصد ساله خواهید داشت واگر راه درست پیش روید به آن افتخار خواهید کرد مثل ما.
    • Gholgholi DK ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 11
      نام ایران هم یک نام افسانه است که در شاهنامه امده است و در طول هزار و اندی سال این جغرافی را به این نام نمیشناختند و در زمان رضا پالانی این نام را به خود گرفت ما تورک هستیم یعنی غزنویان - سلجوقیان - خارزمشاهیان - ایلخانیان - تیموریان - افشاریان - صفویان - قاجاریان - مملوکیان - بابریان - گورکانیان - عثمانی و ده ها نام دیگر مگر تاجیکستان قرقیزستان - قزاقستان - ترکمنستان - ازبکستان و از اول نامشان این بوده ما وقتی از نژاد تورک صحبت میکنیم فقط منظور ما فقط تورکیه و ازربایجان نیست ما ده ها خود مختاریس تورک در داخل روسیه داریم در ضمن نام تورکیه هم از زمان اتاتورک در سازمان ملل قید شده
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      8 0
      خودتان و ما نکن، وطن فروش ناقص العقل،‌ترک و فترس هردو «ما»هستند و تو و یهود و پانترک و پانفارس‌ و آشغالهای دیگه همه باهم «شما» هستید.
    • به قلقلی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      افسانه ها و داستان‌هایی که از ملتهای دیگر دزدیده یا دخل تصرف شده است ،اتراک غیر از اوایل حکومت موغولها هیچ گاه متحد هم نبودند ،نگاهی به تجاوزات ارضی و کشتار و ویرانیهایی که تاریخ بدان شهادت داده ،امام ترک زبانی که شما نام برده آید ،اگر یک رسم مشترک بپرسی یا عدم اطلاع میکند یا شروع به نام بردند رسم و رسومات ایرانی مثل عید نوروز و...میکند مانند ترکیه و باکو و ازبکستان و قزاقستان یعنی غیر مذهب و تا حدودی زبان الباقی خود را ترک ازبک یا ترک قزاق یا ترک موغولی میداند و بدان پافشاری دارند ،اما سیاست اسیمولاسیونی و ترک سازی مال و اقوام غیر ترک بعد از روی کارآمدن آتاترک با همکاری انگلیس و جاسوسی یهودی مجاری آن ( مینوس وامبر) نقش پررنگ به خود گرفت و ادامه و گسترش یافت ،تاریخ ایران ساخته شده است در آثار تاریخ زبان و فرهنگ منطقه به وفور یافت شده است ،هنوز نسخ فارسی ایرانی ( بیش از ۱ میلیون ) فقط در موزه هند وجود دارد ،شما دنبال ساخت تاریخ خود باشید نه دزدی یا تحریف و جعل آن
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 1
      آخه کدوم احمقی حاضر میشه نژاد بزرگ آریایی را رها کنه بره زیر گروه ترکان زردپوستی؟ یعنی تمدنی که اف۳۵ ساخته، ایستگاه فضایی ساخته، در مقابل تمدنی که اوجش شده بیرقدار #آذری آریایی است.
    • خطاب به قل قلی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 0
      برو کنار بزار باد بیاد یه جمله یادت دادند مدام میای این چرندیات رو تکرار میکنی فرق تاریخ ایران با تاریخ جعلی باکو و آنکارا اینه که همه ملل جهان بجز پان تورکها عظمت و شکوه تاریخ پر افتخار ایران رو قبول دارن و ولی هیچ کش چرندیات و توهمات شما پان تورکها رو غیر خودتون قبول نداره بیخود نیست دانشمندان به تاریخ من در اوردی شما میگن شبه تاریخ همیشه یا اویزون تاریخ ایران هستید یا یونان جایی هم که نمی تونید دست به تحریف واقعیت بزنید به شدت به مشاهیر و تمدن ایران حمله و اونو رد میکنید اونیکه افسانه و دروغ هست تاریخ جعلی چند هزار ساله برای کشورهای ترکیه و آذربایجان هست که قدمت جفتشون روی هم به ۱۰۰ سال هم نمیرسه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    21 2
    (آذری ها آریایی و از قوم ماد هستند)آریایی یعنی شکسپیر گوته حافظ آمریکا المان شوروی روسیه امپراطوری ماد هوخشتره امپراطوری فارس کوروش امپراطوری روم جولیوس‌سزار امپراطوری شارلمانی فرانسه ناپلئون بناپارت ادیسون مخترع برق مخترع هواپیما تلفن راه آهن کشتی‌ و اولین سفربه ماه دومین‌سفر به ماه ناسا تلسکوپ هابل ماهواره اینترنت کامپیوتر موبایل تلوزیون هالیوود سینما تثاتر یونان فلسفه‌ فیثاغورس .........#آذری آریایی است
  • DK ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 8
    سلام بر تورکیه ، حسادت پان فارس‌ها قابل درک هست
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 0
      تو همونی هستی که ۵۰۰ساا پیش جانم فدای عثمانی گفتی و پابند و زنجیر به پا و دست زنان تبریزی زدی و برای بردگی به کاخ های عثمانی فرستادی،
    • ساسان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      5 0
      شما تاریخ تحریف و جعل نکن از حسادت ،پماد ضد سوزش با من
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      الان پان عثمانی های کم عقل سوار بر بیرقدار میان میگن این آریایی که اف۳۵‌ساخته به ما حسودی میکنه. آخ یادم‌نبود نمیشه سوار بیرقدار شد.
  • اردبیل آذربایجان IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    کسی که نظریه عاریایی رو اولین بار مطرح کرد گفت عاریایی هیچ ربطی به نژاد نداره. پارس های افغانی وقتی میبینن کاملا عقب موندن و هر روز در رویای مهاجرت به کشورهای خارجی سیر میکنن، برای ارام کردن خود میگن ما نژاد برتریم. اخه احمق نژاد برتر بودن که دادن دستت برات نون و اب و ازادی و رفاه میشه. تمام پولدارهای کشورت میلیاردها تو ترکیه فقط خونه خریدن مابقی بماند. حالا تو بشین هارت و پورت کن. وقتی اسم تورک میاد از درد به خود می پیچید و این برای همه ما کافیه. جانم فدای آذربایجان و تورکیه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      تو همونی هستی که ۵۰۰ساا پیش جانم فدای عثمانی گفتی و پابند و زنجیر به پا و دست زنان تبریزی زدی و برای بردگی به کاخ های عثمانی فرستادی،
    • مجتبی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      9 1
      قبل از رضاخان در ایران ، آتاترک نژاد و توهمات پانترکی را غالب مردم مهاجر آناتولی کرد ،یه نگاهی به خروج سرمایه های ترکیه بندازی وضعیتش از ایران بحرانیه ،مقصد سرمایه های ترکیه شده پرتغال و آلمان و....همان کشورهایی که ترکها برای گرفتن ویزای شنگن اروپایی و داشتن زندگی استاندارد اروپایی حاضر به خرید خانه و سرمایه گذاری در آنها شدند ،رویابی که مهاجران دشت قبچاق با پیوستن به اتحادیه اروپا به دنبال گدایی آن بودند ولی چند دهه سال خواب عضویت رسمی اتحادیه اروپا برایشان شد رویا دست نیافتنی
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      آریایی همونه که جنگ جهانی دوم بخاطرش را افتاد. آریایی حاکم بر دیگر نژادهاست #آذری آریایی است.
  • NL ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 7
    به نام ترک های باستانی ایران: هرری عثمانی، درجایی که ترک شبعه نفس میکشه جای عثمانی نیست.
  • DK ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 5
    حسوووود هرگز نیاسوووووووود!!!!!خب دیگه کولی های غاریای پماد بزنید درست میشه،?!!!
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      خود بشین خوب فکر کن چرا تمدن آریایی که اف۳۵ و ایستگاه فضایی ساخته باید به ترکیه ای مه اوجش بیرقدار هست خسودی بکنه؟
    • علیرضا IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      شما آویزان فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران و یونان نباش الباقی با پماد صد سوزش قابل رفعه
  • DK ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 8
    یونان ۵۰۰سال زیر بیرق تورک بودی بازم دلت میخواد بری زیر بیرق ماه و ستاره !!!آمریکا اوکراین رو هم اینطوری حمایت می‌کرد حالا برو وضعیت اوکراین رو ببین هرروز ۱۰۰تا کشته داره!!!البته آمارش از چهارشنبه سوری این متهمان و وحشیان کولی کمتره!!!!
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 0
      همش ۵۰۰؟ اینا رو جایی نگو بهت میخندن از ۱۲هزار سال ناریخ و تمدن یونان و ایران و چین
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      ماه و ستاره همون بیرق ساسانیان هست حتی پرچم این ترکیه جعلی هم جعلی و دزدی است.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      5 0
      آمریکا بیش از ۷پایگاه نظامی در‌ترکیه داره، ترکیه خیلی وقت پیش توسط آمریکای آریایی اشغال شده تموم شده رفته. الان یک جسدی تو خالی از این کشور جعلی باقی مونده که درون این جسد ماموران سیا نشسته اند و آنها اینطرف اونطرف حرکت میدن
    • علیرضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      تاریخ مهاجران ترک موغولی قبل از مهاجرت به فلات ایران را بخوانید ،انها صدها سال خراج گذار و مستعمره چینیها بودند ،در جنگ بهرام چوبین به تصرف ایران در میآیند
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 0
      بابا وطن فروش دوزاری، مادر (ایران) فروش، ناموس فروش بی ناموس تو غلط میکنی‌از ایران عزیزتراز جانم زر زیادی میزنی، اگر لازم‌باشه همین زبان ترکم رو از بیخ میبرم و از اون خنجری میسازم و در قلب مهاجمان به ایران فرو میکنم.
  • GB ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 9
    بعد شمال عراق وشمال سوریه .نوبت بعدی ..یونان خواهد بود ...جهت یادآوری به افعانی های هندی تبار عزیز...ترک ها وارث سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف بوده وخواهند بود ما با تحريف وجعل تاربخ وتوهمات وشعار..کوروش جعلی درست نمی کنیم ....پارس کردن افعانی ما توجهی نمی کنیم .چون ضعیف هستید ما ترک ها ضعیف مدل های مختلفی ادب می کنیم که دیگه نتوانند پارس کنند ......یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      همه جزیره ها رو‌یونان گرفته ترکیه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      ترک واقعی زردپوسته برودر آیینه ببین زردپوستی؟ یا باقیمانده بردگان زردپستان هستی که عاشق مغول تبارها شدی؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 2
      کوروش که در‌تورات و انجیل اونده جعلی است اونوقت آذری سفیدپوست رو کنار ازبک زردپوست گذاشتن بعنوان نژاد میشه حقیقت؟
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      7 1
      پان اردوغانی ها حاضرند ترک ها را برای اردوغان سر ببرند. همانطور که در زمان صفوی راه را برای ناموس دزدی عثمانی از آذری ها فراهم کردند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      4 1
      وطن فروش دوزاری، مادر (ایران) فروش، ناموس فروش بی ناموس تو غلط میکنی‌از ایران عزیزتراز جانم زر زیادی میزنی، اگر لازم‌باشه همین زبان ترکم رو از بیخ میبرم و از اون خنجری میسازم و در قلب مهاجمان به ایران فرو میکنم.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 3
      ایران‌کشتی یونان رو گرفت و به هدفش رسید ولی اردوغان‌سالهاست داره درمقابل یونان ناله میکنه. ____ ایران کشور داعش رو فتح کرد و در کل‌سوریه و عراق تاجگذاری کرد اونوقت اردوغان و ترکیه جعلی برای ۲متر زمین شمال عراق و‌سوریه داره ناله میکنه.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 8
    قابل توجه افعانی ها ..گنده تون .رضاخان پالان بود ایران در عرض یک هفته توسط روس ها انگلیس ها تصرف شد رضاخان پالان با ذلت و خواري ایران ترک کرد ودر آفریقا به درک واصل شدند......درضمن فیلم ۳۰۰ نگاه کنید متوجه وحشی بودن .درطول تاريخ می شدید ...ساسانيان و هخامنشیان خیلی مانور میدن البته کلی توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ سانسور تاريخ واقعی.....توسط اسکندر به فنا رفتند ...
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    پامترک همونه که ۵۰۰سال پیش جانم فدای عثمانی گفت و پابند و زنجیر به پا و دست زنان تبریزی زد و برای بردگی به کاخ های عثمانی فرستاد،
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    هرچی شاه ترک در ایران سرکار اومد بر علیه عثمانی جنگید اونوقت یک عده طرفداری عثمانی ای رو میکنند که دزپ ناموس آذری است.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 0
    پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت____ ای مردم تبریز کسی که زوزه اکنون زوزه میکشد همان کسی است که به زنان تبریزی پابند زد تا به اسارت عثمانی‌بروند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    پان اردوغانی ها حاضرند ترک ها را برای اردوغان سر ببرند. همانطور که در زمان صفوی راه را برای ناموس دزدی عثمانی از آذری ها فراهم کردند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 0
    ایران یعنی یک ارمنی در کنار یک آذری در کنار یک فارس برای دفاع از ناموس یک عرب در خوزستان میجنگد. _ ایران کشور خداست. _ اگر نژاد پله اول باشد ایران در نوک قله ی هرم انسانیت ایستاده است.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد. انتقام گرفته میشود توسط پدر نشد توسط پسر.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    5 1
    هیچکس نمیتونه ما آذری ها رو از تمدن بزرگ آریایی ایران بیرون کنه و بچسبونه به چشم بادامی های قرقیز و ازبک_________تمدن ترکیه پهباد مونتاژی ساخته است ولی تمدن آریایی سوخو و اف۲۲ و اف۳۵ و تورنادو ساخته در ورای زمین ایستگاه فضایی ساخته و .....___ تمدن ترکیه و قرقیز و ازبک درمقابل تمدن آریایی یعنی فارس و آذری و آلمانی و روس و امریکا و هند و فرانسه و ...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 1
    ایران‌کشتی یونان رو گرفت و به هدفش رسید ولی اردوغان‌سالهاست داره درمقابل یونان ناله میکنه. ____ ایران کشور داعش رو فتح کرد و در کل‌سوریه و عراق تاحگذاری کرد اونوقت اردوغان و ترکیه جعلس برای ۲متر زمین شمال عراق و‌سوریه داره ناله میکنه.
  • محمد از تهران IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 9
    افعانی فرمودید..اسم کوروش درتورات و انجیل آمده. لطف کنید ادرس آیه ها بدهید ...با توهمات وشعار وتحریف وجعل تاریخ ..ملت فريب ندهید ..کوروش حاصل تفکرات فاشیستی ونژاد پرستی جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای هست.. ....
    • CO ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      3 1
      انجیلی که من در کتاب خانه ام است انجیل Biblia Vulgata انجیل به زبان لاتین ( رومی) رسمی واتیکان است و بر پایه نسخه توشته شده در سده ۴ میلادی ( دو سده پیش از اسلام ) ویرایش و منتشر شده است و در فهرست نامها میتوان کوروش Cyrus را در 3 ,45 - 28 ,44 Esdras 1.1,II Paralipomena 36 3 ,45- 28, 44 Isaias همچنین داریوش Darius و خشیارشاه Xerexes هم آمده است بنابر این در میان مسیحیان بر فرزندان خود هنوز نام های انجیلی سیرو / سایروس( کوروش ) و داریو /داریوس ( داریوش ) میگذارند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 5
    تو عکس همه چی واضع است یونانی ها در مقابل ترکها سر به تعظیم شدن
  • شهرام IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 8
    درسته من فارس هستم و ایرانی اما اگر دنبال حقیقت باشیم تورک ها خیلی خیلی از لحاظ تاریخ فرهنگ پیشرفت و قدرت از ایران جلوتر هست و خودم نیز یک خانه در ترکیه خریدم و به فرهنگ شان احترام می‌گذارم اینجا هیچ نژاد پرستی نیست کورد ها آزادانه تلویزیون رسانه دارن و به زبان مادریشان تدریس می‌کنند ولی ایران با اون عقب مانده گی هنوز در دوران جهالت نژاد و یکسان سازی فرهنگ جعلی هست. واقعیت تلخ هست اما باور کنید که فعلا عقب مانده ترین کشور منطقه از همه لحاظ ایران هست
    • مجتبی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      به زبان فارسی صحبت کن تا احترام و شان را نشان دهند
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      بوی گوشت پخته آدمهای نژادهای مختلف در عراق و سوریه که به دست داعش ساخته ترکیه سوزانده شده اند،، عطر پانترک شده است، تشت رسوایی پانترک به زمین افتاده است، شرم بر نژادپرست های فاشیست پانترک___ خدایا حساب ما ترک ها را از این پانترک های نژادپرست فاشییت جدا کن
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      وژن فروش دوزاری میدونستی وطن فروشی است؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس