اژه ای نمایه

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مردم گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد اما امید مردم به قوه قضاییه بیش از گذشته است و این دستاورد را باید قدردان باشیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع معصومیه قم برگزار شد، با بیان اینکه همه باید در مسیر خدمت به مردم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، اظهار کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد اما امید مردم به قوه قضاییه بیشتر از گذشته است که این دستاورد مرهون زحمات همکارانم در قوه قضاییه است و باید قدردان آن باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما یک وظیفه الهی و انسانی داریم که بتوانیم در راستای پیشرفت کشور و تحقق آرمان‌های الهی، از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما یک جایگاه حقوقی داریم که از این جایگاه می‌توانیم در راستای جلوگیری از انحرافات، کوتاه کردن دست دشمنان و کمک به نیازمندان و مظلومان بهره‌مند شویم، بنابر این باید خداوند متعال را از باب رسیدن به این نعمت شکرگزار باشیم و بدانیم که اگر به وظیفه الهی و انسانی خود عمل نکردیم باید خودمان را ملامت کنیم و مقصر بدانیم چراکه می‌توانستیم جلوی منکری را بگیریم یا حقی را زنده کنیم اما نکردیم.

وی بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد میزان جرائم نیز کاهش خواهد یافت.

*فرآیندها برای خدمت بیشتر به مردم کوتاه شود

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم رعایت قوانین موجود تصریح کرد: باید اهل خلاقیت باشیم و فرآیندها را کوتاه کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در حوزه جذب و گزینش نیرو نیازمند اقدامات ویژه است، مطرح کرد: ۲۵۰ طلبه مستعد، فاضل و درس‌خوان را در استان‌های مختلف نشان کرده‌ایم و تعداد زیادی از این افراد قبل از اینکه دعوت به کار شوند، کارهای گزینشی آن‌ها انجام شده است و ۲۵ نفر نیز در هفته آینده یا هفته قوه قضاییه وارد مرحله آموزش می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه تورم و گرانی‌ها فقط مختص به ایران نیست، عنوان کرد: در مسئله کرونا نیز همه دنیا گرفتار شدند اما ایران جزو برترین کشورها در عرصه مقابله با کرونا است همچنان برخی از کشورها در حوزه کرونا در حال تلفات دادن هستند درحالی‌که این موضوع در کشور ایران مدیریت شده است.  

وی ادامه داد: موضوع تورم همانطور که در دیگر کشورها رخ داده است در ایران اسلامی نیز وجود دارد و همانطور که اقشار مختلف درگیر موضوع تورم و گرانی هستند در قوه قضاییه نیز با مشکلات مالی روبرو هستیم اما در طول این سال‌ها هیچگاه همانند امروز برای رفع مشکلات معیشتی افراد تلاش نشده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس در هیچ دوره‌ای همانند دوره فعلی برای رفع مشکلات مردم با دولت همراهی نکرده‌اند، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم قوه قضاییه را تقویت کنیم که این نیز به تقویت دولت و نظام منجر می‌شود.

وی گفت: وضعیت استان قم در حوزه مواد مخدر نسبت به گذشته بهتر شده است اما همچنان نیازمند تلاش و مقابله در این حوزه هستیم.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه ما باید در تراز قم قدم برداریم، اظهار کرد: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی شایسته قم نیست؛ برخی از مسائل حقوقی طولانی شده است البته که ممکن است مشکل بخاطر قوه قضاییه نباشد اما این مجموعه باید پیش قدم شود و به صورت مستمر پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

*دشمن به دنبال نقاط ضعف قوه قضاییه است

وی بر لزوم تکریم مردم و کارکنان قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: متولی باید بیشتر از دیگران حرمت امامزاده را نگه دارد و ما باید نسبت به رفتار، اخلاق، نوع برخوردها و صیانت از مجموعه مواظب و مراقب باشیم و اگر نقصی در مجموعه وجود دارد از روش امر به معروف و نهی از منکر ورود کنیم و فقط به دنبال پیگیری توسط مجموعه‌های نظارتی نباشیم، دیگران به دنبال ضعف گرفتن از قوه قضاییه هستند.

محسنی اژه‌ای گفت: مردم امروز مشکلاتی دارد که برخی از این مشکلات به قوه قضاییه بر می‌گردد و ممکن است شیوه برخوردهای مردم غیرمتعارف و غیرقابل انتظار باشد که در این راستا باید صبر و حوصله خود را در مقابل ناملایمتی‌ها افزایش دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • كوچصفهانى IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 5
    حقيقتى است.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 1
    حاج آقا هر چند شما زحمات زیادی برای قوه کشیدید ولی انتظار این بود که از خود تعریف نکنید و اجازه بدهید بقیه این مطلب را بگویند.
    • مسلم سلمانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 0
      بهتر است قوه قضائیه و مجریه ادغام شود تا مشکلات هر دو قوه بویژه قضائیه زودتر حل شود
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 1
      چجوری ادغام بشن وقتی وظایف متفاوته؟
    • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 3
      ادغام مجریه و قضاییه؟! یا خدا! باید ترسید از این کامنت چون قبلا می گفتین مردم باید حذف بشن و شدن و حالا میگین ادغاک کل دستگاه در یک نهاد؟ کجایی خدا
  • IQ ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    در دوره ایشون یک پرونده قضایی ما حل شد مربوط به یک زمین ارثی بود از سال ۹۰ لاینحل مونده بود با تشکر از آقای اژه ای
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    حاج آقا اژه ای صحت عمل واقتدار وقاطعیت وظلم ستیزی جنابعالی بر کسی پوشیده نیست ،ولی باکمال شرمندگی هنوز زمینخواران داخل شهری قادر به نفوذ به قضات شعبات هستند موردی را در یکی از شهرای تابعه غرب تهران سراغ دارم که علیرغم جدیت دادستان شهر وتحقیقات گسترده اداره کل مبارزه با فساد اقتصادی مستقر در غرب تهران وکشف مستندات کافی وشناسایی چند قطع زمین که توسط باند مفسد با سند سازی مترف شده اند ولی قاضی شعبه دادسرا کم کاری میکند لطفا دستور بفرمایید به موارد مزبور نظارت فرمایند ***********************************************************************
    • محمد زمان IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 0
      با دعای خیر برای قوه قضاییه پیشنهاد می شود برای تشویق قضات بسیار زحمتکش هر ماه یکی از شایسته ترین آنهارا به هرطریق مناسب که شناسایی نشوند و از کید دشمنان نظام در امان باشند معرفی فرمایید
    • غیظ آبادی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      آقای اژه ای خیلی خسته نباشید برای ترسیم آینده ای درخشان یک سری به مجتمع عدالت تجریش بزنید و پرونده هارا نگاه کنید دونفر قاضی متخصص و باایمان را همراه ببرید تا کمک کنند اگر متخصص نیست دونفر باایمان و پاک سیرت ببرید
  • +++ DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    البته اگر رافت اسلامی با مجرمین کمتر و احکام آنها بازدارنده تر باشد، اعتماد به قوه قضاییه بیشتر هم خواهد شد، الان سارقین و حتی سارقین خشن که از سلاح سرد یا گرم استفاده می کنند، ترسی از تکرار جرم خود ندارند
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    خدا خیرت بده کدوم امید !؟ پدرم زمین گیر شده رفتم وکالت محضری ازش گرفتم که کارهای قضایی اش رو انجام بدم دفاتر قضایی اذیت می‌کنند. میگن برو پدرت (که زمین گیر شده ) رو بیار / حالا اون قضیه تموم شده رفتیم دادگاه بجای پدرم که خواهان هست در دادگاه حضور پیدا کنم میگن شما سمت نداری فقط باید یا پدرت بیاد یا وکیل / میگیم وکیل بدلیل رسیدگی به چندین پرونده ممکنه یه چیزی از قلمش بیفته و خودم به پرونده و جزییاتش مسلط تر هستم بزور قبول کردند که فقط تو دادگاه بنشینم / یعنی ما شاکی پرونده هستیم نمی‌دونیم غصه زمین گیر بودن پدرمون رو بخوریم غصه خسارتی که خوانده بهمون زده رو بخوریم غصه قوانین دست و پا گیر قوه قضاییه رو بخوریم غصه وکیلی که فقط دنبال حق وکالتشه رو بخوریم / یعنی ما به قوه قضاییه پناه بردیم که حقمون رو بگیریم درد داشتیم که اومدیم بیکار نبودیم چرا چند تا درد دیگه تو قوه قضاییه فقط برای رسیدگی به شکایتمون رو دردهای ما می‌گذارید؟
  • کامران IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    درود
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 1
    زمان آقای رئیسی ، مفسدین اقتصادی را بیشتر محاکمه می‌کردند. آقای اژه ای که اومد ، مفسدین اقتصادی تموم شدند؟
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      درهمین اصفهان فکر میکنی(مسیولین،کارکنان،وابستگانشان باندها وشرکتهایی که کل ثروت وکارها وکارخانه هادوب اهن فولاد پالایشگاه،بانکها،پول ثروت قدرت و...اصفهان)دستشون بوده حالا چیکار میکنند!؟
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 0
      درهمین اصفهان فکر میکنی(مسیولین،کارکنان،وابستگانشان باندها وشرکتهایی که کل ثروت وکارها وکارخانه هادوب اهن فولاد پالایشگاه،بانکها،پول ثروت قدرت و...اصفهان)دستشون بوده حالا چیکار میکنند!؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    من انتظار داشتم برخوردها محکمتر باشه
  • یاسمن IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    جناب آقای اژه ای تبرئه مفسیدین اقتصادی نشانه اقتدار شماست؟ برخورد قاطع انتظار مردم از شماست. قدری درخصوص برنامه هایتان و مشاورینتان تامل بفرمایید.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    بله
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 2
    واقعا اززمانیکه جناب اژه ای درراس قدرت هست سمت شرق اصفهان زیار واژه ...خیلی بهتر شده -حالا اصفهان یک رییس ووزیر میخواد که اهل شمال اصفهان یکی غرب باشد(قبلا کرباسچی مال مرکز،چهارباغ وجنوب سرمایه دار اصفهان بود
  • کارشناس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    از رسیدگی به فساد در بورس چه خبر
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    درهمین اصفهان فکر میکنی(مسیولین، دستشون بوده حالا چیکار میکنند!؟(یا به مسیولیتهای جدیدجابجا شدنند
  • محمدایوب IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 1
    آنقدر امیدمان زیاد شده که قید محاکمه روحانی را زدیم آخوندی وزنگنه وابتکار وکلانتری آشنا واعظی ونوبخت ونهاوندیان اصلا همه را
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    الحمدلله
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 0
    چرا مردم همچین حسی ندارند ؟!!!
  • DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    بی شرمی !
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    4 0
    شما وقتی کار درست انجام میدی که حدود شرعی رو بی کم و کاست انجام بدی . نه مفسد فی لارض رو زندانی کنی و ماهی ۲۵ روز هم بهش مرخصی بدی
  • سارا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    چی بگم
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    ان شاءالله
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    1 0
    سلام جناب قاضیالقضات فقط بکو این قوانین ومقررات که اجرا میکنی حق هست یا نه
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    من نظری ندارم فقط به عنوان یک فرد عادی بروید یکی از دادگاهها ببینید چ رفتاری با شما خواهد شد
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 0
    اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مردم ،امید مردم به قوه قضاییه ... این اژه ای دچار توهم نشده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس