پگاسوس

شرکت آمریکایی L۳Harris که در حوزه نظامی و اطلاعاتی فعالیت دارد، در تدارک نهایی کردن خرید شرکت امنیت سایبری NSO مستقر در سرزمینهای اشغالی است که محصولاتش همواره با جاسوسی و قتلهای سیاسی گره می‌خورد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نام بد افزار "پگاسوس" به عنوان یک محصول شنود و جاسوسی ساخت شرکت NSO در سرزمین های اشغالی، طی سالهای اخیر بارها مطرح شده و هر بار نیز با واژه هایی مثل قتل، جاسوسی و نفوذهای غیرقانونی به حریم اشخاص مهم، همراه بوده است. این دست پرورده صهیونیست ها به قدری، اقدام به انجام فعالیت های جاسوسی می کرد که بالاخره نهادهای اطلاعاتی غربی بویژه آمریکا نیز وارد بازی شده و به دنبال کنترل کردن آن، از طریق خرید با واسطه شرکت NSO بروند.

بیشتر بخوانید:

جاسوس بازی غول سایبری امارات با کمک مشاوران CIA/ آیا موسس تلگرام هم جذب «ماده سیاه» شده است!؟ +عکس

اتفاق مهم تاریخی که رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق یادآوری کرد/ ترور صدها دانشمند برجسته عراقی با رمز «داموکلس ۲» +جزییات

جاسوس افزار صهیونیستی ۹ مقام آمریکایی را هک کرد

شرکت اسراییلی NSO در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ژنرال بازنشسته اسراییلی آویگدور بنگال تاسیس شد. وی رییس سابق شرکت صنایع هوافضای اسراییل (IAI) بود و در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی درگذشت. بر اساس اطلاعات موجود، بسیاری از کارمندان شرکت NSO، نیروهای سابق یگان ۸۲۰۰ ارتش اسراییل هستند که در بحث شنود و جاسوسی الکترونیکی و جنگ سایبری فعالیت دارد.

چگونه سیستم اطلاعاتی آمریکا با کارت حقوق بشر «پگاسوس» را تصاحب کرد/ اعضای «۵ چشم» به دنبال استخدام فرزند نامشروع اسرائیل برای عملیات‌های جاسوسی +عکس

ژنرال آویگدور بنگال

جاسوس افزار پگاسوس معمولا به شکل یک پیامک حاوی یک لینک عمل می کند و اولین بار، وجود آن در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط مرکز تحقیقاتی Citizen Lab کانادا کشف شد. بر اساس تحقیقات Citizen Lab کانادا و اشاره های ادوارد اسنودن کارشناس سازمان NSA آمریکا، این بدافزار در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد حکومت سعودی نقش مهمی داشته است. قتل بی رحمانه و حتی نابود کردن جسد او در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، جهان را شوکه کرد. بر اساس اطلاعات موجود در آن زمان، یک تبعه سعودی در کانادا به نام عمر عبدالعزیز که از مخالفان حکومت سعودی است مورد حمله سایبری قرار گرفت.

چگونه سیستم اطلاعاتی آمریکا با کارت حقوق بشر «پگاسوس» را تصاحب کرد/ اعضای «۵ چشم» به دنبال استخدام فرزند نامشروع اسرائیل برای عملیات‌های جاسوسی +عکس

عمر عبدالعزیز  فعال سعودی مقیم کانادا

بد افزار پگاسوس از طریق یک ایمیل جعلی برای او ارسال و از این طریق، آیفون وی آلوده شده و سعودی ها موفق شدند مکالمات وی از جمله ارتباطات او با خاشقچی را شنود و پس از آنکه اطلاعات و مدارک به دست آمده توسط وی را برای حکومت خود بویژه ولیعهد جوان خطرناک دیدند، برای قتل او مهیا شوند.

پگاسوس و بازی قدرت در داخل سرزمین های اشغالی

در زمستان سال گذشته بود که خبری جنجالی در سرزمین های اشغالی منتشر شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که پلیس رژیم صهیونیستی از مدتی قبل در بررسی پرونده مفاسد مختلف نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم، با استفاده از نرم افزار پگاسوس و بدون داشتن مجوز دادگاه، به سراغ تلفن همراه فرزند نتانیاهو و برخی از مشاوران آن رفته است. از مدتی قبل از این پرونده، بحث استفاده بدون مجوز در داخل این رژیم مطرح بود و بعد مشخص شده که نتانیاهو نیز از اهداف این شنود و جاسوسی بوده است.

چگونه سیستم اطلاعاتی آمریکا با کارت حقوق بشر «پگاسوس» را تصاحب کرد/ اعضای «۵ چشم» به دنبال استخدام فرزند نامشروع اسرائیل برای عملیات‌های جاسوسی +عکس

دفتر شرکت NSO

در ماه های اخیر پرونده های فساد مربوط به نخست وزیر سابق، خصوصا در مورد خرید تسلیحاتی از آلمان در کانون توجه قرار گرفته و تحقیقات درباره آن انجام می شود. نتانیاهو نیز که موقعیت را مناسب دید، وارد فاز تهاجم شده و اعلام کرده آنچه رخ داده شبیه به این است که جنگنده های نیروی هوایی اسراییل، ساکنین سرزمین های اشغالی را بمباران کنند.  یک نکته عجیب اینکه بر اساس اطلاعات منتشر شده این عملیات جاسوسی بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی رخ داده و این زمانی بوده که شخص نتانیاهو در راس قدرت بوده است. در عین حال مقامات  رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این مسئله را جدی گرفته و به تحقیقات در خصوص آن خواهند پرداخت.

استعفای مدیر شرکت اسرائیلی سازنده «پگاسوس»

بعد از فشارهای شدید داخلی و خارجی، مدیر شرکت NSO مجبور به استعفا شده و اکنون اعلام شده، بخشی از کارمندان این شرکت نیز اخراج می شوند. یک مقام مسئول در شرکت صهیونیستی «NSO» تولیدکننده جاسوس‌افزار «پگاسوس» از استعفای «شالِو هولیو» (Shalev Hulio)، مدیر این شرکت و برکناری ۱۰۰ کارمند آن در چارچوب بازسازی ساختار شرکت و سازماندهی مجدد آن، خبر داد. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای که در رسانه‌های صهیونیستی از جمله «تایمز» اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد که هولیو یکی از موسسان شرکت NSO از سمت خود کناره گیری می‌کند، همچنین «یارون شوهات» مدیر عملیاتی این شرکت، به طور موقت جای او را می‌گیرد و روند بازسازی را هدایت می‌کند.

چگونه سیستم اطلاعاتی آمریکا با کارت حقوق بشر «پگاسوس» را تصاحب کرد/ اعضای «۵ چشم» به دنبال استخدام فرزند نامشروع اسرائیل برای عملیات‌های جاسوسی +عکس

شالِو هولیو- مدیر شرکت NSO

در بیانیه مذکور آمده است: «این تجدید ساختار، شامل تمام جنبه‌های کسب‌وکار این شرکت، از جمله گسترش فعالیت‌ آن با تمرکز بر کشورهای عضو ناتو، برای اطمینان از اینکه (NSO) به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو اطلاعات الکترونیکی با فناوری پیشرفته در جهان باقی می‌ماند، خواهد بود». این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول در شرکت جنجالی NSO که خواست نامش فاش نشود، نوشت: نزدیک به ۱۳ درصد از نیروی انسانی شرکت مذکور نیز در چارچوب بازسازی ساختار آن، برکنار خواهند شد. در این میان نباید از نقش آمریکا در فشار به این شرکت و استفاده از کارت معروف " حقوق بشر" غافل شد.

آمریکایی ها و بازی معروف با مسئله حقوق بشر

شرکت NSO و محصول معروف آن یعنی جاسوس افزار پگاسوس از تقریبا یک دهه قبل یک گزینه پر طرفدار و شناخته شده برای مشتریان خاص در جهان برای مقاصد جاسوسی بوده است. بعد از ماجرای لو رفتن وجود همچنین بد افزاری و تحقیقات صورت گرفته در خصوص آن لیست بلند بالایی از کشورها و سازمان های مختلف اطلاعاتی و امنیتی که کاربران آن بودند نیز منتشر شد. از شیوخ سعودی و اماراتی گرفته تا مصر، آذربایجان، مراکش، هلند، هند، عراق، آلمان، مراکش، اوکراین و چندین کشور دیگر توسط سیستم های دولتی و حتی در برخی موارد سیستم های غیر دولتی مشتری این بد افزار بوده و از آن برای هدف قراردادن افراد خاص استفاده می کردند.

اما نکته جالب در اینجا این که در فضای پس از قتل وحشتناک جمال خاشقچی و البته با روی کار آمدن دموکرات ها در کاخ سفید، کارت بازی همیشگی این حزب یعنی مسئله حقوق بشر به مانند ادوار گذشته روی میز آمد. از فشارهای رسانه ای به حکومت سعودی گرفته که باعث کاهش روابط ریاض و واشنگتن شده و از طرفی دولت آمریکا، فشار را بر روی صهیونیست ها افزایش داد تا فعالیت های شرکت NSO را محدود کرده و آن را وارد لیست سیاه خود کرد. در چند سال اخیر چندین مورد از هک شدن تلفن های همراه مقامات مختلف آمریکایی توسط این بد افزار رخ داده بود که باعث خشم شدید واشنگتن شده بود.

البته باید به این مسئله جالب نیز اشاره کرد که در سال های قبل و برای بازار آمریکا و استفاده توسط آژانس های دولتی این کشور، شرکت NSO یک نسخه ویژه بر اساس بد افزار پگاسوس به نام "شبح" را توسعه دادند. پگاسوس به صورتی توسعه پیدا کرده بود که روی شماره های سیستم مخابراتی آمریکا عمل نکند و صرفا نسخه ویژه آن یعنی شبح در آن کشور امکان فعالیت داشته باشد. با وارد شدن این شرکت به لیست سیاه تجاری و معاملاتی آمریکا شرکت NSO خطر را حس کرده و حالا البته بعد از استعفای رییس اصلی شرکت پرده جدیدی از بازی در این حوزه به روی صحنه آمده است.

شرکت بزرگ آمریکایی وارد میدان می شود

این نکته نیز حائز اهمیت است که مدتی پیش و قبل از استعفای مدیر اصلی شرکت NSO، خبری منتشر شد که بر اساس آن شرکت آمریکایی L۳Harris به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران حوزه محصولات مختلف نظامی، در حال مذاکرات برای خرید شرکت NSO است. آمریکایی ها که نگران پخش شدن فناوری های هک و جاسوسی در بازار بین المللی بودند، در گام اول با وارد کردن شرکت مورد نظر به لیست سیاه خود باعث سقوط ارزش این شرکت، جدا شدن بسیاری از نیروهای آن و فاصله گرفتن عمده مشتری های این کمپانی شدند. در این شرایط، شرکت آمریکایی L۳Harris به همراه چند شرکت دیگر که عمدتا آمریکایی هستند در حال تلاش برای خرید NSO بوده و منابع نزدیک به این ماجرا اعلام کردند شرکت آمریکایی L۳Harris از شانس بسیار بیشتری برای خرید این شرکت برخوردار است.

چگونه سیستم اطلاعاتی آمریکا با کارت حقوق بشر «پگاسوس» را تصاحب کرد/ اعضای «۵ چشم» به دنبال استخدام فرزند نامشروع اسرائیل برای عملیات‌های جاسوسی +عکس

بر اساس اطلاعات موجود و در صورت نهایی شدن خرید، شرکت L۳Harris بایستی ۲۵۰ میلیون دلار بدهی های مختلف شرکت NSO به بانک ها و طلبکاران گوناگون پرداخت کند که البته این رقم برای شرکت مورد نظر عدد خاصی به حساب نمی آید. از طرف دیگر شرکت NSO به عنوان زیر مجموعه ای از L۳Harris یک تشکیلات و سازمان جدید در داخل خاک ایالات متحده ایجاد کرده و اعلام خواهد کرد که برخی از فعالیت های خاص را دیگر انجام نخواهد داد تا از لیست سیاه دولت آمریکا خارج شود. البته این بخش را می توانید به این صورت ترجمه کنید که این فعالیت ها قرار است با نام و شکل و شمایل جدید و متفاوتی ارائه شود.

شرکت آمریکایی L۳Harris از مدتی پیش به دنبال خریدن استارت آپ ها و شرکت های فعال در حوزه های امنیت سایبری و سیستم های شنود است. در حال حاضر بخشی موسوم به L۳HARRIS TRENCHANT در زیر مجموعه شرکت L۳Harris ایجاد شده که بحث های مربوط به دفاع و تهاجم سایبری را توسعه می دهد و تا به امروز دو شرکت استرالیایی فعال در حوزه امنیت سایبر به نام های Azimuth Security و Linchpin Labs را خریداری و به مجموعه خود اضافه کرده است. در صورتی که قرارداد خرید NSO نیز توسط این شرکت تکمیل شود این شرکت هم به این مجموعه خواهد پیوست تا یک شبکه بزرگ نظارت و جاسوسی سایبری در خاک آمریکا تشکیل شود.

از طرف دیگر صهیونیست ها که نگران از دست دادن توانایی های این شرکت هستند بر اساس قوانین خود، شرکت خریدار این مجموعه را مجبور می کنند که دفتری در سرزمین های اشغالی دایر کند. کارشناسان صهیونیستی فعال در حوزه امنیت سایبری اعتقاد دارند که حرکت های اخیر و خصوصا فشار به NSO و حالا خرید آن، یک استراتژی از طرف آمریکا به عنوان رهبر کشورهای موسوم به پنج چشم (آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند) است. این اتحادیه حول جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات بین آنها از روش های مختلف، ایجاد شده و حالا با اضافه شدن این توانایی یعنی NSO قدرت نفوذ و عملیات این مجموعه به رهبری ایالات متحده بیشتر از قبل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    13 7
    پگاسوس نتیجه رای کنسرتی و اصلاح طلبان و دولت بنفش بود که این توطئه دشمن نیز با درایت دولت انقلابی خنثی شد.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      6 3
      تخلف فولاد مبارکه، ۱۴ برابر بودجه سیستان و بلوچستان، ۴۲ برابر بودجه محیط زیست و ۵ برابر بودجه بهزیستی و...
    • استاد US ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      5 1
      پگاسوس ابزاری بود که خود اصلاح طلبان جهت خوش خدمتی به غربی ها استفاده میکردند. وزیر ارتباطات دولت قبلی استقلالی ها را در معرض سرقت اطلاعاتی قرار داد.
    • استاد US ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      4 1
      این ابزار به کمک اصلاح طلبان توسعه یافت. اسم رمز پر جاسوس بود که بعد از تکمیل پروژه به پگاسوس شهرت یافت.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      6 0
      ابزارجاسوسی برای ضربه تهاجم فرهنگی بود
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 1
    گروسی، مدیرکل آژانس: قطعا بدون دریافت پاسخ معتبر از ایران، پرونده تحقیقات را نمی‌بندم / این ایده که ما به صورت سیاسی تحقیقاتمان را متوقف کنیم، برایمان غیرقابل قبول است / تهران باید پاسخ‌های لازم را بدهد، باید به ما دسترسی به افراد و اماکن لازم را هم بدهد / ما یک الزام قانونی داریم که باید بسیاری از چیز‌هایی که ایران باید شفاف کند را روشن کنیم
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 0
    بلومبرگ از قول یک مقام امریکایی: دولت بایدن در زمان مناسب پاسخ ایران را می‌دهد ، از اینکه ایران برخی خواسته‌های خود را کنار گذاشته، دلگرم شدیم / برخی از مسائل، باقی مانده که باید حل شوند
  • استاد US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    6 1
    دولت قبلی به کمک وزیر ارتباطات جوانش برای این ابزارک صهیونیستی سنگ تمام گذاشت. آنها به کمک این ابزار اطلاعات محرمانه ی استقلالی ها را در معرض دید دشمنان قرار میدادند.
  • خانیان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس