کد خبر 1387505
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
مهریه

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس از درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست کرده‌اند که طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خارج از نوبت در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: این درخواست پس از امضای ۵۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

بیشتر بخوانید:

مجازات حبس مردان از قانون مهریه حذف شد

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت:‌ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست داشته باشند تا طرحی خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد هیأت رئیسه این درخواست را در صحن به رأی می‌گذارد و در صورت موافقت اکثر هیأت نمایندگان طرح مذکور خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط ب مهریه است  و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی دادخواست خود را برای کاهش قسط مهریه تقدیم کند تا زمانی که این دادخواست مورد رسیدگی قرار گیرد و حکم برای آن صادر شود حدود ۶ تا ۷ ماه زمان می‌برد و فرد در این مدت یا باید اقساط مهریه را پرداخت کند و یا اینکه به زندان برود تا حکم نهایی صادر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 0
    مهریه را بکنید ۱۴ عدد ، باضمانت بشرطی که حداقل ۲ سال زندگی کرده باشند. بیشتر از اون را دادگاه قبول نکند و اختیاری باشد. زیر دوسال مشمول هیچ چیز نشود. الان شغل یکسری از دخترها شده مهریه گیری.
  • CA ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    هم‌ اجرائیات ثبت و هم قوه قضاییه بر اساس میزان مهریه ، شاکی (زن یا خانواده زن در صورت فوت زن) کلی پول به جیب میزنن .‌اینها از این پول نمیگذرن اتفاقا هر چی سکه گرونتر بشه واسه اینها بهتر هم هست
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    0 0
    مردها بدبخت کردین رفت دیگه کسی سراغ ازدواج نباید بره با این سکه های گرون
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    سلام مهریه بیشتر از 14 سکه صدردصد زندگی رو خراب میکنه / فقط مهریه 14 سکه و بقیه هرچی باشه دولت دخالتی نکنه و توافقی حل بشه . هم زن زندگیا رو الکی خراب نمکنه و هم مرد بدون استرس میچسبه به خانواده و بچه دار شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس