مخالف اسکوچیچ بودم اما الان چاره دیگری نیست/ دیگر زمان نداریم

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ضمن رد هرگونه پیشنهاد درباره جانشینی کارلوس کی روش گفت: من مخالف اسکوچیچ بودم اما الان چاره دیگری نیست.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور با اشاره به شکست دو بر یک تیم ملی ایران مقابل الجزایر در دیدار تدارکاتی گفت: انتظار خودمان این بود بازی به مراتب قوی‌تری را شاهد باشیم اما ضعف‌های مفرط فنی داشتیم که به آن باید رسیدگی شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال افزود: بازی‌های تدارکاتی بیشتری را باید انجام می‌دادیم. حریفانی را باید انتخاب کنیم که تاکتیک آنها مثل انگلیس، آمریکا و ولز باشد. این تیم‌ها کاملا فیزیکی هستند و نمی‌توانیم مقابل الجزایر یا شبیه به این تیم‌ها به فعالیت کامل و لازم برسیم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در همین تک دیدار هم باید شبیه سازی می‌کردیم تا مقابل تیم‌های فیزیکی و قدرتی بازی کنیم. متأسفانه این اتفاق نیفتاد و از روی ناچاری با الجزایری بازی کردیم که بازیکنان کلیدی‌اش را هم به همراه نداشت.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ برای تیم ملی کوچک است

قاسمپور با اشاره به تاکتیک‌های دو تیم در این دیدار اظهار داشت: الجزایر تیم ملی ایران را تحت فشار می‌گذاشت و هر وقت خواست در نیمه زمین خودمان با بازیکنان زیاد مانع از طراحی حمله می‌شد. هیچ یک از قواعد تشکیل حمله را نداشتیم. فاصله بین خطوط بسیار زیاد بود. مهم نتیجه بازی نیست بلکه مشکلات درون تیم از لحاظ تاکتیک است. وقتی تحت فشار بازیکنان حریف قرار می‌گرفتیم توپ را به راحتی از دست می‌دادیم.

مخالف اسکوچیچ بودم اما الان چاره دیگری نیست/ دیگر زمان نداریم

او درباره انتقاد از عملکرد دراگان اسکوچیچ یادآور شد: من خودم یکی از مخالفان حضور آقای دراگان اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی ایران بودم اما الان زمان، مهم‌تر از هر اسم و فاکتور دیگر است. اکنون هر کس دیگری هم بهتر از اسکوچیچ باشد زمان برای کار کردن ندارد. فوتبال ملی ایران نیاز به پول برای جذب مربی دارد ولی به نظرم پول هم در حال حاضر علاج موضوع نیست.

قاسمپور در خصوص شایعه بازگشت کارلوس کی روش گفت: این موضوع را باید کاملا جداگانه تحلیل کرد. اگر او را با پول وزارت ورزش می‌خواستند بیاورند چرا زودتر سراغش نرفتند. حالا اصلا زمان نداریم و دلیلش را نمی‌دانم چرا می‌خواهند سراغ او یا هر فرد دیگری بروند. ضمن اینکه به نظرم کی روش امتحان خودش را پس داده است. او تنها برتری که نسبت به اسکوچیچ دارد شناخت کافی از بازیکنان تیم ملی ایران است.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: من فکر می‌کنم باید دست از هر تفکری برداریم و بتوانیم بازدهی نیروهای فعلی را بالاتر ببریم. انگلیس و آمریکا و ولز کاملا قدرتی و فیزیکی بازی می‌کنند. ما همیشه در مقابل فیزیک خوب بازیکنان سطح اول دنیا مشکل داشتیم و حالا باید خیلی قوی‌تر سراغ تیم‌هایی در مسیر برگزاری بازی تدارکاتی برویم که شبیه به آنها هستند. من فکر می‌کنم اگر تمام بازیکنان لژیونر را تا جام جهانی به طور کامل داشته باشیم و واقعا استرتاژی سازماندهی خوبی در این ماه‌ها داشته باشیم قطعا به شرایط ایده آل باز می‌گردیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سمیرا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 2
    فرمول کی روش نتیجه میده نه فرمول مربی دیگه ...
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 1
    ذات بازی تدارکاتی شکست و آزمودن نقشه ها و راهبردها و تاکتیک های مختلف است تا در جام جهانی بهترین نتیجه اخذ شود. باید اجازه دهیم که سرمربی هر نقشه ای که در نظر دارد در زمین پیاده کند تا به بهترین ترکیب و آرایش برسد. هدف صعود از گروه و رفتن به مراحل بعدی است. شکست در چندین بازی تدارکاتی اگر منجر به پیروزی در جام جهانی شود، چه اشکالی دارد؟
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 1
      بسیار عالی گل گفتی این شکست ها و لو اینکه همه بازی های تدارکاتی شکست باشد انشاالله منجر به پیروزی برابر رقبا در جام جهانی خواهد شد بعلاوه از 1978 تا الان تیم های ملی فوتبال ایران رفته رفته بهتر شده اند انشاالله اینبار حتماً صعود خواهیم کرد
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 2
    فقط بلدیم‌شعار ثبات مدیریت بدهیم کدام عقل سلیم می پذیرد ۶ماه مانده به جام جهانی مربی عوض کند اززیر صفر وشکست به جام جهانی برده و بهترین های حال حاضررادر تیم خاضر کرده است هرشکستی که با تیم های مختلف در آماده سازی هرتیمی می خورد بزرگترین درسهارادارد برای رفع نواقص بیشترین پرس ها راداشتن و نقاط ضعف تیم هویداشد ضعف دفاع و چینش شخص شد ضعف دروازه بان درخروج ها مشخص شد کیروش ودیگری می خواهد شق القمرکند و دوباره بارمالی سنگین روی دوش همه تامی توانیم باید با همین مربیان وتیم با بازی با چقرهای بد بدن خودرابه نقطه مطلوب برسانیم حمایت از تیم ملی را دیت اندرکاران رها کردند ومامی چسبیم فوری به مربی
  • سمیرا IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 3
    بیخود نبود انگلیس از همگروهی با ایران خوشحال هست چون اسکوچیچ هست اگه کی روش بود که میترسیدن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    فلیکس ماگات درد این تیم ملی است . فقط در این مقطع ماگات چنان تو این شش ماه بدن بازیکنان رو بسازه که به گریه بیفتن . از علی کریمی بپرسید که شاگردش بوده . تو بایرن با اون همه بازیکن دورجون عین سگ ازش حساب می بردن . الان دیگه بحث تکنیک و تاکتیک نیست تیم ملی مترسک سر جالیز مثل اسکوچیچ نمی خواد یکی مثل ماگات می خواد که بازیکنان از ترس خودشون رو خیس کنن . الان فقط انگیزه است که می تونه تیم رو هدایت کنه . با این مربی زنگ تفریح تو جام جهانی می شیم . من خودم از رفتارها ی کیروش خوشم نمیومد اما برید بازی های مقابل پرتغال و اسپانیا رو نگاه کنید رگ گردنش متورم می شد اما این مربی مثل چوب خشک کنار زمین وای میفته انگار نه انگار. براش مهم نیست . تعجبی هم نداره چون خودش می دونه در این جایگاه نیست و فقط و فقط می خواد رو نیمکت جام جهانی بشینه . علی پروین رو با هفتاد و خورده ای سن بزارن رو نیمکت تیم ملی شرف داره با این مرد کروات . چرا چون پروین انگیزه می ده غیرت داره برگ چغندر نیست . بابا این قدر با روح و روان مردم بازی نکنید
  • حمید ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 3
    کروش کلمبیا و مصر رابه فنا داد.هیج جای دنیال مثل ایران این همه اختیار که به کروش دادند نمی دهند .اصلاخ طلبان به خاطر فردوسی پور از کوش دفاع میکنند .به عراق ولبنان با همین اقای کروش باختیم.بد هم باختیم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      آخه مشنگ تیم ملی فوتبال چه ربطی به اصلاح طلبا و اصول گراها داره، تیم ملی همه ماست، از شخص اول مملکت تا من وتو. بله به لبنان و عراق باختیم، بارسلونا و لیورپول هم میبازن. کلیت موضوع رو نگاه کن که با این آقای اسکوچیچ جلوی آمریکا و انگلیس بی آبرو میشیم. عابدزاده و دفاع تیم مثل تیم های محلات بازی میکردن. ولی کیروش بیاد از این خبرا نیست، مطمئنم اگر هم سه تا بازی رو ببیازیم، با نتیجه یک صفر میبازیم و آبرومند از قطر برمیگردیم. ضمن اینکه کیروش 7 سال با این نسل فوتبال کار کرده و تو انگلیس هم مربی و سرمربی بوده. دیگه چی می خوایم؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس