هم‌اندیشی ۷ غول صنعتی کشور برای شناسایی کسب‌وکارهای جدید دانش‌بنیان

کارگروه دانش‌بنیان پیشرانان پیشرفت ایران برگزار کرد و از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه می‌توان به تشکیل کنسرسیوم مشترک و سنجش ظرفیت‌های جدید تأسیس کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «سیدمهدی سدیدی» دبیر گروه پیشرانان پیشرفت گفت که «این جلسه به‌منظور بررسی و ارزیابی ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده و طراحی برنامه‌های آینده در حوزه دانش‌بنیان برگزار شد و احصای پروژه‌های فناورانه راهبردی شرکت‌ها در زنجیره ارزش، تشکیل کنسرسیوم مشترک دانش‌بنیان، سنجش زمینه‌های جدید تأسیس کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و انتخاب تکنولوژی‌های پیشران ملی برای ارتقای سطح فناوری تولید از اهم تصمیمات آن بود».

گروه پیشرانان پیشرفت ایران با عضویت هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، شرکت ملی مس ایران، نفت و گاز پارسیان، گُل‌ گُهر، معادن و فلزات و چادرملو از مهر ماه سال ۱۴۰۰ اعلام موجودیت کرده و عهده‌دار تولید بیش از نیمی از محصولات زنجیره پتروشیمی و فولاد است.

این گروه که به دستور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و با برنامه‌ریزی دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌ جمهور شروع به فعالیت کرده، با راهبری دولت و مشارکت شرکت‌های فعال در صنایع با ضریب اشتغال‌زا بالا، طرح‌های جدید خود را در دو حوزه دانش‌بنیان و صنایع مولد پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    صاحبان هفت غول صنعتی چه کسانی هستند ؟ مالیات میدهند ؟ مثل گل گهر برای فرار از مالیات به فوتبالیستها باج نمیدهند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس