کد خبر 1386744
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
خودرو

تصاویر تازه جک موتور نشان می‌دهد که این شرکت خودروساز چینی در حال آماده سازی نسخه جدید پیکاپ هانتر (شکارچی) است. محصولی که در خارج مرزهای چین به نام جک T۹ شناخته می‌شود.

به گزارش مشرق، تصاویر تازه جک موتور نشان می‌دهد که این شرکت خودروساز چینی در حال آماده سازی نسخه جدید پیکاپ هانتر (شکارچی) است. محصولی که در خارج مرزهای چین به نام جک T۹ شناخته می‌شود.

جلو پنجره و چراغ‌های نسخه جدید نسبت به T۹ تغییری چندانی پیدا نکرده است، اما این قسمت‌ها کاملا متفاوت با T۸ طراحی شده اند. اختلاف طراحی نمای جلو نسبت به T۹ نیز افزودن تم سبز فسفری است که روی آرم جک و قاب مه شکن کار شده است. علاوه بر این رنگ سبز فسفری روی رینگ چرخ، دستگیره در، باربند و ... دیده می‌شود که ترکیب آن با بدنه مشکی، پیکاپ جدید جک را زیباتر کرده است.

پیکاپ جک T۹ قدرتمند و جذاب +عکس

در ایران نیز پیکاپ شکارچی را با کی ام سی T۸ می‌شناسند که نخستین بار سال ۹۹ از سوی کرمان موتور عرضه شد. حالا هم این شرکت خودروساز داخلی قصد دارد نسخه پرو این پیکاپ را مونتاژ عرضه کند. اما هنوز خبری همکاری کرمان موتور و جک برای عرضه پیکاپ T۹ و نسخه شکارچی سبز نیست.

البته بعید نیست که خودروساز ایرانی پس از عرضه T۸ پرو، آستین‌ها را برای عرضه این دو مدل بزند. اما اگر این همکاری کلید بخورد، T۹ و شکارچی سبز با چه قیمت‌هایی در ایران عرضه می‌شوند؟

در حال حاضر جک برای پیکاپ شکارچی سبز قیمت ۱۶۳۸۰۰ تا ۱۹۱۸۰۰ یوان، معادل ۲۴ هزار و ۴۰۰ هزار دلار تا ۲۸ هزار و ۵۸۸ دلار را برای خریداران چینی تعیین کرده است. نسخه پیشین یعنی T۹ نیز ۱۲۱۸۰۰ تا ۱۵۴۸۰۰ یوان معادل ۱۸ هزار و ۱۵۴ دلار تا ۲۳ هزار و ۷۳ دلار فروخته می‌شود.

اما اگر قرار باشد در گام اول جک T۹ در ایران عرضه شود، با توجه به قیمت ۹۲۰ میلیون تومانی فوتون تونلند و ۹۸۵ میلیون تومانی آمیکو آسنا و قیمت ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومانی جک T۸، باید انتظار قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای پیکاپ T۹  را داشته باشیم.

نسخه شکارچی سبز نیز با توجه به آپشن‌های بیشتر و ظاهر مدرن‌تر آن احتمالا بین یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

پیکاپ جک T۹ قدرتمند و جذاب +عکس

تغییرات نسخه جدید پیکاپ T۹ نسبت به مدل‌های پیشین

پیش‌تر هم اشاره کردیم که جک هانتر گرین دمون، در واقع نسخه جدید پیکاپ T۹ است و هر دو محصول نیز ساختارشان بر اساس پلتفرم T۸ توسعه یافته است. اما مدل جدید از ظاهر تا قوای محرکه نسبت به مدل پایه توانمندتر و جذاب‌تر است.

حالا بیاید از نمای جلوی خودرو شروع کنیم و تغییرات را بررسی کنیم. جلو پنجره و چراغ‌ها نسبت به T۹  تغییری پیدا نکرده است، اما این قسمت‌ها کاملا متفاوت با T۸ طراحی شده اند. اختلاف طراحی نمای جلو نسبت به T۹ نیز افزودن تم سبز فسفری است که روی آرم جک و قاب مه شکن کار شده است.

علاوه بر این رنگ سبز فسفری روی رینگ چرخ، دستگیره در، باربند و ... دیده می‌شود که ترکیب آن با بدنه مشکی، پیکاپ جدید جک را زیباتر کرده است.

طراحان در نسخه شکارچی سبز،  از کیت رایزر ۲ اینچی Black Mamba برای افزایش ارتفاع استفاده کرده اند. این تغییر باعث شده تا حداقل فاصله اولیه از زمین به ۲۳۰ میلی متر برسد.

نمای عقب این پیکاپ نیز از نظر عملکردی توسعه یافته و ارتقا یافته است. در این قسمت می‌بینیم که نسخه جدید به قطعات دروازه‌ای چند منظوره MK، قلاب بکسل MK، پوشش کششی تخت BEST WYLL و ... تجهیز شده است. به سقف نیز ۲ مخزن بنزین ۳۰ لیتری افزوده شده است. مخزن‌هایی که باعث می‌شود راننده در صورت اتمام سوخت با آن‌ها حدود ۴۰۰ کیلومتر را بدون چالش طی کند.

پیکاپ جک T۹ قدرتمند و جذاب +عکس

مشخصات فنی پیکاپ جدید جک

جک هانتر گرین دمون همچون نسخه پیشین خود یک موتور موتور دیزلی ۲.۰ لیتری دارد که از قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر برخوردار است. اما پیشرانه دیگر که بنزینی است و نسبت به نمونه‌های پیشین قدرتمندتر است، یک موتور ۲.۴ لیتری است که قادر است قدرتی برابر با ۲۱۱ با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را تولید کند.

قدرت نیز از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.  

پیکاپ جک T۹ قدرتمند و جذاب +عکس

در مدل پیشین یعنی جک T۹ یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل با ۱۵۰ اسب بخار و همچنین یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۹۰ اسب بخار وجود داشت. کی ام سی T۸ نیز از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر برخوردار است.

منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    ما خودرو ساز نمیشیم..
    • FR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      اره چون يك بهايي گفته بود كه اب خوردن ما هم اجازه كد خدا داره ما كه تو غربيم بهتره بداني كه خودشون ماشينهاي چشم بادمي را ميخرند
  • FR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    با تشکر از شما
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    T8 تا همین دو ماه پیش ۹۰۰ تومان و کمتر بود اکنون ۲۱۰ گذاشتن رش و عرضه می کنند این T ها رو هم قطعا تا آخر سال جاری به ۲ میلیا د خواهند رساند ، کی به کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس