کد خبر 1386373
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: تجربه تلاطم‌های ارزی در سال های گذشته نشان میدهد که همیشه صعود ناگهانی ارز با حضور بازار ساز بشدت تعدیل می‌شود.

به گزارش مشرق، کامران سلطانی زادهدرباره جلسه امروز صرافان با رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز، اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه و همچنین افزایش اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز، مطمئناً طی روزهای آینده شاهد اتفاقات امیدوار کننده در بازار خواهیم بود.

وی گفت: آقای صالح ابادی در جلسه با صرافان، به نظرات کارشناسی بخش خصوصی و نمایندکان منتخب صرافی های سراسر کشور کاملاً‌ توجه می کردند.  

این عضو کانون صرافان ادامه داد: استفاده از پتانسیل صرافی های سراسر کشور با نظارت بانک مرکزی نوید این را خواهد داد که در اینده نزدیک بازار به تعادل قابل توجهی خواهد رسید و دغدغه های هموطمنان در این موارد  بشدت کاهش پیدا میکند.

سلطانی زاده تأکید کرد که بخشی از این تلاطمات ارزی که در این روزها رخ داده ناشی از هیجانات اخبار خارجی بوده است اما همیشه صعود ناگهانی ارز با حضور بازار ساز بشدت تعدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز ارزهای دیجیتال +جدول

 همزمان با تشدید نوسانات ارزی در بازار، صبح امروز رئیس کل بانک مرکزی در میرداماد میزبان صرافان ارزی بود تا هماهنگی‌های لازم برای اجرای سیاست‌های جدید ارزی را با فعالان بازار ارز انجام دهد.

در پی تشدید نوسانات ارزی که عمدتاً ناشی از خبرهای سیاسی و حواشی مربوط به مذاکرات هسته‌ای است، در روزهای گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافته است.

فعالان بازار علت اصلی نوسانات اخیر ارزی را جو روانی می دانند و می گویند عرضه ارز مناسب است، اما بانک مرکزی نباید اجازه دهد که اختلاف دلار نیمایی و آزاد افزایش یابد.

گفتنی است، طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی بناست عرضه ارز در صرافی‌ها نیز افزایش یابد ضمن اینکه در روزهای آتی علاوه بر بازارساز، صادرکنندگان نیز نسبت به عرضه ارز در بازار اقدام خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    احتمال
  • AE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    به نظرم کلا سررشته اقتصاد رو ول کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس