کد خبر 1386080
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان عربستان و فرانسه

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، یک رزمایش نظامی میان نیروی زمینی سعودی و نیروهای نظامی فرانسه در شمال غرب عربستان در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق از شبکه سعودی العربیه، نیروهای دفاعی عربستان سعودی و فرانسه رزمایش نظامی مشترکی را در شمال غربی این کشور از پنجشنبه گذشته آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رزمایش مشترک نیروهای سعودی و فرانسوی «سانتول-۲» نام دارد و با هدف بالابردن آمادگی رزمی نیروهای دو کشور و کسب تجارب بیشتر در حال برگزاری است.

سرلشکر «خالد بن محمد الخشرامی»، معاون فرمانده منطقه شمال غرب در امور عملیاتی عربستان گفت: این رزمایش چند روزه با هدف تقویت پیوندهای همکاری و اقدام مشترک و تبادل تجربیات در زمینه‌های نظامی که به افزایش توان رزمی نظامی و افزایش هماهنگی بین نیروهای مسلح سعودی و نیروهای مسلح دوست فرانسه منجر خواهد شد، برگزار شده است.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای حاضر در این رزمایش از گلوله‌های جنگی و شبیه‌ساز برای تمرین استفاده کردند.

عربستان سعودی و فرانسه روابط سیاسی و نظامی نزدیکی بایکدیگر دارند.

براساس گزارش وزارت دفاع فرانسه، این کشور در سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان تسلیحات به ارزش ۷۰۴ میلیون یورو را به عربستان صادر کرده است و پس از آن، آمریکا با ۴۳۴ میلیون یورو و مراکش با ۴۲۶ میلیون یورو در جایگاه دومین و سومین خریداران تسلیحات فرانسه قرار داشته‌اند.

فروش تسلیحات نظامی فرانسه به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور به مدت ۶ سال است که حملات و بمباران هوایی علیه مردم مظلوم یمن را ادامه می‌دهد و تا کنون میلیون‌ها نفر آواره و هزاران نفر کشته شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 1
    آفرین به عربستان.یکم از عربستان یاد بگیرید.هم بیشتر مردمش از راضی هستند و هم همه کشورها باهاش روابط دیپلماتیک و تجاری دارند .
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      نخندون ما رو فارسی زبان خخخخخخ
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    آخه عربستان نیروی زمینی اش عددی اصلا حساب میشه که بخواد رزمایش مشترک داشته باشه !!؟ فعلا که در جنگ یمن از مزدوران آفریقایی و کشورهای دیگه داره استفاده میکنه ؛)) که فرمودند رزمایش مشترک !!؟ ها !؟ / الان عربستان مثل ... در گل مانده و با واسطه و بی واسطه از ایران میخواد که میانجی بشه که یه جوری با آبرو یزی کمتر از جنگ یمن خارج بشه اونوقت رفته رزمایش مشترک با فرانسه اجرا می‌کنه !!؟ ؛)))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس