کد خبر 1386020
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
حسین‌ المسلم: تحریم‌ها علیه ایران درست نیست/ چطور فردی را که برای همه پست‌ها نامزد می‌شود به دیگر کشورها معرفی کنم؟

مدیرکل شورای المپیک آسیا گفت: وقتی یک فرد برای تمام پست‌ها از ریاست گرفته تا نایب رئیس و دبیر کل و هیات اجرایی و کمیته‌ها نامزد می‌شود، چطور باید او را به کشورهای دیگر معرفی کنم؟

به گزارش مشرق، حسین المسلم در نشست با روسای فدراسیون‌ها که امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهارداشت: از اینکه در ایران هستم خوشحالم. در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ در تیم شنای کویت در ایران بودم و الان به عنوان نماینده یکی از بزرگترین فدراسیون‌های جهانی یعنی شنا اینجا هستم. بیشتر افراد حاضر را به عنوان دوستان خودم می‌شناسم. خوشحالم امروز در خصوص ورزش صحبت شد.

* تحریم‌ها علیه ایران درست نیست

وی در ادامه افزود: امروز در جهان چالش‌های بزرگی داریم از جمله پاندومی کرونا، جنگ و همان‌طور که گفتید تحریم علیه ایران. امروز به عنوان یک مسئول ورزشی که سیاسی نیستم می گویم تحریم‌ها علیه ایران اصلا درست نیست. این برای دلخوشی شما نیست بلکه به آن به آن باور دارم.

مدیرکل شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد: در ابتدای حضورم در فدراسیون جهانی شنا و جنگ روسیه واوکراین مکاتباتی دریافت کردم اما هیچ یک از ورزشکاران بلاروس و روسیه را تحریم نکردم و خطاب به کمیته بین‌المللی گفتم سیاسی نیستم و رویکرد من به همه ورزشکاران، ورزشی خواهد بود. ایران با همه چالش‌های پیش رو قهرمان پرور است و این نشان می‌دهد ورزش در ایران اهمیت بالایی دارد.

* ایران از طرف من حمایت می‌شود

وی یادآوری کرد: وقتی از ایران در شورای المپیک آسیا صحبت می‌شود باید ایرانی قوی هم در ایران و هم در خارج از آن داشته باشیم. امروز صحبت از موضوع مدیران ورزشی ایران در میادین ورزشی است. مطمئن باشید از طرف من حمایت می شوید اما شما هم باید  پتانسیل و ظرفیت خود را در داخل و خارج از کشور نشان دهید.

حسین‌ المسلم: تحریم‌ها علیه ایران درست نیست

* وقتی دو ایرانی برای یک پست بین‌المللی با هم رقابت می‌کنند، چه انتظاری دارید؟

المسلم تاکید کرد: وقتی دو ایرانی برای پست های بین المللی باهم رقابت می‌کنند شما چه انتظاری دارید؟ وقتی پای نامزدهای ایرانی وسط می آید، مکاتبات و رایزنی‌های زیادی انجام می شود. انتخابات در ایران انجام می‌شود، اما افراد در شورای المپیک آسیا بی‌اطلاع هستند و باید به آنها اطلاع دهیم چه روندی در کشور دارد اتفاق می‌افتد. همه شما با فضای سیاست آشنا دارید و می‌دانید در انتخابات چطور کار می‌کنند. اگر برای همه پست‌ها اقدام کنید، الباقی جمع به شما اعتماد نمی‌کنند. 

 چطور فردی را که برای همه پست‌ها نامزد می‌شود به دیگر کشورها معرفی کنم؟

وی افزود: وقتی یک فرد برای تمام پست ها از ریاست گرفته تا نایب رئیس و دبیر کل و هیات اجرایی و کمیته‌ها نامزد می‌شود، چطور باید او را به کشورهایی چون کره‌جنوبی و ژاپن معرفی کنیم؟ از انتخابات اطلاع دارید و یک طرف شما هستید و یک طرف من هستم. شورای المپیک آسیا اثبات کرده رویکردش نسبت به ایران مثبت است و این را نه در حرف بلکه در عمل ثابت کرده است. به عنوان دوست شما می‌گویم جهان با شرایط بدتر مواجه می‌شود و متاسفانه نقطه بد این است بودجه ورزش در خیلی کشورها قطع  می‌شود. به عنوان بخشی از جنبش المپیک، شما هم این مسئله را در کشور خود لمس خواهید کرد و باید متحد تر از قبل باشید.

* ایران تاریخچه خوبی دارد، اما سایر کشورها هم بیکار نیستند

المسلم با بیان اینکه تقویم شلوغی تا المپیک پاریس در پیش روی ورزش است، گفت: برای موفقیت در این شرایط باید به عنوان یک تیم متحد عمل کنید. بازی‌های کشورهای اسلامی پلی برای سایر رویدادهاست و بعد از آن بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم. ۱۲۰۰ ورزشکار برای حضور در این بازی‌ها آماده می‌شوند. در بحث جوانگرایی ژاپن،کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان کار می‌کنند. در ازبکستان و قزاقستان هزینه زیادی انجام شده و یکی از بزرگترین دهکده‌ها را برای جوانان را تاسیس کردند. شما تاریخچه خوبی دارید اما سایر کشورها هم بیکار نیستند و دارند کار می‌کنند. باید با این واقعیت رو به رو شوید که تحریم بر بودجه ورزش تاثیر دارد و توصیه می‌کنم همه با هم و در قالب یک تیم حرکت کنید.

* آمادگی اهدای هرگونه میزبانی به ایران را داریم

وی یادآور شد: صالحی‌امیری فعالیت های زیادی داشته و در هر بار بازدید از ایران نقطه جدیدی را می‌بینم و یک رهبری خوب در پیش دارید، توصیه می کنم با همین روش ادامه دهید. برای گرفتن میزبانی شرایط بهتری را نسبت به گذشته دارید و به عنوان فدراسیون خودم و oca می‌گویم آمادگی دادن هر گونه میزبانی به ایران را داریم.

* با رشته زورخانه آشنا خواهیم شد

المسلم با اشاره به حضور در ایران گفت: اولین نقطه قوت ما این است که اولین  فدراسیون بین المللی هستیم که هم بحث سلامت و هم نجات جان انسان ها را دنبال می کنیم. به ایران آمدم که این فعالیت ها  را ادامه دهیم. با دولت ایران، وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون صحبت کردیم تا طرح شنا برای همه را اجرا کنیم.  از گفت و گو با مخبر بسیار خرسندم که این پروژه قرار است در ایران انجام شود. هزاران کودکی که در این برنامه حاضر می شوند، از تمام این برنامه خوشحال خواهند شد. خرسندم در ایران حضور پیدا کردم و در برنامه ای که در جزیره کیش و تهران خواهیم داشت آشنایی با رشته های ایرانی از جمله زورخانه را خواهیم داشت‌. 

حسین‌ المسلم: تحریم‌ها علیه ایران درست نیست

* کمیته ملی المپیک آورده‌های خوبی داشته است

وی با اشاره به انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد:  مستقیم از لوزان به تهران آمدم و متوجه شدم ایران در آگوست انتخابات کمیته ملی المپیک را دارد. در صحبت ها و مباحث خودم این سوال را پرسیدم چگونه دوران گذشته را با الان مقایسه می کنید. همگی با این موافق بودید، با وجود چالش ها، آورده های خوبی با رهبری خوب در کمیته ملی المپیک به ورزش انجام شده است. امیدوارم ورزشکاران شنا به زودی صاحب مدال شوند.

* امیدوارم قدر کارهای فوق‌العاده صالحی‌امیری را بدانید

المسلم در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه شورای المپیک آسیا نظر مثبت به فعالیت‌های صالحی‌امیری دارد، اظهار داشت: بله درست است این صحبت من از روی عمل است نه حرف. چالش هایی که در کرونا ایجاد شد و شرایط سخت مالی شاهد دستاوردهایی بودیم که حاصل تلاش صالحی امیری بود. برای رسیدن به ثبات و نتیجه امیدوارم قدر کارهای فوق‌العاده انجام شده دانسته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاریخ برگزاری بازی های آسیایی چه زمانی است، یادآور شد: قطعاً صحبت می‌کنیم و بازی‌ها سال آینده خواهد بود و قبل از سپتامبر نیست.

* بازی‌های آسیایی قطعاً سال آینده خواهد بود

مدیر کل شورای المپیک آسیا تاکید کرد: بازی‌های المپیک آسیایی بزرگ‌تر از المپیک است و مدیریت این حجم از ورزشکار، همراه با اهالی رسانی با یک حلقه بسته با رقم بالایی از افراد سخت است. ما می‌خواهیم ورزشکاران خوشحال و رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشند. بازی‌های آسیایی قطعا در سال آینده رخ می‌دهد و روال آماده‌سازی در ایران و سایر کشورها انجام خواهد شد.

* میزبان بازی‌های آسیایی تغییر نمی‌کند

المسلم در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود کشورها زودتر از این متوجه می‌شدند که بازی‌ها قرار است به تعویق بیافتد و امکان تغییر میزبان وجود نداشت؟ تاکید کرد: اصلا امکان تعویض میزبانی وجود ندارد، چون ما به چین اطمینان ۱۰۰ درصد داریم و بهترین بازی‌ها و عالی‌ترین خدمات ارائه می شود و همه از آن لذت می‌برند.

*جلسه خوبی با مخبر، معاون اول رئیس جمهور داشتم

وی در خصوص دیدار با مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: جلسه خوبی برگزار و بحث شد. اینکه چگونه فینا و OCA می‌توانند در بدنه ورزش ایران حضور داشته باشند. شنا ورزشی برای سلامت و نجات جان انسان‌هاست و این مزیت این رشته است. جمعیت ایران بالای ۸۰ میلیون بوده و در ذات همه انسان‌ها این است که از آب لذت می‌برند. وظیفه من به عنوان رئیس فینا این است که به همه کودکان آموزش دهم چگونه شنا کنند. مهم نیست ورزشکار شنا باشند بلکه مهم این است برای سلامتی شنا کنند. خوشحالم با تعامل وزارت ورزش، آموزش و پرورش، کمیته و فدراسیون شنا این برنامه در هفت شهر اصفهان، تبریز، تهران، اهواز، مشهد، شیراز و کرمانشاه برگزار شود.

حسین‌ المسلم: تحریم‌ها علیه ایران درست نیست

* برای کسب کرسی باید ارتباط خوبی بین کمیته و دولت باشد

المسلم در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید فدراسیون‌ها خواستار کمک به کسب کرسی بین‌المللی هستند، آیا در کشورهای دیگر افراد برای بچند پست کاندیدا نمی‌شوند؟ تصریح کرد: باید در وهله اول به عنوان یک تیم همکاری کنند و تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک و دولت برقرار شود. تمام فدراسیون‌ها نقش و مسئولیت خود را در حوزه ورزش بشناسند که ساده‌ترین توصیه من برای کسب کرسی است.

* فرمان: علی‌رغم تحریم، سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است

حیدر فرمان مدیرکل برگزاری رویدادهای آسیایی نیز در این نشست، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در ایران و در جمع شما هستم. می‌دانم چه شرایطی دارید ولی باید موضوع را سازماندهی کنید. در خصوص میزبانی از خیلی از کشورها برتر هستید. در خصوص مدیریت و زیر ساخت ها علی رغم تحریم و مشکلات با این مدیریت، سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است. نمی‌توان به فدراسیون‌های آسیایی وقاره ای درخواست داد همین ماه آینده یک میزبانی را به ایران بدهند. ما در کنار فدراسیون قاره ای و بین المللی کمک خواهیم کرد. ما با رویکرد باز از شما حمایت می کنیم و از فدراسیون‌های قاره و آسیا می‌خواهیم به شما کمک کنند. مطمئن هستم توانا هستید و مشکلی در اسکان، ترانسفر و زیر ساخت‌ها ندارید و غذاهای خوبی دارید به طوری که چاق هم می شوید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس