کد خبر 1385754
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
لبنیات

وزیرجهاد کشاورزی گفت: از امروز بر قیمت کالاهای اساسی همچون لبنیات، حبوبات و دیگر کالاها نظارت صورت می گیرد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امروز در حوزه محصولات کشاورزی همچون لبنیات، حبوبات، انواع برنج وارداتی، شکر و روغن برای مردمی سازی یارانه‌ها نظارت از ابتدای زنجیره تامین صورت می‌گیرد. همچنین شرکت متخلف در افزایش قیمت برخی محصولات لبنی فراخوانده شد و مقرر شد قیمت‌ها اصلاح شود.

به گفته او، با توجه به ضوابط جدید تعزیرات در جریمه‌ها و اختیارات، تسلط بهتری بر بازار ایجاد می‌شود و نظارت مردمی تکمیل کننده نظارت هاست و مردم در این راستا می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا برخوردهای قانونی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳ برابری قیمت شیر از دامداری تا صنعت

ساداتی نژاد می‌گوید: در حوزه لبنیات ۴ قلم اصلی برای مردمی سازی یارانه‌ها افزایش قیمت پیدا کرد که با تشدید نظارت‌ها هم کارخانه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر مبنای گزارش افزایش قیمت‌ها جز ۴ قلم کارخانه احضار و پس از شنیدن توضیحات ملزم به اصلاح قیمت شد و برای چند روز در ۲ قلم به منظور جبران اقدام به عرضه کمتر از نرخ مصوب کرد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت ۴ قلم کالا اعم از مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت که برخی دیگر از کارخانه‌های تولیدی و مغازه داران با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت دیگر کالاها افزایش دادند که در این راستا یک هزار نفر در کشور کار تشدید و نظارت و بازرسی در کل زنجیره تامین را عهده دار هستند.

طبق گفته وزیر جهاد بسیج اصناف و وزارتخانه در راستای مردمی سازی یارانه‌ها یک بخش از کنترل و نظارت بازار را از ابتدای زنجیره انجام می‌دهد تا با تخلفات برخورد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    لبنبات که خودش 20 قلم میشه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    در لبنیات تخلفات خیلی بزرگی انجام می‌شود و نیاز هست سازمان غذا و دارو ورود کند. ماست پر چرب بعضا ماست از شیرخشک شده و همراه با ژلاتین و خامه ترش می‌باشد. درصد چربی بایستی در تمامی محصولات لبنی درج گردد که دیده نمیشود. غلظت ذرات جامد شیر پایین می‌باشد و بسیار بی‌کیفیت هست.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    جریمه های گرانفروشان برای دولت منبع در امد شده است اگر شرکتهای بزرگ رامجبور به عرضه جنس با قیمت کمتر از مصوب در بازار جریمه شوند بازده ای بهتری خواهد داشت
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    موضوعی که مسئولین محترم خیلی دقت نمی کنن اینه که تولیدکنندگان مواد لبنی وقتی میبینن نمیتونن قیمتها را افزایش بدن خیلی موذیانه از وزن کالا میزنن. مثلا" وزن خالص بسته پنیر در ظاهر 400گرمه اما در واقع 250 تا 300گرم پنیر و بقیه اش آب نمکه!!
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    حتی در اون قیمتهای مصوب هم سود بیش از حدی برای صنایع لبنی منظور شده بود. متاسفانه دیگه افسارگسیخته شده اند و در کلاه کسی هم پشمی برای تادیب خود نمی بینند. یکی از بزرگترین فجایع در دولت قبل این بود که قبح افزایش دلبخواهی نرخها بکلی از بین رفت.
  • بازنشسته IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    لعنت خدا به مسببین گرانی چه دلال چه روحانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس