مسکو: نظامیان اوکراینی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

وزارت دفاع روسیه گفت که جنگجویان اوکراینی از مردم عادی به عنوان سپر انسانی در شهر سوردونتسک استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه گفت که اطلاعات معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد جنگجویان اوکراینی از شهروندان به عنوان سپر انسانی در کارخانه شیمیایی «آزوت» در شهر «سوردونتسک» در منطقه دونباس استفاده می‌کند.

بر اساس گفته وزارت دفاع روسیه، نظامیان اوکراینی صدها نفر از ساکنان شهر و کارگران داخل کارخانه را در تاسیسات زیرزمینی نگه داشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «نژادپرستان اوکراینی مخازن حاوی مواد خطرناک شیمیایی (نیتریک اسید، آمونیاک و نیترات آمونیوم) را با مواد منفجره، بمبگذاری کرده و قصد دارند زمانی که از این مکان عقب نشینی می‌کنند آن را منفجر کنند».

این کارخانه تولید کننده کود شیمیایی است، طی هفته‌های اخیر درگیری‌های شدیدی در اطراف شهر سوردونتسک گزارش شده، جایی که نیروهای روسیه و دونباس تلاش دارند تا کنترل این شهر را در دست بگیرند.

همزمان با خبر وزیر دفاع روسیه مبنی بر پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین و تسلط بر ۱۵ منطقه مهم، لندن نیز تسلط نیروهای روس بر بخش اعظمی از شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» را تایید کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «درگیری در اطراف سیورودونتسک ادامه دارد. روسیه دوباره کنترل بیشتر شهر را در دست گرفت، اما نیروهایش در تلاش برای محاصره منطقه وسیع‌تر از شمال و جنوب [اوکراین]، پیشرفت کمی داشته‌اند».

ین نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «سیستم در مانی در ماریوپل احتمالاً در حال حاضر نزدیک به فروپاشی است و شیوع گسترده وبا این امر را بیشتر تشدید خواهد کرد».

ارتش انگلیس پیش از این نیز با ادعای مقاومت نظامیان اوکراینی در برابر پیشروی زمینی نیروهای روس، گفته بود مسکو در تلاش است سیوِرودونتسک را تصرف کند.

امروز همچنین «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت از آغاز عملیات تاکنون بیش از یک هزار و پانصد هواگرد اوکراینی شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد نابود شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام هیچگاه دیگری برای دفاع از ناموس وطنشان ندارند درود برشرفشان
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس