کد خبر 1385257
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
اتفاق عجیب در مسابقات دوومیدانی جام امام رضا(ع)

مربی دوومیدانی زنان گفت: کادر برگزاری از محلی‌های خود مشهد و دوره ندیده بودند و داور محلی در پشت دستگاه فتوفنیش قرار گرفت و حرفه‌ای نبود و دکمه را زد و تمامی رکوردها ثبت نشد.

به گزارش مشرق، لیلا ابراهیمی درباره رکوردشکنی پریچهر شاهی در ماده ۳۰۰۰ متر، اظهار داشت: پریچهر از آمادگی خوبی برخوردار است و اسفند سال گذشته در مسابقات دال سالن ایران رکورد ۳۰۰۰ متر را جا به جا کرد و انتظارم این بود تا این رکورد در فضای باز هم جا به جا شود که در مسابقات بین‌المللی آذربایجان با ثبت رکورد ۹:۵۴.۱۱ دقیقه پیش از سایر رقبای خود به خط پایان رسید و ضمن کسب عنوان قهرمانی این مسابقات رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان که با حد نصاب ۱۰:۰۶.۰۱دقیقه  در اختیارم بود، ارتقا بخشید.

وی افزود: هر چند در این مسابقات رقیبی نبود و پریچهر تنها یک رقیب باکویی داشت که ورزشکار خوب این کشور محسوب می‌شد اما آن دوومیدانی‌کار هم مصدوم بود بنابراین پریچهر به تنهایی دوید و با آن شرایط سخت و وزش باد شدید توانست رکورد ایران را جا به جا کند. برنامه ریزی به همان شکلی که می‌خواستیم پیش رفت و شاهی حتی در ۱۵۰۰ متر هم توانست رکوردشکنی کند. ما زمینی به مسابقات باکو رفتیم و وقتی برگشتیم بسیار خسته بودیم و ۲ روز بعد به  مسابقات قهرمانی کشور مشهد رفتیم و ترجیح دادیم تا او در ۱۵۰۰ متر بدود و شاهی توانست ۴.۴۰ دقیقه بدود. هر چند وی در مسابقات بعدی می‌تواند به رکوردی که می‌خواهد دست یابد.

مربی دوومیدانی زنان عنوان کرد: ۲ مسابقه بین‌المللی دیگر در قزاقستان و ترکیه برگزار می‌شود و باید ببینیم که کدام ورزشکار راهی این رقابت‌ها خواهد شد. اکنون شرایط پریچهر مناسب است و دوومیدانی‌کاری که در طول چهار ماه بتواند رکوردها را جا به جا کند شرایط خوبی دارد. وی در باکو خیلی خوب دوید و از او راضی هستیم و آینده خوبی در انتظار شاهی است و سنی کمی دارد و بسیار مستعد است. امیدواریم پریچهر رکوردهای بهتری را در بازی‌های اسلامی و در آینده در بازی‌های آسیایی جا به جا کند و قطعا با ادامه این روند در آسیا به مدال می‌رسد.

وی درباره سطح مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشوری در مشهد گفت: این مسابقات در پیست استاندارد و عالی برگزار شد اما کادر برگزاری از محلی های خود مشهد و دوره ندیده و داوران فنی هم کم بودند. واعظی داور باسابقه ایران است و صبح در مسابقات بود و دستگاه فتوفنیش را تنظیم کرد اما بعد از ظهر به او اجازه ندادند تا در مسابقات حضور یابد و نتوانست در کنار دستگاه فتوفنیش باشد و داور محلی در پشت دستگاه قرار گرفت و حرفه ای نبود و دکمه را زده و تمامی رکوردها ثبت نشد. حتما باید یک فرد خبره و مسلط به فتوفنیش در چنین شرایطی حضور یابد تا رکوردها ثبت شود و به مشکلی برنخورد. دوومیدانی کاران با این اتفاق بسیار ناراحت شدند و بزرگ ترین معضل این مسابقات نبود داوران فنی بود. مسابقات قهرمانی کشوری جای داوران محلی نیست.

ابراهیمی یادآور شد: خیلی از دوومیدانی کاران در این مسابقات به مشکل خوردند و ناراحت شدند. وقتی داوران دوره ندیده باشند و فنی نباشند در برگزاری مسابقات مشکل ایجاد می شود. وقتی پیست عالی باشد اما مشکل فنی داشته باشیم و ورزشگاه نتواند از مسابقات بهره برداری کند، فایده برگزاری آن چیست. باید داوران دوره ببینند همانطور که مربیان هم باید دوره ببینند. باید ضعف ها را برطرف کنند تا دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس