راهکار وزیر خارجه لبنان برای حل مشکل گندم کشورهای عربی

وزیر امور خارجه لبنان به جامعه جهانی پیشنهاد کرد در سوریه و نیز دشت بقاع لبنان گندم کاشته شود و با این کار می‌توان گندم برخی کشورهای عربی تامین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان به جامعه جهانی پیشنهاد کرد در سوریه و نیز دشت بقاع لبنان گندم کاشته شود و با این کار می‌توان گندم برخی کشورهای عربی تامین کرد.

بوحبیب در کنفرانس مجازی امنیت غذایی که با مشارکت شماری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مربوط به امنیت غذایی برگزار شد، تاکید کرد: باید جنگ در اوکراین متوقف شود و بر طرف‌های ذیربط این بحران برای تسهیل در صادرات غلات و مواد غذایی دیگر بدون هیچ گونه تاخیری اعمال فشار شود.

وی با اشاره به گرفتاری و مشکلات لبنان در نتیجه آوارگان سوری و پناهندگان فلسطینی در سایه تداوم اقدام جامعه جهانی در تامین مالی در زمینه مصرف و عدم تمرکز بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و منابع انسانی و تولید گفت: این موضوع، پناهندگان را به جای اینکه مستقل کند، وابسته به جامعه جهانی می کند.

بوحبیب در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند جدید فعالیت‌های هیات سازمان ملل در سوریه در هماهنگی با مقامات سوری برای بهبود شرایط زندگی در سوریه و تسهیل بازگشت آوارگان از لبنان، ترکیه و اردن به این کشور، پیشنهاد کرد که در اراضی سوریه گندم کاشته شود به خصوص که اراضی این کشور حاصلخیز است و محصولات کشاورزی سوریه می‌تواند برای این کشور و کشورهای همسایه عربی کافی باشد همچنین دشت بقاع لبنان با حمایت فنی و مالی سازمان تغدیه بین المللی می‌تواند در تولید گندم حضوری فعال داشته باشد.

گفتنی است که در پی جنگ روسیه و اوکراین، قیمت‌ غلات در حال افزایش است و هزینه گندم در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است. بیش از ۵۰ کشور برای گندم خود به این دو کشور وابسته هستند و این ماده اصلی حدود یک پنجم کالری و پروتئین جهان را تشکیل می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    حرف خوبیه لبنان وسوریه سرشار از زمینهای مرغوب کشاورزی هست بشرطی اگه دشمن امت اسلام وعرب جناب خردوغان وکشور خائن به اسلام و مزدور اسرائیل وامریکا بزاره اگه ترکیه بزاره فعلا که ترکیه شده غده سرطانی افتاده بجون کشورهای اسلام
    • علیرضا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      زمینهای سوریه سرشار از فسفات و...است که آبهای زیرزمینی آن بدون تصفیه قادر به آشامیدن نیست ،فسفات جز ماده اولیه کود شیمیایی است و در خاورمیانه بزرگترین معادن را دارد و ایران و روسیه در حال بهره برداری از آن هستند ،
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    موندم چرا نازا !!!!!! _ناسا_ هنوز تو رو کشف نکرده؟؟؟؟؟!!!!!!!!................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس