کد خبر 138480
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در واکنش به ناتوانی این نهاد در مقابله با بحران مالی جهان و در اعتراض به روند انتخاب رئیس آن پس از ۲۰ سال فعالیت از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از رویترز نوشت: پیتر دویل در اعتراض به نحوه عملکرد صندوق بین المللی پول در مقابله با بحران مالی جهان و سرکوب اطلاعات از سوی مقامهای ارشد صندوق از این سمت استعفا داده است .

بر اساس این گزارش ، دویل در نامه استعفای خود به هیات مدیره صندوق بین المللی پول نوشته است علت اصلی استعفای من ناکامی صندوق بین المللی پول در مقابله با بحران مالی 2009 میلادی و بحران بدهی و مالی منطقه یورو بوده است .

وی در ادامه افزود ناکامی صندوق بین المللی پول در مقابله با بحران های مالی اخیر موجب کاهش شدید اعتبار این نهاد مالی بین المللی شده است .

یک مقام آگاه صندوق بین المللی پول که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با رویترز تاکید کرد ، صندوق بین المللی پول به شدت نگران تاثیر منفی بحران مالی و بدهی منطقه یورو بر کشورهای در حال توسعه و نو ظهور است .

دویل بیش از 20 سال تجربه فعالیت در صندوق بین المللی پول را دارد . وی در بخشی از نامه خود نسبت به روند انتخاب رییس صندق بین المللی پول در سالهای گذشته به شدت انتقاد کرده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس