سرگردانی هزاران مسافر انگلیس در فرودگاه‌های سراسر اروپا

هزاران تن از مسافران انگلیس به دلیل لغو گسترده پروازها بسمت این کشور در فرودگاه‌های سراسر اروپا سرگردان شدند.

به گزارش مشرق، عمده این‌ها مسافرانی هستند که برای ایام تعطیلات میان ترم مدارس راهی اروپا شده و اینک در فرودگاه‌ بلاتکلیف هستند. خطوط هواپیمایی ایزی‌جت که از هفته پیش صدها پرواز خود را به دلیل نقص فنی در شبکه رایانه‌ای لغو کرده بود امروز ۲۶ پرواز دیگر را به همین دلیل به تاخیر انداخته است.

بریتیش ایرویز هم ۱۰۰ پرواز و توئی ایرویز نیز شش پرواز در منچستر را لغو کرده است. بر اساس آمار شرکت اطلاعات هوانوردی «سیریوم»، حدود ۲۲۵ پرواز بین دوشنبه و جمعه هفته گذشته از فرودگاه های انگلیس لغو شده است. آژانس مشاوره مسافرتی آژانس پی‌سی هم تخمین زده که دست کم ۱۵ هزار مسافر در روز یکشنبه تحت تأثیر "تغییرات لحظه آخری" قرار گرفتند.

کارشناسان این وضعیت را به کمبود نیروی کار نسبت می‌دهند؛ زیرا بیشتر شرکت‌های هواپیمایی در جریان بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا بخش قابل توجهی نفر از کارکنان خود را اخراج کردند. بااین حال دولت انگلیس با ورود نیروی کار ارزان از اروپا مخالف است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که در پایتخت هم حدود ۴ هزار نفر از کارکنان مترو لندن در اعتراض شرایط کاری و دستمزد خود دست از کار کشیده‌ و این وضعیت باعث بروز اخلال در شبکه حمل و نقل کشور شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده اعتصاب کارکنان معترض تا فردا (سه‌شنبه) ساعت ۸ صبح به وقت محلی ادامه دارد.

شبکه مترو لندن با ۱۱ خط ریلی و ۲۷۲ ایستگاه حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت را پوشش می‌دهد و روزانه ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس