کد خبر 1384152
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه از تحریم سه فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، اعضای مرکز مبارزه با  تامین مالی تروریسم (TFTC) ۱۶ فرد، نهاد و گروه وابسته به انواع سازمان های تروریستی منطقه ای را تحریم کردند. آمریکا پیش از این همه آنها را تحریم کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: تحریم‌ها  شامل سه فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، چهار فرد مرتبط با داعش و یک شرکت، شش حامی مالی بوکوحرام و گروه‌های تروریستی سرایا الاشتر و سرایا المختار هستند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، سه فرد تحریم شده به بهانه ارتباط با سپاه قدس، علی قصیر، مقداد امینی و مرتضی هاشمی هستند که پیش از این به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان و تامین مالی آن تحریم شده بودند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است مرکز مبارزه با  تامین مالی تروریسم (TFTC) برای تقویت تلاش‌های چندجانبه  میان آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس - بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات برای مقابله با پولشویی منطقه‌ای وشبکه های تامین مالی تروریست‌ها ایجاد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند تا آمریکا تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

 دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است بلکه در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 9
    تا زمانی که با آمریکا راه نیایم همین آش هست و همین کاسه .منافع اقتصادی کشوری و رفاه مردم بومی خود اوت کشور باید در الویت اول هر سیاستمداری وطن پرستی باشد
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 2
      مگر دوره روحانی حرف شما انجام نشد؟ پس چرا وضع بدتر شد؟
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 2
      پس برجام چی بود؟!سر برجام با آمریکا راه نیومدن؟! نتیجه چی شد؟!
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      6 1
      دارم وضعیت لیبی رو بعد از کنار اومدن می بینم
    • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 1
      اگر ما در برجام کوتاه بیاییم، آمریکا هم کوتاه می‌آید/ نه بابا جان جان کریه راس میگی تنت بمیره راس میگی؟؟ آخه بیشتر از این باید کوتاه بیایی که تمام سانتریفوژها را بردین انبار تمام دانشمندان و مخ های هسته ای را فرستادین شغل آزاد هر جا رسیدید بتن ریختید‌تمام صنعت و تولید را خواباندید کل روزنامه هاتون از بی بی ۳۰ و بی بی چل و بی بی خل و رادیو اسقاطیل و ضدانقلاب و منافقین بیشتر ضد انقلاب و و ضد اسلام انقلابی نوشت کلی استحاله کردید جلوشون سینه خیز رفتید کدخدا اسمشون را گذاشتید و رعیتشون شدید هرچه بهتون دیکته کردند امضا کردید جلوی تولید نسل را حتی گرفتید..و صدها خلاف دیگر در ازای ۱۰۰ برابر شدن تحریمها . ای ناجوانمردان بیخرد ای خائنبن به ملت ای وطنفروسان ملعبه دست یهود چه از جون این ملت‌میخواهید. شما غربگدایان اشرافی اصلاحطمعکار چی دیگه دم دستتون بود که ندادید به امریکا و اون فقط آب دهان کف دستتان ریخت. ای بی وجدانهای مفتخوار که مانند زالو و بختک افتادید به جون ملت ول کن هم نیستید یک مشت حراف دلال شیتیلگیر علاف. نسخه پیچی خالقان «امضای کری تضمین است»
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      تا زمانی که افراد مخ لسی مثل شما در خدمت آمریکاییان باشد. آمریکا کوتاه نمی آید.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 0
    روسیه هم ب این نتیجه رسید که هر کاری بکند باز دست از تحریم برنمی‌دارند چون داروی دیگری ندارند. می‌دانست اگر جنگ کند باز هم تحریم خواهد شد و فرقی نمی‌کند. چون در انتها مجبور بجنگ خواهد شد پس تدارک دید و پیش دستی کرد.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 2
    شماها خوش خياليد وگرنه يانكى ها كارشونو درست انجام ميدن
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    چه بهتر قوی تر میشیم
  • امیرعلی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    چرا اسم مارو کنار داعش و بوکوحرام میزارن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس