مادر شهید به مدد پرچم رضوی زبان به سخن گشود

شعف ناشی از زیارت پرچم سبز رضوی موجب شد تا مادر شهید دانش آموز رضا حسنی پس از مدت‌ها عدم تکلم چندین مرتبه ذکر «یا امام رضا (ع)» بگوید.

به گزارش مشرق، کاروان زیر سایه خورشید امروز یکشنبه در چهارمین روز از حضور خود در استان البرز مهمان مناطق مختلف کلانشهر کرج بود و دیدارهای متفاوتی را تجربه کرد زیرا حضور و نگاه شهدا در تک تک لحظات حس می‌شد.

دیدار با رزمنده شجاع یوسف خسروپور جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع در عملیات خیبر و خانواده وی و دلجویی از خانواده شهید سید جلیل میری ورکی، شهید غواص دست بسته، نخستین برنامه‌های کاروان بود که با حضور پرچم و مدح خوانی خادمان صفای خاصی را بر فضا حاکم شد.

طلب شفا و دعا برای بیماران، خادمان و حاملان پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را راهی بیمارستان کسری کرد تا علاوه بر ملاقات با بیماران و فراهم کردن زیارت از راه دور برای آنان از پرسنل خدوم و کادر درمان نیز تقدیر کنند.

در گوشه دیگری از شهر مادر شهید راوش انتظار زیارت پرچم را می‌کشید هر چند که او سال هاست انتظار در آغوش گرفتن فرزند مفقودالاثرش را دارد اما در آغوش گرفتن پرچم حرم سلطان طوس تسلایی بر قلب منتظرش بود.

در ادامه دیدارها، پیش از اذان ظهر خادمان کاروان زیر سایه خورشید به دیدار همسر و فرزندان شهید مدافع حرم، حجت الاسلام علی تمام زاده رفتند و پس از گفتگو و تقدیر از صبر زینب گونه خانواده شهدا راهی منزل شهید ۱۹ ساله، غلامرضا خراسانی شدند و نماز جماعت را در کنار خانواده این شهید والامقام اقامه کردند.

بعد از ظهر نیز پرچم متبرک رضوی ابتدا منزل شهید احمد فاتحی، از شهدای کردستان را منور کرد و سپس به دیدار مادر دو جانباز و یک آزاده دوران دفاع مقدس؛ محمد جواد و عباس حاجی قاسمی رفت.

مقصد بعدی خدام الرضا (ع) منزل جانباز والامقام محمدرضا دهقان نیری و گفتگوی کوتاه با این خانواده بود و پس از آن مادر دانش آموز شهید ابراهیم رضوانی ۱۸ ساله که در روز تولدش به شهادت رسید، میزبان پرچم متبرک رضوی شد.

توجه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و تعدد برنامه‌های حضور خدام در منزل این بزرگواران هرچند زمان دیدار را گاهی بسیار بسیار اندک می‌کرد اما دگرگونی دل‌ها حس و حال زیارت را برای خانواده‌ها رقم می‌زد.

خادمان کاروان زیر سایه خورشید همچنین به عیادت مادر دانش آموز شهید رضا حسنی، شهید مفقودالاثر ۱۵ ساله رفتند. مادر شهید به دلیل ضعف جسمانی و بیماری قادر به تکلم نبود و به گفته اطرافیانش هرچند وقت یک بار چند کلمه سخن می‌گوید. خادمان پرچم را جهت تبرک بر بدن مادر شهید گذاشتند و به وی گفتند پرچم را برای زیارت آوردیم، امام رضا (ع) را صدا بزنید. شعف زیارت پرچم موجب شد تا مادر شهید چندین مرتبه ذکر یا امام رضا (ع) را بر زبان جاری کند و دل‌ها از این اتفاق منقلب شد.

پایان بخش برنامه‌ها کاروان اقامه نماز در بین خانواده‌های شهدا و نمازگزاران مسجد جامع حجت ابن الحسن (عج) تبرک جویی مردم از پرچم مقدس سلطان طوس بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    5 0
    یا امام رضا جان ع
  • S IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    3 0
    کاش خدا به همه ما لیاقت بده واسه اسلام، بخصوص امامان عزیزمون نوکری کنیم
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 6
    دوره این خرافه ها تموم شده
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      10 0
      متعفن، تو هست که نور خورشید رو انکار میکنه.
    • حسام زاهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      خرافه به نظر شماست شما اگه قلبت آلوده نباشه و ذره ای محبت به انها داشته باشی این معجزات رو انکار نمیکنی
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    4 0
    یا مولانا یا ثامن الحجج سلام بر شما و بر اجداد طاهرین شما
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس