«ای جان آبادان»؛ تسلیت نوجوانان تهرانی به آبادان داغدار

نوجوانان تهرانی، سرود و نماهنگ «ای جان آبادان» را به خانواده های داغدار حادثه ریزش ساختمان «متروپل» تقدیم کردند.

به گزارش مشرق، این نماهنگ از تازه ترین سرودهای دانش آموزی کشور است که با همّت گروهی ۲۵ نفره از دانش آموزان تهرانی علاقمند به فعالیت های فرهنگی اجرا شد. بیشتر اعضای این گروه را هم نوجوانان منطقه ۱۰ تهران تشکیل داده اند.

«مجید قلی زاده»، مسئول گروه سرود رایة الزهرا(س) درباره ویژگی های این سرود دانش آموزی گفت: «زمانی که حادثه دردناک متروپل اتفاق افتاد و رفته رفته عمق آن بیشتر مشخص شد، سعی کردیم در تسلای خاطر بازماندگان موثر باشیم. خواستیم با هر آنچه در توان داریم؛ از طریق نوا و همخوانی توسط نوجوانان میهن دوست این گروه سرود، نوعدوستی شهروندان تهران و همدردیشان با خانواده های داغدیده حادثه متروپل و مردم شریف و مومن آبادان را که همیشه دِین سنگینی به گردن همه ما دارند، ابراز کنیم. دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما تهیه کنندگی این نماهنگ را برعهده گرفت و «ای جان آبادان» آماده شد.»

قلی زاده درباره فشردگی زمانی تهیه این سرود، توضیح داد: «با وجود همزمانی این اتفاق تلخ با امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس، اعضای این گروه سرود همت کردند و دوشادوش درس و امتحانات وقت گذاشتند و این اثر طی ۵ روز آماده شد تا پیش از پایان آواربرداری تقدیم خانواده های عزادار این واقعه شود. تمام امید اعضای گروه این بوده و است که این نوای دلی و دانش آموزی بتواند مرهم کوچکی باشد برای این اندوه بزرگ که تمام مردم کشور را غمگین کرد.»

«ای جان آبادان»؛ تسلیت نوجوانان تهرانی به آبادان داغدار +فیلم

او درباره دغدغه نوجوانان رایة الزهرایی می گوید: «بچه ها می گفتند که قلبشان برای آبادان می تپد و امیدوار بودند خانواده های آبادانی این محبت قلبی را از طریق این سرود حس کنند. باید بودید و حس و حالشان را وقتی بخش هایی از سرود را می خواندند، می دیدید به خصوص آنجا که می خواندند تبسّم تو آرزومِ/ داغ دل تو داغِ دل ما...» او با اشاره به اینکه شعر این سرود ساده و کوتاه است تا حس برانگیزی لازم و امکان همخوانی راحت تر برای مخاطب را داشته باشد، گفت: «شعر و ملودی کار برعهده حاج سعید حدادیان بود تنظیم این نماهنگ را هم «امید رهبران» انجام داد. خواننده این نوای دانش آموزی «سبحان منکشف» است و اعضای این گروه سرود ۲۵ نفره در قالب کُر، حضور و همراهی دارند.» این گروه سرود پیش از این هم با سرودهایی بامحتوای خرید کالای ایرانی، جشن پیروزی انقلاب، پیاده روی اربعین و... در این زمینه فعال بوده و موفقیت هایی به دست آورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    11 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس