مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت تصویب شد

مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت تصویب شد.

به گزارش مشرق، براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.

در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد.

در رابطه با مستمری از کارافتادگان جزئی و نیز سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱(مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 0
    مثل موقعی که قرار بود 4قلم کالا گرون بشه الان4000 کالا گرون شده
  • علی IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    با هیچ جمله ای نمی شه این افزایش حقوق غیر منطقی و ناچیز رو درک کرد و جواب داد ، روغن 400 درصد افزایش یافته و حقوق کارگر بازنشسته و فرهنگی بازنشسته 10 درصدافزایش یافته.است.
  • DE ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 0
    ظلم بزرگ دولت با پروپاگاندا در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی
  • کامران IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 0
    خب قرار بود حقوق زیر 10 تومن 38 درصد بعلاوه 515 تومن باشه!!! سازمان خصوصی تامین اجتماعی هم که ربطی به بیت المال نداره گفته پولشو دارم!!!
  • بازنشسته SG ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    اولا مصوبه شورای عالی کار افزایش 37 درصدی بود نه 10 درصد. دوماً حرفای دیروز جناب وزیر! فقط افزایش 10 درصدی برای غیر از حداقل بگیران بود، صراحتا هم اشاره کردند: بدون 650هزارتومن.
  • هوشنگ IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    5 0
    . یعنی فرقی بین کسی که بیشترین حق بیمه را در طی سالها پرداخت کرده با کمترین قائل نیست و با توجه به اینکه دولت حق تصمیم گیری برای یک مجموعه ای که وابسته نیست ظلمی آشکار در حق سایر سطوح انجام داده است.
  • بهرام IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    تأمین اجتماعی یک صندوق بین النسلی عمومی و غیردولتی است که برخلاف صندوقهای لشکری و کشوری هیچ دریافتی از بودجه ندارد.
  • اکبر IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    ۲۵ میلیون تومن تامین اجتماعی بابت محاسبه سابقه خدمت سربازی ازم گرفت تا فقط ۹۰ هزار تومان حقوقم افزایش پیدا کنه – از قدیم گفتن مرد و قولش – افزایش حقوق کارگران بازنشسته ۳۷ درصد چی شد ؟
  • اکبر IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    ۲۵ میلیون تومن تامین اجتماعی بابت محاسبه سابقه خدمت سربازی ازم گرفت تا فقط ۹۰ هزار تومان حقوقم افزایش پیدا کنه – از قدیم گفتن مرد و قولش – افزایش حقوق کارگران بازنشسته ۳۷ درصد چی شد ؟
  • رضا IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    37 درصد افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این میشه عدالت یا عین ظلم؟!(مثله سوراخ قیف حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف ، باز نشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 37 درصد بیشتر بزنند؟!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیر دولتی و منابع آن نیز غیر دولتی می‌باشد و این منابع صرفا توسط کارگر و کارفرما تامین شده و بودجه سازمان اساسا ارتباطی به دولت ندارد و تنها سازمانی است که ۲۳ درصد سهم کارفرما و هفت درصد سهم کارگر منابع آن را تشکیل می دهد و دولت از بودجه عمومی کشور در منابع آن یک ریال هم کمک لحاظ نمی کند و اگر در بندی از قانون بودجه ، بحث ریالی در مورد سازمان مطرح میشود بابت تعهدات و بدهی دولت از محل پرداخت سهم کارفرمایی کارگران تحت خدمت خود به این سازمان است و قانون کار مسئولیت تصمیم گیری در خصوص تعیین ضوابط و مزایای مربوط به حقوق و دستمزد کارگران را، بر عهده نمایندگان تشکل های کارگری -کارفرمایی و نماینده دولت در شورای عالی کار سپرده و بر اساس ماده 35 و 41 قانون کار پس از ارائه پیشنهاد شورای عالی کار در خصو ص حقوق و دستمزد کارگری و تصویب آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملاک عمل واقع می گردد و پس از تصویب مصوبه شورای عالی کار توسط هیئت وزیران که به مفهوم تنفیذ مصوبات نهایی نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت در شورا می باشد ، دولت نیز برای عوامل کارگری تحت استخد ام خود مشابه سایر کارفرمایان مکلف به پرداخت 23 درصد سهم کارفرمایی خود از محل منابع قانون بودجه بوده و حق تغییر و یا تفسیر مصوبه شورای عالی کار و یا قانون را در مقام اجرا ندارد.
  • بهرام IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    رسانه ها این آگاهی را داشته باشند برابر قوانین تامین اجتماعی هر ساله حداقل و حداکثر حق بیمه دریافتی اعلام می‌گردد وهمانندش طبق قوانین ماده ۳۸ ۹۶ و ۱۱۱ میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام می‌گردد و هیچ شخصی حق ندارد این قوانین را زیر پا بگذارد و مطابق میل و علایق اش تصمیم بگیرد اینجا نحوه برخورد جرم مشخص نیست فقط اگر دیوان رای دهد و مسئولی تمرد کند یک تا دو سال انفصال خدمت می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس