کد خبر 1383532
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
صدور مجوز مشاغل خانگی 10 برابر شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه صدور مجوزهای مشاغل خانگی گام بزرگی بوده و منجر به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تبریز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه، اظهار کرد: محصولات بسیار خوبی در این نمایشگاه وجود دارد و بسیار خرسندیم که در زمینه اشتغال اقداماتی ویژه صورت گرفته و ما نیز از این افراد حمایت‌ لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به خصوص اگر در طول سال دائمی باشد به افزایش بازار، افزایش مهارت و توسعه فرهنگ کارآفرینی به ویژه مشاغل خانگی کمک می‌کند.

کریمی‌بیرانوند تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی را از جمله برنامه‌های ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: برنامه‌هایی خوبی در زمینه مشاغل خانگی و افزایش مهارت آن‌ها داریم که خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی، اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه جذب شده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌ که در گذشته مشاغل خانگی نادیده گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی بسیار مظلوم مانده بود و چندان به چشم نمی‌آمد؛ اما با توجه به اهتمام ویژه وزیر کار، حمایت از این حوزه در اولویت کاری ما قرار گرفته است؛ چراکه ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی زیادی داریم که در خانه می‌تواند به کسب و کار تبدیل شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت‌های این وزارتخانه در حوزه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در زمینه مجوزهای مشاغل خانگی اقدامات قابل توجهی انجام گرفته؛ به طوری‌که بیش از دو سوم از مجوزها به صورت آنی شده و دیگر نیازی به ارجاع کارشناس نداریم.  

کریمی‌بیرانوند با اشاره به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی، افزود: در واقع فرد متقاضی اطلاعات خود را در سامانه وارد می‌کند و بلافاصله پرینت مجوز صادر می‌شود، تنها یک سوم از مجوزهای مشاغل خانگی سه روزه شدند و نهایتاً تا سه روز کارشناس مربوطه بررسی‌های لازم را انجام داده و مجوز صادر می‌شود. این موضوع گام بسیار بزرگی بوده و منجر به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت مردم به برنامه ریزی‌های صورت گرفته با آموزش فنی‌وحرفه‌ای در حوزه مهارت‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی از جمله‌ مراکز پرتلاش در زمینه مهارت‌سازی است که عملکرد بسیار موفقی در این زمینه دارد.

وی افزود: در زمینه تأمین مالی نیز حمایت‌های ویژه‌ای از مشاغل خانگی خواهیم داشت، به طوری‌که اعتبارات ما نسبت به سال قبل، دو برابر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    اقتصاد بهم ریخته با این مسکنها هم قابل درمان نیست
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    پس من چی بیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس