کد خبر 1383505
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
افزایش تولید اوپک مانع بالا رفتن قیمت نفت شد

درحالی که اعضای اوپک پلاس بر سر افزایش تولید توافق کردند، اما آخرین روز بازارهای جهانی با افزایش قیمت به کار خود پایان داد، زیرا به‌نظر نمی‌رسد عرضه کافی نفت در بازار وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید نیز مانع از بالا رفتن قیمت‌ها نشد، زیرا این افزایش چندان بر عرضه جهانی تاثیر نخواهد داشت.

کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در روز پنج شنبه توافق کردند، تا تولید خود را در ماه‌های جولای و آگوست ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش دهند، رقم مورد توافق قبلی ۴۳۲ هزار بشکه در روز بود.

هر بشکه نفت برنت با ۲ دلار و ۱۱ سنت افزایش ۱۱۹.۷۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲ دلار افزایش ۱۱۸.۸۷ دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا ششمین هفته افزایشی را ثبت کرد.

رئیس جمهور آمریکا علنا اعلام کرده است که احتمالا به زودی به عربستان سفر می‌کند و سه منبع آگاه گفتند که انتظار می‌رود وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفتگو کند.  

این سفر با هدف تقویت روابط ایالات متحده و عربستان انجام می شود، چراکه بایدن به دنبال راه هایی برای کاهش قیمت بنزین در کشورش است.

عرضه نفت در جهان همچنان کم است؛ گزارش هفتگی ذخایر آمریکا در روز پنج شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام بیش از انتظار کاهش یافته و به ۵.۱ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر بنزین نیز کاهش یافته است.

تقاضا در حال افزایش است؛ شانگهای، قطب مالی چین و پکن، پایتخت این کشور، محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس