کد خبر 1382708
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
ساعت کار

وزیر نیرو گفت: در راستای مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر و مرداد تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، آقای علی اکبر محرابیان گفت: ساعت کاری ادارات به صبح زود منتقل می‌شود و ادارات زودتر تعطیل می‌شوند. این اقدام موجب خواهد شد تا مصرف برق بخش اداری در ساعات اوج مصرف، به شدت کاهش پیدا کند و بتوانیم این برق صرفه جویی شده را به بخش‌های دیگر به خصوص بخش خانگی اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از تغییر ساعت ادارات

او گفت: دستگاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند و از هفته آینده، مصرف آن‌ها مورد پایش قرار خواهند گرفت و گزارش عملکردشان نیز به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 7
    دولت قبل این کار را کرد که اشتباه مطلق بود و این دولت نیز تکرار میکند ساعت کاری را به ساعت ۷ یا ۶.۵ انداختن یک مسخره بازی اداری است اکثر مطلق مراجعات به اداره جات ۸.۵ به بعد است و ساعت هفت صبح فقط یک حضور سنبلیک است چرا بجای اینکار از ساعت ۱.۵ به بعد دستگاههای برودتی را خاموش نمیکنند مگر دو ساعت کارمندان مقداری گرما را تحمل کنند و اندکی عرق نه از سر سختی کار بلکه بخاطر مقدار کمی تحمل گرما زیر سقف سایه دار بریزند اتفاقی برایشان میافتد بعضی بانک ها و اداره جات آنقدر فضایشان خنک است انگار در یخچال وارد میشوی با کرختی و تنبلی و تن پروری هیچ ملتی به جایی نمیرسد آیا زشت نیست راننده تاکسی به سختی در دمای ۴۰ درجه زیر آفتاب در ماشین داغ پول در بیاورد آنوقت ساعت کار کارمند را بخاطر روشن نکردن کولر گازی در ۲ ساعت کاری دستکاری کنیم
    • کارمند IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 1
      جناب نظریه پرداز اون ۵۰ نفر ارباب رجوعی که در لحظه تو شعب بانکها حضور دارن هم باید عرق بریزن تا برق کولر شما قطع نشه ؟
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 0
      وقتی ارباب رجوع بدونه یه اداره ساعت ۱:۳۰ تعطیل میشه مجبوره زودتر بره. وقتی جایی مثل بانک تعطیل هست سرساعت مقرر تعطیل بشه ارباب رجوع یاد میگیره سرساعت مراجعه کنه.ضمن اینکه کم هم نیستن کسانی که صبح زود به ادارات مراجعه میکنن.
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 1
    چه تصمیمات متناقضی! خب تغییر ساعت رسمی هم دنبال همین قضیه بود دیگه!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 4
      ابله این مردم که به ادارجات مراجعه می کنند و باید گرما تحمل کنند
  • کلانتری IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    امان از دست شما
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    اصلا نیاز به هیچ کار خاصی غیر از آموزش صرفه جویی و دلسوزی خداپسندانه نیست. مانند : استفاده از نور طبیعی بجای لامپ خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی اضافی مانند فنکویل های راهروها. بازدید سرزده بازرسان. از همه مهمتر عدم رایگان بودن انشعابات اماکن عمومی و دینی چون خدماتی هاو خدام این اماکن صرفه جویی نمی کنند. خاموش کردن معابر همراه با طلوع خورشید. و استفاده کمتر از پروژکتور در پروژه و نگهبانی های غیر امنیتی.
  • علی خان IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 1
    کارمندها نمیشه برقاشونو از خونه بیارن یا سفارش بدن برق خوری با ی پیک واسشون بفرسته ، اصلا ی راهکار خیلی عالی زیر پای کارمندا پدال دوچرخه بذارید تا ظهر حداقل ی نیم کیلو برق تولید کنند هم واسه سلامتی خودشان خوبه هم ی کار اقتصادی بزرک کردیم .
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    آخه میدون تره باره مگه؟؟ کجای دنیا ساعت ۶ صبح کارمند میره سر کار؟ ۱۰ درصد حقوق اضافه میکنن با تورم ۶۰ درصدی انتظار هم دارن ملت دزدی نکنن؟؟ یکی بیاد ظلم رو واسه ما تعریف کنه
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    این طرح برای کارمندان دو شیفت کار یک برنامه جدید واستراحت خوبیه اما برای افراد خصوصی یک ضرره . مدیران همه چیز را در چشم کارمندی می بینند. یعنی ادارت را اصل ستون کشورمی گذارند . ادارات اصل نیستند تولید اصل است. وتولید هم وقت می خواهد هم برق می خواهد. هم باید ضرر نکند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    هرچه ززودتر استخراج رمز ارز را غیرقانونی اعلام کنید و مراکزش را درو کنید مثل ترکیه و چین و ...
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    ببینید تغییر ساعت کاری کارکنان فقط به محیط اداری محصور نمیشه بلکه وقتی ساعت کاری یک باضافه نیم ساعت جابجا میشه نظم زندگی کارمندان و خانواده و مرتبطین آنها هم تحت تاثیر منفی قرار می گیره . ساعت کاری بواسطه تغییر ساعت رسمی یک ساعت جلو اومده و بواطه این بخشنامه هم نیم ساعت . مثلا کسی که تا الآن اعضای خانواده اش را به مدرسه و دانشگاه و ... می رساند الآن دیگه نمی تونه و باید برای همسر و فرزندانش سرویس و آژانس بگیره که هزینه های زندگیش بالا میره . و نظم زندگیشون به هم میریزه . این تغییر ساعات صبح نظم همه جامعه رو به هم میریزه . این کار نادرستی بود و فکر نکنم قانونی هم باشه. کارمندا ، کارمند دولت هستند نه نوکر . دولت باید این نکته رو مد نظر داشته باشه و هر طور دوست داره تغییرات ایجاد نکنه .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    این ساعات کاری 44 ساعت در هفته سیستم کارگری زمان رضا خان است و مال اروپایی ها ست که کارخانه می رفتند. الآن دنیا عوض شده . دولت الکترونیک بوجود اومده . دولت نهم و دهم مقداری به این سمت حرکت کردند اما ابتر ماند. الآن باید کارمندا کار کنند و خدمتی انجام بدن نه اینکه صرفا حضور داشته باشند. با ابزار و امکانات اینترنتی و فضای مجازی و ... به راحتی می توان کاری کرد که کارمندا بخش عمده کار خود را در منزل یا خارج از محیط کاری انجام بدن و اینطوری هم در مصرف برق و گاز و بنزین و .. صرفه جویی میشه و هم ساختمان و فضای کاری کمتری لازمه. بجای سیستم وقت مزدی باید به سمت سیستم کارمزدی حرکت کرد. یعنی انجام کارها مهم است نه حضور غیر مفید در فضای اداره. حداقل میتونه نصف ساعات کاری به صورت شناور باشه یعنی 22 ساعت الزامی و بقیه کارها را در خارج از اداره انجام بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس