کد خبر 1382610
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
پاکستان و ترکیه ۶ تفاهم‌نامه امضا کردند

پاکستان و ترکیه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی، حمل و نقل، ‌مدیریت بدهی، مالی، فنی و مهندسی۶ تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش مشرق از منابع رسمی پاکستان، در جریان سفر رسمی «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور به ترکیه ۶ تفاهمنامه همکاری در حضور سران دو کشور امضا شد.

مقامات پاکستان و ترکیه امروز در آنکارا ۶ تفاهمنامه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، مالی و فنی امضا کردند.

در نشست هیات‌های بلندپایه پاکستان و ترکیه به ریاست شهباز شریف و رجب طیب اردوغان، وزرای امورخارجه، دفاع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری نیز حضور داشتند.

پاکستان و ترکیه ۶ تفاهم‌نامه امضا کردند

سران پاکستان و ترکیه سپس با حضور در کنفرانس خبری مشترک از عزم متقابل برای گسترش تعاملات اقتصادی در راستای رفاه مردم دو کشور، تقویت مناسبات دفاعی، تداوم حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک از یکدیگر در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی سخن گفتند.

شهباز شریف از آنچه تلاش‌های دولت اردوغان برای تسهیل مذاکرات بین روسیه و اوکراین برای راه حل دیپلماتیک خواند، قدردانی و بر اهمیتی که پاکستان برای حل مناقشه در اوکراین از طریق گفت‌ وگو و دیپلماسی در اولین فرصت ممکن قائل است، تاکید کرد.

آنان همچنین چالش‌های امنیت غذایی در پس‌زمینه بحران اوکراین را مورد بحث قرار دادند و توافق کردند که اقدامات کاهش‌ دهنده را از نزدیک هماهنگ کنند.

نخست وزیر پاکستان در بحث افغانستان از کمک‌های بشردوستانه و تعامل سازنده ترکیه در این خصوص قدردانی کرد.

وی افزود که پاکستان به عنوان یک همسایه نزدیک، به ایستادگی در کنار مردم افغانستان و کمک به آنها در مواجهه با چالش‌های موجود به ویژه وضعیت انسانی و بحران اقتصادی در این ‌کشور ادامه خواهد داد.

پاکستان و ترکیه توافق کردند که به هماهنگی با یکدیگر برای پیشبرد اهداف مشترک یک افغانستان صلح آمیز، باثبات و مرفه ادامه دهند.

قرار شد یک هیات تجاری ترکیه ماه جاری میلادی به پاکستان سفر کند و هفتمین نشست شورای عالی رتبه همکاری‌های راهبردی دو کشور نیز ماه سپتامبر (شهریور) امسال برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 12
    پاکستان کجا تورکیه کجا
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 1
      آریایی بالا و ترکیه‌زیر پای بن سلمان عرب، و البته که آذری آریایی است.
    • علیرضا IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 2
      جفتشون لنگ هم هستند ،دلال سیاسی و اقتصادی از غرب و همسایگان
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      9 2
      اینا برای ایران نقشه می کشن. واسه همینه که باهم پسرخاله شدن. رژیم کثافت ترکیه صهیونیستی رو همه خوب می شناسیم اما پاکستان هم دست کمی از اون نداره.هر دوشون دشمن ایران هستن. پاکستان لانه تروریست ها و مرکز آموزش تروریست هاست. کشتار ایرانی ها در مزارشریف زیرنظر افسران پاکستان بود. فقط خدا میدونه تا حالا چند نفر از مردم ایران بدست تروریست های مورد حمایت پاکستان شهید شدن. حالا ترکیه کثافت و فتنه گر با پاکستان باهم چایی شیرین شدن. هردو مستعمره و نوکر درجه 3 آمریکا.آقای وزارت امور خارجه حواست به ترکیه و پاکستان هست؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 2
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 2
    از غرب تا شرق، اردوغان آویزانِ آریایی هاا
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 2
    دو کشور جعلی حامی تروریسم
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    اردوغان از این خوشش نمیاد با قبلیه بیشتر حال میکرد
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    قرداد ببندد،فعلا که هیچی نداری،سرمایه گذران هم از کشورت خارج شدن و بعد از دها سال ارزش پولت به چند ده برابر کاهش سقوط کرده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس