کد خبر 1382409
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

یکی از وسایل ضروری که در هنگام سفر به مناطق مختلف، برای حمل وسایل مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چمدان مسافرتی است. درواقع می‌توان گفت چمدان و مسافرت همواره مکمل یکدیگر هستند. قبل از خرید این وسیله باید اطلاعات کاملی درباره انواع و ویژگی‌های آن به دست آورید تا در بین انبوهی از مدل‌ها و برندهای چمدان، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. دقت کافی در زمان خرید چمدان باعث می‌شود که سال‌ها از این وسیله پرکاربرد استفاده کنید؛ بدون اینکه کیفیت اولیه آن از بین برود. کسانی که بدون آگاهی برای خرید هر وسیله‌ای اقدام می‌کنند، اغلب برای خرید یک جنس بی‌کیفیت مبالغ زیادی را پرداخت نموده و در نهایت پس از مدتی، مجبورند آن را دور انداخته و یک وسیله جدید خریداری کنند. جهت مطالعه بیشتر می توانید مقاله راهنمای خرید چمدان را نیز مطالعه کنید.

بهترین برندهای چمدان موجود در بازار کدامند؟

برای خرید چمدان به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟

انتخاب چمدان مسافرتی مناسب تاثیر بسیار زیادی در حفظ و نگهداری از وسایل و لوازم مورد نیاز در سفر دارد. اینکه قصد خرید چمدان ارزان یا گران را دارید؛ اهمیت چندانی ندارد. مهم‌ترین نکته حائز اهمیت در زمان خرید چمدان این وسیله، توجه به فاکتورهایی است که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

  • توجه به جنسیکی از فاکتورهای مهم و کلیدی برای خرید چمدان‌، توجه به جنس و متریال است‌. این محصولات از لحاظ نوع جنس شامل دو گروه بدنه‌ سخت و بدنه نرم هستند. انواع بدنه سخت عبارتند از مدل‌های هارد ساید که با استفاده از جنس پلی کربنات، آلومینیوم و برزنت تولید می‌شوند و در مقابل سوراخ شدن، پاره شدن و خراش مقاومت بالایی دارند. انواع بدنه نرم نیز از جنس نایلون بالستیک و پلی‌استر هستند و مقاومت آن‌ها از نوع بدنه سخت، کمتر است. برای کسانی که به فکر خرید چمدان ارزان هستند؛ انواع بدنه نرم گزینه مناسب‌تری است.
  • توجه به تعداد چرخ‌ها برای حمل راحتاکثر چمدان‌های مسافرتی موجود در بازار، دارای چرخ هستند. اما نکته مهم در زمان خرید توجه به تعداد چرخ‌های این وسیله است. انواع چهارچرخ در تمام جهات قابلیت حرکت و جابه‌جایی دارند؛ اما در صورت قرار گرفتن در سراشیبی به احتمال بسیار زیاد، سر می‌خورند. انواع دو چرخ نیز فقط به دو جهت عقب و جلو حرکت می‌کنند. مدل‌های دو چرخ برای استفاده در سطوح غیرهموار و خیابان‌های سنگفروش مناسب‌ترند.
  • توجه به نوع زیپزیپ یکی از قسمت‌های مهم چمدان مسافرتی محسوب می‌شود. در ساخت این وسایل از دو نوع زیپ کویل و زنجیره‌ای استفاده می‌کنند. زیپ‌های زنجیره‌ای دو مجموعه دندانه فلزی متصل به هم دارند و مقاومت و استحکام آن‌ها از انواع کویل بیشتر است. زیپ کویل با استفاده از جنس پلی‌استر و به شکل دو سیم پیچ موازی ساخته می‌شود.
  • توجه به دستهچمدان‌های مسافراتی دسته‌دار جزء محبوب‌ترین انواع این وسیله به‌شمار می‌روند و دسته آن به حمل و جابه‌جایی راحت این وسیله کمک می‌کند. دسته چمدان باید توانایی کافی برای تحمل وزن وسایل موجود در آن را داشته باشد و به‌راحتی جمع شود.
  • توجه به سایزچمدان‌های مسافرتی در ایران در سایزهای بزرگ، متوسط و کوچک به فروش می‌رسد. ارتفاع انواع بزرگ بین 71 الی 79 سانتی‌متر، ارتفاع انواع متوسط بین 61 الی 68 سانتی‌متر و ارتفاع انواع کوچک کابینی بین 53 الی 56 سانتی‌متر است.

بهترین برندهای چمدان موجود در بازار کدامند؟

  • توجه به قفل امنیتییکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب چمدان مسافرتی توجه به قفل امنیتی این وسیله است. از قفل‌های امنیتی بسیار مناسب می‌توان قفل TSA را مثال زد. این قفل امنیت این وسیله را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

معرفی چهار برند معروف چمدان مسافرتی در بازارایران

  • چمدان مسافرتی برند اکولاکبرند اکولاک، یکی از برندهای ژاپنی معروف تولیدکننده چمدان مسافرتی با قفل‌های امنیتی است که با تولید محصولات زیبا و مقاوم در ابعاد متنوع محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان از جمله اروپا، آسیا و خاورمیانه دارد. این برند فعالیت خود را از پنجاه سال پیش آغاز کرد. از مدل‌های معروف اکولاک می‌توان به مدل‌های سلسترا، اطلس، اسکور، فیوژن، راید و تریمکس اشاره کرد.
  • چمدان مسافرتی برند امیننتبرند امیننت یکی دیگر از برندهای ژاپنی تحت لیسانس تایوان است که فعالیت خود را در زمینه تولید چمدان مسافرتی از سال 1967 آغاز کرده است. این برند به دلیل مقاومت و استحکام بالا، طرفداران زیادی در بازار ایران دارد و به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. محصولات امیننت به 121 کشور مختلف جهان صادر می‌شود. 
  • چمدان مسافرتی برند مونزابرند مونزا متعلق به کشور ایتالیاست و چمدان مسافرتی این برند با استفاده از مواد پلی پروبلین ساخته می‌شود. تمام محصولات برند مونزا از انعطاف‌پذیری، استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند و در تولید آن‌ها از هشت چرخ استفاده شده است. تعداد زیاد چرخ‌ها به جابه‌جایی راحت این وسایل کمک زیادی می‌کند. در داخل محصولات برند مونزا، محفظه مخصوصی برای تفکیک لباس‌های زیر از لباس دیگر تعبیه شده است.
  • چمدان مسافرتی برند پرزیدنتبرند پرزیدنت متعلق به کشور آمریکا، یکی دیگر از برندهای بسیار معروف تولیدکننده چمدان مسافرتی جهان است که فعالیت خود را از سال 1960 آغاز کرد. محصولات این برند در چین و تحت لیسانس آمریکا، تولید می‌شوند. تنوع بالا در رنگ، کیفیت، دوام، بدنه مستحکم، چرخ‌های 360 درجه و وزن سبک از مهم‌ترین مزایای محصولات این برند محسوب می‌شود.

بهترین برندهای چمدان موجود در بازار کدامند؟

خرید چمدان ارزان از فروشگاه اینترنتی کیف پارک

اگر به‌دنبال فروشگاهی هستید که انواع چمدان از برندهای معروف مانند اکولاک، امیننت، مونزا و پرزیدنت را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ به سایت فروشگاه کیف پارک با آدرس اینترنتی parkbag.com مراجعه کنید و خریدی هوشمندانه داشته باشید. فروشگاه کیف پارک فعالیت رسمی خود را از سال 1350 در شهر اصفهان آغاز کرد. این فروشگاه در طول سال‌ها فعالیت درخشان، محصولاتی از بهترین برندهای جهان را با ارزان‌ترین قیمت بین مشتریان توزیع می‌کند. مدیریت این فروشگاه معتبر به عهده فردی به نام آقای عباس سراجان است. او در سال 1393 تصمیم گرفت که فروشگاه اینترنتی کیف پارک را برای رفاه حال مشتریان راه‌اندازی کند و با دریافت نماد اعتماد الکترونیک، اعتماد مشتریان خود را جلب نماید تا با خیال راحت برای خرید آنلاین از این فروشگاه اقدام کنند. از محصولات دیگر موجود در این فروشگاه می‌توان به کیف پول چرم، کیف‌های مدرسه، کیف اداری چرم، کمربند چرم، ست هدیه چرم و غیره اشاره کرد.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس