کد خبر 1382142
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
طرح «شولتز» برای تبدیل آلمان به بزرگترین ارتش اروپا

صدر اعظم آلمان از برنامه‌های خود برای تبدیل ارتش آلمان به بزرگترین ارتش اروپا خبر داد.

به گزارش مشرق، صدراعظم آلمان به رسانه‌های این کشور گفت که ارتش آلمان چندی دیگر به بزرگترین ارتش اروپا در میان اعضای ناتو تبدیل می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در این باره گفت،  برنامه آلمان برای سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۷.۳۵ میلیارد دلار) در ارتش این کشور به برلین اجازه می‌دهد تا نیروی رزمی خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

وی افزود که این اقدام ارتش آلمان را به بزرگترین ارتش اروپا در میان اعضای ناتو تبدیل می‌کند. فراکسیون‌های پارلمان آلمان یکشنبه شب با سرمایه گذاری برای  تقویت و تجهیز ارتش آلمان موافقت کردند.

شولتز از تصویب این لایحه استقبال کرد و گفت که میلیاردها دلار اضافی، ارتش را به نیروی جنگی تبدیل می‌کند که می‌تواند ماموریت دفاعی خود را بهتر از همیشه انجام دهد.

صدراعظم  آلمان در ماه فوریه، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، پیشنهاد ایجاد صندوق ویژه نظامی را داده بود.

آلمان در حال حاضر چهارمین نیروی نظامی بزرگ را در میان اعضای ناتو دارد. این کشور باید از نظر قدرت ارتش از فرانسه سبقت بگیرد. بر اساس شاخص جهانی قدرت آتش،  ارتش فرانسه ۲۴۰۰۰۰ نظامی فعال و ذخیره  دارد در حالی که در ارتش آلمان ۱۹۹۰۰۰ نظامی  موجود است.

چندی قبل وزارت دفاع آلمان اعلام کرده بود که قصد دارد ۴۵ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده های پیشرفته «اف-۱۸سوپر هورنت» را  از آمریکا خریداری کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» آلمان قصد دارد به شرکت بوئینگ آمریکا سفارش ساخت ۴۵  فروند جنگنده را بدهد. به گفته منابع مطلع، آلمان قصد دارد ۳۰ فروند جنگنده اف-۱۸ سوپرهورنت و ۱۵ فروند هواپیمای «ایی ای-۱۸ گرولرز» ویژه جنگ الکترونیک را به شرکت بوئینگ سفارش دهد و به تدریج آنها را جایگزین جتهای قدیمی تورنادوی خود کند.

 ایی‌ای-۱۸گرولرز، هواپیمای ساخت آمریکاست و عمده کاربرد آن در جنگ الکترونیک است. اف-۱۸ ای سوپر هورنت نیز یک جنگنده فراصوت چند منظوره است. با خروج جنگنده رهگیر «اف-۱۴ تام‌کت» در سال ۲۰۰۶ از نیروی دریایی آمریکا، اف-۱۸ سوپرهورنت جایگزین  آن شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    10 1
    هاشمی رفسنجانی دنیای فردا دنیای موشک نیست بنطرتون الان اگه محروم زنده بود ؟چه واکنشی به حرف خودش داشت باتوجه به افزایش ۱۰۰ ملیاردی بودجه ارتش آلمان و برنامه ارتش آلمان برای تبدیل شدن به بزرگترین ارتش دنیا
    • DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 0
      صدر اعظم آلمان از برنامه‌های خود برای تبدیل ارتش آلمان به بزرگترین ارتش اروپا خبر داد خخخخخ دوتا جنگ جهانی اول و دوم را آلمانها شروع کردند ولی تا سه نشه بازی نشه باز آلمان خیز گرفته برای جنگ جهانی سوم .‌ البته درسته که میخواد بزرگترین ارتش اروپا بشه خوب همین فکر از همین حالا بین فرانسوی ها و انگلیسی‌ها نفرت های تاریخی خود از آلمان را زنده میکند و دقیقا اروپا به طرف ازبین رفتن اتحادیه اروپا داره حرکت میکنه چون هم فرانسوی ها هم انگلیسی ها ادعای آقای اروپا را دارند.. این از برکات خریت و ماموریت یک دلقک بود. وگرنه قبلش مردم اروپا راحت داشتند در صلح و صفا زندگی میکردند..افول غرب شروع شده .به جای هزاران میلیارد سرمایه گذاری در صنعت و تولید باید اسلحه بسازند. و بعد از ده سال که اسلحه ها کهنه شد در دنیا جنگ راه بیندازند تا بتونند اسلحه ته انباری هاشون را بفروشند.
  • از شهرستان سراب IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    8 1
    آلمان بعد از مرگ هیتلر اجازه داشتن ارتش قوی و مستقل را نداره و الانهم از نظر سیاسی همانند ژاپن آزادی عمل چندانی نداره سالها متفقین مانع از ایجاد ارتشی نیرومند توسط آلمان شدند شما ببینید کشوری به پیشرفتگی آلمان در مورد جنگنده کاملا به آمریکا متکی هست درحالیکه در صد سال قبل آلمان جنگنده و بمب افکنهایی میساخت که در زمان خود جزو بهترینها بودند اصلا اختراع جت توسط آلمان در زمان هیتلر انجام گرفت آمریکا سالها به بهانه مقابله با شوروی و الان روسیه با ناتو مانع از استقلال نظامی اروپا و به نوعی سلطه گر بر اروپا بود و البته هنوز هم هست شک نکنید آمریکا و انگلیس مانع قدرت گرفتن دوباره آلمان خواهند شد فعلا سر آلمان رو با تولیدات خودرو و صنعتی گرم کردند تا از توجه به امور نظامی و فضایی و هسته ای غافل باشه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    7 0
    یادش بخیر یه بنده خدایی میگفت آلمان ارتشش رو منحل کرده......
  • علـی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    5 0
    بعضی‌ها که نقشه انحلال نیروهای مسلح کشور رو داشتن!میگفتن آلمان اصلا ارتش نداره!! خدا از سر تقصیراتشون بگذره
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    باید سلاح هسته ای م داشته باشن
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    این حرفها باجدهی است به کارخانجات سلاح امریکا
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    عمررررررا اگه آمریکا بذاره اروپا دوباره قدرت بگیره!!!! از روسیه و چین و ایران ک اینور دنیان مثه چی میترسه هی ترور و جنگ و شورش راه میندازه حالا اونوقت بیاد بذاره یکی بغل گوش خودش ارتش بزرگ راه بندازه؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس