کد خبر 1381854
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
ستاره‌هایی که تابستان لیگ جزیره را ترک می‌کنند

ستاره‌های پرتعدادی این تابستان لیگ برتر انگلیس را ترک خواهند کرد که همه‌شان دوران پرباری در چند سال گذشته داشته‌اند، اگرچه برخی در آخرین فصل نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش مشرق، فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ فوتبال اروپا به پایان رسید و مثل همیشه چند خداحافظی خواهیم داشت. این تابستان جدایی برخی بازیکن‌ها احساسی‌تر از گذشته است، چرا که چند اسطوره و ستاره تأثیرگذار را دیگر در لیگ برتر انگلیس نخواهیم دید. در بین این بازیکنان، کاپیتان تیم قهرمان و زننده گل فینال لیگ قهرمانان اروپا به چشم می‌خورد.

فرناندینیو (منچسترسیتی)

فرناندینیو در منچسترسیتی به زندگی افسانه‌ای‌اش پایان داد. کاپیتان سیتیزن‌ها در آخرین روز حضورش در ورزشگاه اتحاد در ترکیب تیم به میدان رفت و جام قهرمانی را هم بالای سر برد. این بازیکن برزیلی سال ۲۰۱۳ از شاختار دونتسک آمد و خودش را به‌عنوان یک قهرمان در اتحاد ثابت کرد. پس از ۳۸۳ بازی در تمامی رقابت‌ها و ۵ عنوان قهرمانی، این بازیکن ۳۷ ساله تصمیم گرفت برای پایان دادن به دوران حرفه‌ای‌اش به کشورش بازگردد. با توجه به دوران درخشان فرناندینیو، به خوبی در اتحاد بدرقه شد.

ادینسون کاوانی (منچستریونایتد)

یکی از بهترین تمام‌کننده‌های فوتبال در اولدترافورد پایانی خوش نداشت. ۱۷ گل در ۳۹ بازی فصل گذشته امیدوار کننده بود که باشگاه منچستریونایتد را راضی کرد تا قراردادش را تمدید کند. با این حال عملکرد کلی ستاره اروگوئه‌ای چنگی به دل نزد. بسیاری از مشکلاتش ناشی از مصدومیت بود و به نظر می‌رسد از جلوی دروازه دور شده. او فقط ۲ مرتبه در این فصل در ۲۰ بازی گل زد و پایان ناامیدکننده‌ای در اولدترافورد داشت.

پل پوگبا (منچستریونایتد)

بازگشت پل پوگبا به منچستریونایتد یکی از خبرسازترین انتقال‌های دهه اخیر بود. حالا بعد از ۶ سال این بازیکن فرانسوی ۸۹ میلیون پوندی اولدترافورد را ترک خواهد کرد تا راهی پاری‌سن‌ژرمن یا یوونتوس شود. کارشناسان معمولاً پوگبا را زیر سؤال بردند و اعتقاد داشتند او کیفیت لازم را در جمع شیاطین‌سرخ از خودش نشان نداده. مدت‌ها هم بود که از تمایلش برای ترک منچستریونایتد صحبت می‌کرد. حالا بعد از ۲۲۶ بازی به جز یک قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در جام‌اتحادیه انگلیس میراث دیگری ندارد. این جدایی به سود هر دو طرف خواهد بود.

آنتونیو رودیگر (چلسی)

آنتونیو رودیگر فصل خوبی را در چلسی سپری کرد و حالا تیم توماس توخل را ترک می‌کند تا احتمالاً راهی رئال‌مادرید شود. تصمیمش برای جدایی از جمع آبی‌های لندن تا حد زیادی به بن‌بست خوردن مذاکراتش با باشگاه هم برمی‌گردد. پس از تحریم رومن آبراموویچ هم این تصمیمش را قطعی کرد. مدافع آلمانی در مصاحبه‌ای گفت که ماه مارس به این نتیجه رسیده که چلسی را ترک کند. بازیکن پیشین اشتوتگارت و رم در چلسی موفق شد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، سوپرجام اروپا، جام‌جهانی باشگاه‌ها و جام‌حذفی انگلیس شود.

دیووک اوریگی (لیورپول)

شاید اولین نام لیست نباشد، ولی بی‌شک یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ لیورپول به شمار می‌رود. دیووک اوریگی با انبوهی از گل‌های مهم در آنفیلد ثابت کرد که بازیکن ارزشمندی است و یورگن کلوپ هم او را «اسطوره» می‌نامد. گل‌هایی که به بارسلونا برای کامبک سال ۲۰۱۹ زد و گل فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل تاتنهام. گل‌های مهم دیگری هم زده و بهترین گلزن لیورپول در دربی مرسی‌ساید به شمار می‌رود. درباره مهاجم ۲۷ ساله بلژیکی گفته می‌شود که از میلان پیشنهاد جدی دارد و راهی ایتالیا خواهد شد.

آندریاس کریستنسن (چلسی)

در حالی که هواداران چلسی از جدایی آنتونیو رودیگر متأسف هستند، نمی‌توان گفت که همین حس را در مورد آندریاس کریستنسن دارند. این ملی‌پوش دانمارکی در ابتدای حضورش در چلسی مجبور بود صبر کند و حتی دوره‌ای راهی مونشن‌گلادباخ شد. آنطور که برنامه‌ریزی شده بود، کریستنسن تبدیل به ستاره خط دفاعی چلسی نشد. بازیکن ۳۶ ساله چلسی با توماس توخل هم اختلاف پیدا کرد و اواخر فصل از لیست بیرون ماند. پایان اون در چلسی چندان جالب نبود، اما گفته می‌شود انتقالی بزرگ به بارسلونا برایش در راه است.

الکساندر لاکازت (آرسنال)

سال ۲۰۱۷ آرسنال برای جذب الکساندر لاکازت از لیون ۵۳ میلیون پوند هزینه کرد و رکورد شکست. این مهاجم فرانسوی تبدیل به محبوبِ هواداران شد. این فصل در نوک حمله توپچی‌ها وضعیت خوبی نداشت و در کل ۶ گل زد، در حالی که هیچ‌وقت تعداد گل‌های او تک‌رقمی نبود. عملکرد درخشان او در سال ۲۰۱۹ آرسنال را تا فینال لیگ اروپا رساند. شهرت لاکازت در آرسنال هم باعث نشده بماند و حتی پیشنهاد تمدید یک ساله هم ندارد. باشگاه سابقش لیون و تیم‌هایی مثل یوونتوس و اتلتیکومادرید به دنبال او هستند.

خوان ماتا (منچستریونایتد)

سهم خوان ماتا در لیگ برتر انگلیس خیلی فراتر از دوران حضورش در منچستریونایتد است. این بازیکن اسپانیایی سال ۲۰۱۱ با ورود به چلسی دوران حرفه‌ای‌اش در لیگ برتر را شروع کرد، اما هیچ‌وقت قهرمان لیگ نشد. او حتی با والنسیا هم قهرمانی در لالیگا را جشن نگرفت. این واقعاً اتفاقی باورنکردنی برای بازیکنی باسابقه مثل خوان ماتا است. او البته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام‌حذفی انگلیس و جام‌اتحادیه انگلیس شده است. گفته می‌شود ماتا چند پیشنهاد اسپانیایی دارد و شاید به کشورش بازگردد.

نمانیا ماتیچ (منچستریونایتد)

نمانیا ماتیچ هافبک صربستانی هم بازیکن دیگری است که آبی را با قرمز عوض کرد. او که در چلسی دوران خوبی داشت، در اولدترافورد با پیراهن منچستریونایتد پرنوسان بود. ماتیچ که زمانی در بنفیکا بازی کرده شاید در لیگ برتر بماند چون پیشنهادهایی دارد. البته جالب است که پیشنهادی هم از فلامنگو برزیل دریافت کرده. او زمان حضور در چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، اما در منچستریونایتد در فینال‌های جام‌حذفی انگلیس و لیگ اروپا شکست خورد و هیچ‌گاه جامی به‌دست نیاورد.

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس