کد خبر 1381801
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
اوکراین: روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان نیست

معاون نخست وزیر اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان به شمار نمی‌آید.

به گزارش مشرق، «الگا استیوانیشنا» معاون نخست وزیر اوکراین گفت که پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا نیازمند زمان است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه در تحقق اهدافش در جنگ علیه اوکراین شکست خورد».

استیوانیشنا در ادامه این مصاحبه مدعی شد: «ارتش روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان به شمار نمی‌آید».

معاون نخست وزیر اوکراین اضافه کرد: «حمله روسیه به اوکراین باعث ایحاد بحران سوخت و غذا در اروپا شده است».

وی همچنین گفت که اوکراین می‌تواند سرزمین‌های خود را از روسیه پس بگیرد و تسلیم نخواهد شد. 

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه روسی «راپتلی» با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای اروپایی در اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، اروپا است.

وی با تأکید بر این که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده، از اوکراین به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، گفت: «بحث اوکراین که به عنوان یک ابزار و یک ابزار چانه‌زنی عمل می‌کند، نیست بلکه بحث ممانعت از توسعه و پیشرفت روسیه است زیرا پیشرفت روسیه، غرب را از ایجاد یک دنیای تک قطبی که واشنگتن با رضایت اروپا مدعی آن است، بازمی‌دارد».

روز ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفند ماه گذشته)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف آن‌ را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف خواند و تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زدند و جنگ اوکراین با تحریک کشورهای غربی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 3
    حتما اوکراین دومین ارتش قدرتمند جهان خخخخ
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 1
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • ف GB ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 3
    دومین که هیچی...روسیه اولین ارتش قدرتمند است..آمریکا روی کاغذ و آمار اول است..روسیه در عمل..اکراین استانهای خود را از دست داد
  • 44 IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 3
    اوکراین درست میگه روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان نیست بلکه اولین هسش چون دیگه آمریکا نتونست راکت های به اوکراین بده که مسکو رو بزنن.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    دومین ارتش در حال حاضر چینه. البته چین تا الان جنگی نداشته که بفهمیم چند مرده حلاجه.
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    خودت تکی به این نتیجه رسیدی
  • DE ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 3
    معاون نخست وزیر اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد که ارتش روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان به شمار نمی‌آید. عن قریب است که دو هفته دیگه دلقینسکی با موتورگازی بره مسکو را فتح کنه برگرده . کار پوتین تمومه
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 4
    امریکا هم دیگه اولین ارتش جهان نیست
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 3
    جنگ ویرانگر است اوکراین صد سال به عقب برگشت - غرب نمی گذارد جهان در آارمش باشد - تصور دلقک این بود که دنیای واقعی هم همان کلکهای سینمایی است - اوکراین را نتوانست از بحران پیش روی موجود عبور دهد دلقک نقش عملی مثل یک بدلکار را بازی کرد و برای بقای ریاست خودش یک کشور را که مرزهایش هنوز تثبیت نشده و سرزمین سنتی روسها محسوب می شود و چیزی جز میراث اتحاد شوروی را تصویر دیگری متصور نیست با رفتارهای نابخردانه اوکراین را نابود کرد.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 1
    ارتش روسیه دیگر دومین ارتش قدرتمند جهان به شمار نمی‌آید/// سگ توله آمریکا هنوزم پوتین اربابته. تو فقط مواظب باش بندر اودسا هم مثل ماریوپل به گا نره!!
  • CZ ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 4
    روسیه فقط بندر اودسا رو فقط مونده بگیره و اوکراین با تمامی حمایت غرب نتونست مقاومت کنه حالا مدعی هست روسیه قدرت برتر نیست!!!!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 1
    مرگ بر پوتین متجاوز درود بر مقاومت دلیرانه اوکراین
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 3
    فعلا که یک سوم کشور اکراین اشغال شده تمام زیر ساخت های کشورت نابود شده مردم بدبختت آواره شده اند غلاتت در سیلوها در حال فسادن و... به خاطر خوش رقصی برا امریکا جنااااااااب معاون!!!!!بفهم
  • سید روح اله FR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    معاون نخست وزیر اوکراین پس از ویرانی کشورش فهمیده که غرب از اونا استفاده ابزاری کرده واقعا جای تحسین داره. و دقت کنید با این علم بازم نوکری غرب را میکنند تعجب داره.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    وای خدا مزدورهای روسیه چقدر بهشون بر خورده! اینا فرزند همونهایی هستن که بارگاه امام رضا رو به توپ بستن بی شرفا
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    آخه اگه کمک آمریکا و اروپا با این حجم نبود تو الان به ننت می گفتی خاله.
  • پوتین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 2
    خفه شو بدبخت تو بیشرف مزدور کدوم توله سگ غربی هستی که این جوری سوختی، روسیه داره کم کم اوکراین رو می بلعه.
  • حمیدرضا IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    مرگ بر پوتین .خدا کنه سرزمینهای شمالیمون رو پس بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس