کد خبر 1381662
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
عطوان

عطوان اعلام کرد که صهیونیست‌ها با راهپیمایی پرچم خود همه خطوط قرمز را رد کردند و پاسخ مقاومت به آن قطعی خواهد بود، ضمن اینکه جنگ بعدی اگر شعله‌ور شود تنها با نابودی اسرائیل به پایان خواهد رسید.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله جدید به بررسی پیامدهای برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی پرداخته و اعلام کرد، ما باور نمی‌کنیم که پاسخ فلسطین در قبال راهپیمایی تحریک آمیز پرچم رژیم صهیونیستی، صرفا به راهپیمایی‌های متقابل با برافراشتن پرچم‌های فلسطین محدود شود یا به مقابله جوانان فلسطینی با دست خالی با شهرک‌نشینان صهیونیست که توسط بیش از ۳ هزار نظامی تا دندان مسلح پشتیبانی می‌شوند، خلاصه گردد.

وی افزود، بی شک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری با قاطعیت به این رفتار تحریک آمیز صهیونیست‌ها که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند پاسخ می‌دهند و از نظر من نیروهای مقاومت فلسطین به سرعت و به شکل بی سابقه و غافلگیرکننده پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهند داد. تقریباً همه صحن‌ها در مسجد الاقصی عصر روز یکشنبه در معرض اقدامات توهین‌آمیز و اشغال‌گرانه شهرک نشینان صهیونیست قرار داشت و آنها در این مکان مقدس با آزادی کامل عربده کشی می‌کردند. صهیونیست‌ها فلسطینیان را به زور اسلحه از مسجدالاقصی خارج کردند و این عربده کشی و اشغالگری آنها نباید بدون پاسخ بماند؛ چرا که توطئه تجزیه زمانی و مکانی مسجد الاقصی با اسلحه و توسل رژیم صهیونیستی به زور، در حال اجراست.

در ادامه این مقاله آمده است، سال گذشته در چنین روزهایی بود که گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک ۴۳۰۰ موشک و راکت به مواضع صهیونیستی به اقدام مشابه رژیم اشغالگر (مشابه راهپیمایی پرچم) پاسخی دندان شکنی دادند و جرقه نبرد شمشیر قدس زده شد. این موشک‌ها به مدت ۱۱ روز رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان را در انزوای کامل از جهان قرار داد و اگر مداخله رئیس جمهور آمریکا به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نبود احتمال داشت که این جنگ طولانی‌تر نیز بشود. موشک‌های مقاومت فلسطین در سال گذشته موجب شد تا ۶میلیون شهرک نشین صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کنند و برای نخستین بار از زمان روز نکبت فعالیت فرودگاه‌های غیر نظامی رژیم صهیونیستی تعطیل شد.

وی ادامه داد، دور از انتظار نیست که در راستای اجرای وعده‌های مقاومت فلسطین و رهبران آن هر لحظه موجی از موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شود؛ مشابه واکنش مقاومت در عملیات چهارگانه‌ای که ماه پیش انجام شد و در آن هم‌زمان تل آویو، بئرالسبع، الخضیره و بنی براک مورد هدف عملیات‌های فلسطینی قرار گرفتند که بر اثر آنها ۱۴ اسرائیلی کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی گشتند. استفاده نظامیان صهیونیست از گلوله‌های جنگی و واقعی هرگز موجب ترس و وحشت فلسطینیان نمی‌شود. فرزندان قهرمان فلسطین برای دفاع از سرزمین و آبروی خود هیچ ترسی از مرگ ندارند. همانطور که ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره مانع از تلاش همکاران او برای شفاف سازی جنایات اشغالگران و ارسال اخبار این جنایات به سراسر جهان نشد. فلسطینی‌ها عاشق شهادت هستند و پیش از این ۴۰ هزار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رأی‌الیوم: تهدیدهای اسرائیل نشانگر بحران فزاینده داخلی است

عبدالباری عطوان تصریح کرد، قطعا شرایط فلسطین اشغالی بعد از برگزاری راهپیمایی پرچم هرگز مانند قبل از آن نخواهد بود. شاهد خواهیم بود که اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به زودی تبدیل به صحنه انفجاری بی سابقه و مقاومتی قدرتمند می‌شود. پس از آن شهرک نشینان صهیونیست دیگر روی امنیت و ثبات را نخواهند دید و هزینه اشغالگری خود را در سطح مادی و انسانی در حد بسیار بالایی می‌پردازند. اشغالگران به دنبال جنگ مذهبی هستند، اشکالی ندارد اما باید برای مقابله با ۴۵۰ میلیون عرب و بیش از یک میلیارد مسلمان آماده شوند. «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۰ طعم شکست مقابل حزب الله را چشیده، زمانی که پیش بینی کرده رژیم اشغالگر به طور کامل دهه هشتم خود را نخواهد دید ، دروغ نگفته است.

در ادامه این مقاله تاکید شده است، یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و به دنبال آن برگزاری راهپیمایی پرچم به همه توافقنامه‌ها و معاهده اسلو پایان داد و تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز اشتباه استراتژیک همکاری و هماهنگی امنیتی این تشکیلات با رژیم صهیونیستی را دفن کرد. جنگ منطقه‌ای در آستانه شعله ور شدن است و اگر شعله‌های این جنگ روشن شود تنها با زوال و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی خاموش خواهد شد. زمانی که شهرک‌نشینان صهیونیست شعار «مرگ بر عرب‌ها» را سر دادند، با این شعار خود همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و نقاب و ماسک را از روی همه دروغ‌هایشان درباره دموکراسی کنار زدند و چهره واقعی خود را نشان دادند.

عطوان ادامه داد، این بسیار دردناک و در عین حال وحشیانه است که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی که تا دندان مسلح هستند به روی کودکان فلسطینیِ زیر ۱۴ سال اسلحه می‌کشند و به آنها تجاوز می‌کنند. دردناک تر آن است که یک پیرزن سالخورده که بیش از ۸۰ سال سن دارد و به زور عصا راه می‌رود توسط نظامیان صهیونیست به روی زمین می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. این تصاویر از وحشی‌گری صهیونیست‌ها در ذهن نسل‌های آینده باقی خواهد ماند و تنها راه انتقام آن پیروزی بر دشمن است.

عطوان در پایان این مقاله نوشت، پاسخ شدید مقاومت حتما در آینده نزدیک خواهد آمد و سکوت یحیی السنوار، محمد الضیف، زیاد النخاله و رهبران دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین به معنای آن نیست که جنایات اشغالگران صهیونیست بدون پاسخ باقی می‌ماند یا اینکه گروه‌های فلسطینی از حمله اسرائیل به غزه می ترسند؛ بلکه کاملا برعکس است. صهیونیست‌ها که پیش از این با حالتی شکست خورده از غزه فرار و شهرک‌های خود را رها کردند به زودی نه تنها از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری بلکه از سراسر فلسطین فرار خواهند کرد و به دنبال جای امنی خواهند بود. قدس متعلق به فلسطینیان و یک سرزمین عربی است و همچنان عربی باقی خواهد ماند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ر ی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 61
    بهترنیست به فکرجنگ نباشیدوباصلح ارامش درکنارهم زندگی کنیم این دیکته کشورهای غربی راازسربیرون کنید
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      46 2
      تو اگر به انها کاری نداشته باشی انها حتما با تو کار خواهند داشت
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 16
      دقیقا ولی کو گوش شنوا‌
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      22 5
      نابودی اسرائیل واجب است
    • DE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      هزاران سال است یهودی عیسوی مسلمان سکولار مشرک با دین بی دین در فلسطین زندگی میکنند تا سرو کله گوساله پرستان قوم حضرت موسی ع یعنی صهیونیست ها پیدا شد و همه جا را به خاک و خون کشیدند و همه چیز را دزدیدند و غارت کردند که هنوز ادامه دارد. متاسفانه افراد یا جاهل و نادان و بیسواد هستند و گول خدعه و نیرنگ گوساله پرستان صهیونیست را خورده اند و فکر میکنند طبق تاریخ نویسی وارونه و شگرد گوساله پرستان فلسطینی یعنی مسلمان و اسراییلی یعنی یهودی و صاحب فلسطین. ویا اینکه خود ملعبه دست یهود هستند و مامور به قلب و وارونه کردن تاریخ. گوساله پرستان دنیا را گول زدند و خدعه و خیانت کردند . بسیاری از مردم یهودی به حضرت عیسی ع ایمان آوردند و عیسوی شدند و بسیاری از یهودیها و عیسوی ها مسلمان شدند و فلسطین یک دین نیست یک ملیت است و فلسطین متعلق به فلسطینیان است یعنی صاحبان اصلی این سرزمین خواه اکنون یهودی یا مسیحی یا مسلمان یا بیدین و سکولار یا محارب با خدا باشند فلسطینی هستند نه هزاران نفر را از کل دنیا جمع کنند چه اروپایی چه افریقایی و آسیایی و به آنها پاسپورت و ملیت دروغین بدهند و میلیونها صاحبان اصلی سرزمین را با زور و کشت و کشتار بیرون کنند. همانگونه که میدانیم مرکز بهاییها در حیفا و اکاست چطور است کل بهایی های دنیا را جمع کنند حیفا و یهودیها را بیرون بریزند چون فرقه ظاله بهایی های ساحت اگل لیس هم کشور ندارند. یا کولی های کشور رومانی که چندین میلیون هستند و در دنیا پراکنده بیاوردنآن اورشلیم و یهودیها را بیرون بریزند. این خیانت صهیونیستها دوامی ندارد. کلید حل آن در دست امت اسلام است که باید با رژیم های سکولار و نوکر صهیون مانند تووووورچیه وهابی ها و دهها کشور دیگر بپا خیزند و بجنگند و انقلاب اسلامی کنند بعد رژیم آپارتاید خود محو میشود.
    • ابوالفضل IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      حیات اینها تو جنگ هست بدون سر بریدن خواب و خوراک ندارن
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 0
      نتیجه می گیریم که اگر کسی اومد تو رو از خونه خودت بیرون کرد و خواستی خانه ات را پس بگیری جنگ طلب هستی
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 32
    با وجود اینکه از یهودیا اصلا خوشم نمیاد ولی ،بالفرض اسراییل نابود شد ،چه تاثیری رو مردم ایران دارد .رفاهشون بیشتر میشه ؟از نظر اقتصادی اوضاعشون بهتر میشه ؟ ......اینا است که برای یک زندگی مهمه .
    • ... IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      14 2
      اوضاع خاورمیانه خوب میشه
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      14 2
      جنابعالی اگر به شعار از نیل تا فرات صهیونیستها دقت میکردی می فهمیدی که هدف ا نها فقط فلسطین نیست...‌
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      تمام فتنه های عالم زیر سر یهوده با نابودی یهود فتنه و جنگ و درگیری هم تمام میشه
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 1
      گیریم از نیل تا فرات باشه باز بما چه ربطی داره ?!?!?!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      رفاهشون بیشتر میشه ؟از نظر اقتصادی اوضاعشون بهتر میشه ؟ ......اینا است که برای یک زندگی مهمه /// آدما 2 دسته هستن. یکدسته که ماتریالیست و دنیاطلبن احتیاجاتشان همون احتیاجات حیواناته.یعنی اهدافشون همون اهداف یه گاو تو زندگیه. [[[ گاو فقط دنبال رفاهه]]]. اما آدم شرف هم داره. خیلی چیزای دیگه هم براش مهمه. زمان جنگ اگه همه دنبال رفاه و خورد و خوراکشون بودن کسی از سرخس و مشهد و ماکو و تبریز و زاهدان و کرمان بلند نمیشد بره جلوی گلوله تو جبهه. گویا درک بدیهیات زندگی هنوز برای عده ای جای سواله.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 28
    خخخخخخ. تقریبا قریب به اتفاق تمام تحلیلهای ایشون بر عکسه!!! قبلا میگفت نبرد سیف القدس آخریشه. الان داره تمدیدش میکنه
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    18 6
    یهودی ها بجنبید و زیر این مطلب نظر بدید... شاید فرجی شد براتون!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    8 2
    انشاءالله....... ببینیم و نناز جماعت بخونیم.............
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 12
    نابودی متقابل خواهد بود، خاورمیانه و اسرائیل
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 3
    اسرائیل ۲۵ قرن آینده را نخواهد دید
    • DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      ۲۱:۱۱ اسرائیل ۲۵ قرن آینده را نخواهد دید ./ اون را تو تعیین نمیکنی ..ولی صددرصد تو خودت آخر این قرن 22 میلادی را نخواهی دید. شاید کلا نیمه هاش را هم نبینی . برو یه فکر به حالت خودت بکن از همین حالا تو فکر وصیت باش .مالت را ورثه نخوره خوره چند تا لعنت هم به گورت بفرسه. وصیت کن رو سنگ قبرت بنویسند. یه حاجی بود یه گربه داشت !گربه شو خیلی دوست میداشت ، گوشت وخرید طاقچه گذاشت، گربه اومد گوشتها رو خورد، حاجی زد وگربه رو کشت! رو سنگ قبرش بنوشت : یه حاجی بود یه گربه داشت! گربه اشو خیلی دوست میداشت گوشت وخرید طاقچه گذاشت… ......
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      فرمایش رهبر معظم انقلاب در شهریور ۹۴ بوده که فرمودند صهیونیستا ۲۵سال آینده رو نخواهند دید الان باید بگیم ۱۸سال آینده را نخواهند دید
  • عبدالله IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 1
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • کریم GB ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    این خبرنگار بظاهر طرفدار فلسطین با این حرف دو جانبه باعث خشونت و کشتار فلسطینیان بد بخت می شود همه این مزدورند .
  • ابوالفضل IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    عطوان ساقیت کیه تو هم که توهم میزنی
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    غربگدایان ذلیل ذلیسکی و وطنفروشان عاشق امریکا و توسری خورهای خودتحقیر کن بخوانند. قتل‌عام یک و نیم میلیون عراقی برای هیچ! به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: در سال ۲۰۰۳ آمریکا به ریاست جرج بوش پسر، دو اتهام را متوجه دولت عراق کرد؛ وجود سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی در عراق و ارتباط دولت این کشور با تروریست‌های القاعده؛ دو اتهامی که هیچ وقت اثبات نشد. آمریکا بر اساس همین دو اتهام واهی در روزهای پایانی سال ۱۳۸۱ به عراق حمله کرد؛ موج اول عملیات نظامی آمریکا تا اواخر اردیبهشت ۱۳۸۲ ادامه داشت تا اینکه عراق به اشغال کامل آمریکا درآمد. اما پس از اشغال عراق نیز آمریکایی‌ها با یورش به شهرهای مخالف عراق مردان و زنان و کودکان عراقی را به خاک و خون کشیدند. موسسه انگلیسی Opinion Research Business شمار کشته‌های مستقیم و غیر مستقیم عراق را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده است. البته شمار تلفات عراق در این جنگ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز اعلام شده است. این جنگ فقط تا سال ۲۰۱۵، ۴ میلیون و چهارصد هزار آواره نیز به همراه داشته است. اسناد جزئیات جنایات آمریکا در جریان حمله به عراق در پست‌های بعدی منتشر خواهد شد
  • حسن ازتبریز IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    باسلام واحترام آقای عطوان بس است دیگر تا کی می خواهی وراجی کنی وکشور مارا سر کیسه نمائی شما دیگه از کجا متوجه شده ای که سیاستمداران ما درک عمیقی ازمسائل ندارند وبا هرشعار نابودی اسرائیل شیر می شوند وخودشان را به آب آتیش می زنند بی شعور در این دنیا هیچ کشوری ازبین نمی رود به مغز پوک خود بفهمان اگر می خواست نابود شود به وجود نمی آمد واگر هم ازبین برود خیلی از کشورها را باخود ش ازبین می برد
  • حسن ازتبریز IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    باسلام واحترام آخه تا کی می خواهی این شعار رو تکرار کنی چرا می خواهی دیگران را تحریک کنی تابرای خودت جای پایی بیابی
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    نابودی اسرائیل نزدیک است
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      زمانی می تونیم ادعا کنیم نابودی اسرائیل نزدیکه که خود ما وضعیت اعتقادی درستی داشته باشیم!
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    "قدس متعلق به فلسطینیان و یک سرزمین عربی است و همچنان عربی باقی خواهد ماند." خودتان دوباره بخوانید وقضاوت کنید. جنگ فلسطینی ها با اسراییل یک جنگ قومی است نه اسلامی. این جنگ میان دو قوم اشغالگر عرب و یهود است.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    تا زمانی که عقیده مقدم بر منافع ملی باشد آینده ایران نامعلوم باشد.
  • 5268544624 IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    يعني فقط عنوان کارشناسه بدیده نداریم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    ۱۸:۱۲ خخخخ......باشه حالا شما نسوزی یوقت خشک میشی ، میتونی تحلیل ایشون را ب پای تحلیل های بزدلان ارباباتون مقایسش کنی ک میگفتن ایران جشن چهلم بهمن را نخواهد دید بعد یکسال تمدیدش کردن گفتن ژانویه امسال در تهران جشن خواهیم گرفت
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    کدوم کشور عربی از فلسطین حمایت می کنه؟همه در کنار صهیونیست ها هستن حتی ترکیه با اون همه ادعاش و آذربایجان و.تنها فردی که میشه روش حساب باز کرد سیدحسن نصرالله هستش اونم به خاطر قدرت ایمانشه،تو خود فلسطین هم چند دستگی هستش
  • بهرام IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    رژیم صهیونیستی یا هر ظالم دیگری فقط با حرف و نماز و دعا نابود نمیشود. مردان و زنان مبارز می خواهد که تمام عمر خود را صرف این راه کنند و این غده منحوس را از جهان اسلام بردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس