رئیسی

رئیس جمهور، به وزرای کشور و راه و شهرسازی دستور داد با فوریت سازه‌های ناایمن را در سطح کشور شناسایی و صاحبان آنها را مکلف به مقاوم‌سازی این سازه‌ها کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت، با تسلیت مجدد به مردم خوزستان خصوصاً مردم شریف آبادان و خانواده‌های داغدیده در این سانحه، گفت: خوزستان از استان‌های مهم کشور است و از نخستین روزهای آغاز به کار دولت برای خوزستان استاندار ویژه انتخاب شد تا مسائل این استان با اولویت پیگیری شود.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش میدانی وزیر کشور، از تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سانحه ریزش ساختمان متروپل آبادان قدردانی کرد.

دکتر رئیسی در ادامه، بررسی ابعاد و علل و عوامل این سانحه، برخورد بدون اغماض با افراد متخلف و همچنین توجه ویژه به مشکلات خانواده‌های داغدیده و خسارت‌دیدگان از این حادثه را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش نهادهای مسئول درباره آمار ساختمان‌های ناایمن در نقاط مختلف کشور، وزرای کشور و راه و شهرسازی را مأمور کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی فوری این سازه‌ها و اجرای قانون درباره آنها اقدام کنند.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت خود را ملزم به صیانت از جان مردم می‌داند، گفت: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید موظف به مقاوم‌سازی سازه‌ها شوند و اگر کسی در این کار سستی و اهمال کرد، بدون تعارف با او برخورد قانونی شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه از اردیبهشت ماه، همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا با سازمان برنامه و بودجه در تدوین این برنامه همکاری کنند.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله‌محوری در حل مشکلات کشور، تدوین «سند تحول دولت» در ۳۷ محور اولویت‌دار را گامی مؤثر در این زمینه دانست و خواستار بهره‌گیری از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.

در ابتدای جلسه امروز هیأت دولت، «احمد وحیدی» وزیر کشور گزارشی از حضور ۶ روزه خود در محل حادثه متروپل آبادان و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف از جمله تیم‌های امداد و نجات محلی و اعزامی و گروه‌های مردمی و نیز برنامه‌های آتی برای بازسازی و جبران خسارات حادثه دیدگان ارائه کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فهیم IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    تمام خانه های مناطق جنوب شهر خصوصا منطقه ۱۷ نا امن است و تمام خانه این مناطق جواز ۵طبقه صادر شده ومدت ۲ سال است که این کار متوقف شده . هیچ کاری هم صورت نگرفته نصف کوچه ۵ طبقه و از تجمیع بقیه جلو گیری شده .شهردار تهران هم هیچ کاری نکرده.......اگر اتفاقی بیافتد ....
  • US ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    یعنی ؟!
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    درود
  • متین IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    چقدرم گوش می کنن
  • DE ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    باز دوباره جو اینها رو گرفت ، سگ آدمو بگیره ولی جو نگیره .
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      پول صهیونیست ها هم چشما رو کور نکنه ان شاءالله
  • GB ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    توی تهران که مشکلات ساختمان ها بسیار زیاد هست. نمای تمام سنگ ساختمان یک معضل ایمنی هست چون در اثر باد و لرزش بعضی از این سنگ‌ها ریزش می‌کند و خسارات جانی بر جای می‌گذارد. دوم نبود آشکار ساز دود و سیستم اعلام حریق استاندارد در داخل ساختمان و ختی نبود پلکان اضطراری و پلان آتش سوزی جهت اطلاع به آتش‌نشانی در هنگام حریق و نبود سیستم اعلام حریق هوشمند به مرکز فوریت ها و با نبود استاندارد ایمنی آسانسور و حتی نبود ایمنی سیستم برق کشی و کلید و پریز و نبود سیستم ایمنی لوله‌کشی ایمن در ساختمان و کلا نامطلوب بودن ساختمان ها در مقابل شرایط آتش سوزی و یا بلایای طبیعی و با قطع گاز آب و برق هست و یا محافظ های ضد دزد فلزی و قفل های غیر استاندارد همه معضل در آتش سوزی هستند. نبود پیاده‌روهای امن برای کودکان و افراد با مشکلات جسمی و افراد با ویلچر و غیره هست. نیاز به خیلی کار هست که این دولت نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد.حالرقصوراتدسهرداری ها و سازمانهای مختلف به کنار چون این دولت مسئول این همه مشکلات نیست
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    درود
  • US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    کاش با خودروسازان هم بعد از چهل سال مماشات .حقیقتا برخورد می‌شد .امان ازفسادد وامان از قوانین فساد را وامان ارمجلسهای دایما وابسته لیبرال مسلک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس