کد خبر 1381190
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

طی سال‌های اخیر زندگی در کلان شهرها محدود به آپارتمان نشینی و زندگی در خانه‌های کوچک شده است. زندگی در خانه‌های کوچک نیز نیازمند مدیریت بهتر فضا و لوازم و چیدمان خانه است. طراحی دکوراسیون در خانه‌های کوچک به اندازه‌ای اهمیت دارد که کمک می‌کند تا از فضا حداکثر استفاده صورت بگیرد. برای مثال شما در یک خانه کوچک باید بتوانید از حداکثر فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید و به اصطلاح هیچ پرتی نداشته باشید. ما در ادامه این مقاله به چند روش برای دیزاین خانه‌های کوچک می‌پردازیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

10 روش برای دیزاین خانه های کوچک

1. استفاده از پارتیشن در دکوراسیون خانه کوچک

در دکوراسیون امروزی دیوارها و تیغه‌ها حذف شده‌اند و در خانه معمولا از انواع پارتیشن چوبی یا شیشه‌ای استفاده می‌شود. با این کار فضای خانه بازتر به نظر خواهد رسید. با این کار حس دلگیری و کم نور بودن در خانه نیز احساس نخواهد شد. برای پارتیشن بندی در خانه از گل و گیاه های آپارتمانی می‌توانید استفاده کنید.  گل و گیاه آپارتمانی را در فضاهایی که می‌خواهید تقسیم کنید قرار دهید. برای خرید گل و گیاه می‌توانید از خرید اینترنتی و ارزان هم استفاده کنید زیرا با این کار در هزینه‌های شما هم صرفه جویی خواهد شد و از سوی دیگر هم اکسیژن بیشتری وارد فضای خانه شما می‌شود.

2. معجزه رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌ها می‌تواند تمایز در فضاهای شما ایجاد کند. بنابراین برای تغییر بصری در فضاهای مختلف  که کوچک هستند می‌توانید از چند رنگ استفاده کنید. استفاده از جزئیات با رنگ‌های متفاوت به شما کمک می‌کند تا تمایز بیشتری در فضاهای خود ایجاد کنید و در نتیجه به دنبال استفاده از یک رنگ، فضای شما کوچک به نظر نخواهد رسید.

3. معجزه آینه

10 روش برای دیزاین خانه های کوچک

یکی از ترفندهای قدیمی برای خانه‌های کوچک استفاده از آینه به خصوص آینه قدی بر روی دیوار خانه است. استفاده از آینه باعث می‌شود که فضای شما بزرگ‌تر، روشن‌تر و زنده‌تر شود. آینه همه فضاهای شما را روشن و درخشان می‌کند و حتی یک اثر هنری و تزئینی است. استفاده از آینه کمک می‌کند تا وسعت و عمق فضای شما بیشتر شود.

4. استفاده از عود

به کار گرفتن بوهای طبیعی و مطبوع کمک می‌کند تا فضای کوچک شما دلگیر نشود. شما با خرید عود خوشبو  در انواع معمولی یا  آبشاری و عطرهای طبیعی گل‌ها می‌توانید فضای طبیعت را به خانه خود بیاورید. قیمت انواع عود دست ساز نیز از عودهای معمولی بیشتر است و با توجه به برند و کیفیت آنها تعیین می‌شود. بهتر است عود را همراه با جا عودی خریداری کنید که لوازم شما در خانه کثیف نشود. استفاده از عود در خانه کوچک حس و حال شما را تغییر داده و کوچک بودن فضا را احساس نخواهید کرد.

5. نقاشی و ملیله کاری

تزئین فضاهای کوچک با نقاشی دیواری آویز یا ملیله به فضای شما جان بیشتری می‌دهد. برای استفاده از این روش، مواردی را انتخاب کنید که طراحی ساده و سبکی دارند تا از پیچیده شدن بیش از حد دیوارها  هم جلوگیری کنید . شما می‌توانید یک تکه بزرگ یا ترکیبی از چند قطعه کوچک‌ تر را آویزان کنید. در هر صورت ، آویز های هنری و دیواری این توانایی را دارند که جذابیت بصری آپارتمان کوچک شما را بیشتر کنند. این وسایل در کنار زیبایی و نمای منحصر به فردی که دارند؛ هرگز فضای آپارتمان را شلوغ نمی‌کنند . تابلوهای هنری یا ملیله ظاهر ساده‌ای دارند اما فضای کلی خانه کوچک شما را تغییر می‌دهند.

6. دکوراسیون آشپزخانه

معمولا خانه‌های کوچک آشپزخانه کوچکی هم دارند. بنابراین یکی از مشکلات بسیار بزرگ دکوراسیون منزل کوچک عدم وجود فضای کافی برای آشپزخانه و قرار دادن وسیله های زیاد در آن است. آشپزخانه قلب یک خانه است که در چیدمان آن نیز نقش اساسی دارد. شما باید به بهترین شکل ممکن از تمامی فضاهای آشپزخانه استفاده کنید.

7. استفاده از مبلمان ال

در چیدمان خانه‌های کوچک انتخاب نوع مبل نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین شما نباید برای فضای کوچک خانه خود از مبلمان بزرگ استفاده کنید. بهترین نوع مبل برای خانه‌های کوچک مبل‌های ال شکل یا تخت خواب شو است که قبل از خرید آن بهتر است راهنمایی کامل را دریافت کنید. از مبل تخت خواب شو می‌توان برای تخت مهمان نیز استفاده کرد. گاهی اوقات مبلمان مکعبی یا جلو مبلی نیز به عنوان صندلی اضافه برای مهمان قابل استفاده است.

8. تفکر عمودی

برای استفاده بهتر از فضاها در خانه کوچک شما باید از فاصله میان سقف و کف بیشترین استفاده را بکنید. معمولا افراد حرفه‌ای، در طراحی دکوراسیون منزل کوچک از این نکته حداکثر استفاده را می‌کنند. شما می‌توانید برای استفاده بیشتر از فضای عمودی،  کابینت های آشپزخانه را بلندتر از حد معمول بسازید و تا سقف آنها را ادامه دهید. فضای میان کابینت ها را نیز در نظر بگیرید و وسایل آشپزی را آویزان کنید و یا طاقچه ای برای قرار دادن ادویه در این قسمت ها بسازید.

9. سبک مینیمال

10 روش برای دیزاین خانه های کوچک

سبک مینیمال در واقع به خالی نگه داشتن بسیاری از فضاها تاکید می‌کند. بسیاری از لوازم را بهتر است که در داخل کمدها قرار دهید و برای تزئین خانه هم بسیاری از لوازم غیر ضروری را حذف کنید. در سبک مینیمال برای خانه‌های کوچک شما به دلیل آنکه از کمترین وسایل استفاده می‌کنید؛ خانه شما بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

10. نوع مبلمان

نوع مبلمان نیز عنصر بسیار مهم و تاثیر گذاری در چیدمان خانه به شمار می‌رود. باید در انتخاب مبلمان خود دقت کنید. برای دیزاین یک خانه کوچک بهتر است از مبل تاشو یا کوچک و همچنین مبل‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید. رنگ های روشن استفاده شده در دکوراسیون خانه های کوچک به خصوص در مبلمان خانه موجب می شود تا فضای خانه شما بزرگتر دیده شود و استفاده از اندازه های کوچک تر در انتخاب مبلمان نیز باعث ایجاد فضای بهتر و بیشتر در خانه شما می‌شود. بنابراین در هنگام خرید انواع مبلمان و لوازم چوبی خانه کوچک خود به این نکات توجه ویژه داشته باشید و حتی الامکان اندازه‌ها را به همراه خود داشته باشید.

نویسنده: وحیده امینی


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس