کد خبر 1381085
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
از گاز اشک‌آور تا حملات پلیس به تماشاگران در پاریس

یوفا در خصوص حمله پلیس فرانسه به هواداران لیورپول در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، شب گذشته فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس برگزار شد و تیم فوتبال رئال مادرید با غلبه بر لیورپول قهرمان این مسابقات شد.

این دیدار قرار بود از ساعت ۲۳:۳۰ شنبه شب به وقت ایران آغاز شود ولی با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. دلیل تاخیر به دلیل هجوم تماشاگران و ایجاد شرایط اضطراری و امنیتی پیش از آغاز بازی بود.

بسیاری از هواداران که بیش از ۱۵ هزار نفر برآورد شدند، قصد داشتند بدون تهیه بلیط وارد ورزشگاه شوند و از طرفی افراد بسیاری بودند که با در دست داشتن بلیط فینال لیگ قهرمانان، پشت در ماندند.

واکنش یوفا در خصوص خشونت پلیس فرانسه

در این میان پلیس فرانسه هم شدیدترین برخوردها را با این هواداران داشت و مستقیم و مقابل آنها از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.

واکنش شدید پلیس فرانسه با بیانیه یوفا همراه شد و کنفدراسیون فوتبال اروپا رسما از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد.

یوفا نوشت: در ابتدای بازی، ورود هواداران لیورپول به دلیل خرید هزاران بلیت جعلی از یک سایت غیرمعتبر مسدود شد و این باعث شد تا تعداد زیادی از طرفداران سعی کنند وارد شوند. در نتیجه، شروع بازی ۳۵ دقیقه به تعویق افتاد تا هرچه بیشتر طرفدارانی که بلیط‌های واقعی داشتند بتوانند به آن وارد ورزشگاه شوند در حالی که پس از شروع بازی، تعداد هواداران بیرون از ورزشگاه همچنان در حال افزایش بود، پلیس آنها را با گاز اشک آور متفرق و آنها را به زور از ورزشگاه دور کرد.

یوفا ادامه داد: ما با کسانی که تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته‌اند همدردی می‌کنیم و این موارد را با همکاری پلیس، مقامات و فدراسیون فوتبال فرانسه به فوریت بررسی خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    اگه این اتفاق در یکی از کشور های غیر همسو با غرب بمعنای تمام وحشی اتفاق میافتاد ، هزران هزار تصور ، گزارش ، جلسات توضیحی ، مصاحبه ای و .... برگزار میشد ، فدراسیون ها تحریم میشدند و .... خوراک تبلیغاتی هفته ها رسانه های امپریالیستی فراهم میشد !!
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 0
    والا شبیه این داستان در ایران بود که بعضی بی شرف ها چکار که نمیکردن...
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    بالاخره خدای علم الهدی هم بزرگه چه زود گذاشت تو کاسه غرب و غربگداها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس