شهر «خرسون» اوکراین سال آینده برای پیوستن به روسیه تصمیم می‌گیرد

معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون اوکراین خبر داد که تصمیم برای الحاق این شهر به روسیه سال آینده گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، معاون اداره نظامی و مدنی شهر خرسون در جنوب اوکراین اعلام کرد که تصمیم در مورد پیوستن این شهر به روسیه احتمالا سال آینده میلادی اتخاذ خواهد شد.

معاون رئیس منطقه نظامی خرسون نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که مقامات این شهر تا پایان سال جاری میلادی چارچوب قانونی برای پیوستن این منطقه به روسیه را فراهم خواهند کرد. 

به گفته وی، چارچوب قانونی برای پیوستن به روسیه تا آخر سال آماده می‌شود. تا آن زمان خرسون براساس تصمیمات دولت نظامی-مدنی اداره خواهد شد و تصمیم درباره آینده وجودی ما تا پایان سال اتخاذ خواهد شد. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز چندی پیش گفته بود: ساکنان منطقه خرسون برای آینده خود تصمیم می‌گیرند که آیا درخواستی برای پیوستن به روسیه می‌دهند یا نه. علاوه بر این باید روشی قانونی برای امکان این روند فراهم شود. 

خرسون در جنوب اوکراین از اولین مناطقی بود که تحت کنترل نیروهای نظامی روسیه قرار گرفت. 

ولادیمیر پوتین پیش از این روس‌ها و اوکراینی‌ها را ملتی واحد خوانده و بر آزادی مناطق روس نشین از کنترل نئونازیهای اوکراینی تاکید کرده است. 

 رئیس‌جمهور روسیه از ۵ اسفند گذشته با اعلام تلاش برای دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرزهای این کشور، فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین را صادر کرد.

دولت روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را با همین روش و از طریق برگزاری یک همه پرسی به خاک خود ضمیمه کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 12
    هدف روسیه تصاحب خطوط ساحلی اوکراین و مولداوی و بعدا تصاحب شمال گرجستان و شمال قزاقستان و ارام ارام بسط نفوذ نظامی سیاسی بر کشورهای مشترالمنافع شوروی سابق و احیای شوروی هست بدانید زنگ خطر برای ایران هم هست چرا که شوروی و روسها از دیر باز چشم طمع به خاک آذربایجان ایران داشتند انها ارزوی دیرینه رسیدن به ابهای گرم خلیج فارس را دارند
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      11 3
      خسته نباشید در توهم تاریخ هستی
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 0
      ملت غیور خرسون تصمیم گرفتن آزاد و مستقل باشند تو وزلنسکی چه کاره هستید؟
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      خسته نباشید که این همه از داشتن همسایه را بد می دانی چرا تو از داشتن همسایه ات زجر می کشی؟ - همسایه توانمند بنفع همسایگان دیگر است - ایران توانمند بنفع روسها در شمال و سایر همسایگانش است - آیا چین قوی و روسیه قدرتمند برای کره شمالی که یانکی ها درصدد نابودی آن کشور هستند خوب است یا بد است؟ همسایه توانمند خوب است. بقاء حیات غرب در ایجاد اختلاف است تا در کشورها برای نیات شوم خودش جای پا پیدا کند متاسفانه از دوره قجرها اسیر این تفکر بوده اید و عامل چند جنگ ناخواسته میان دو همسایه و هنوز هم رسوبات آن عوامزدگی در شماها موج می زند - خوب طبیعی است چند بار همسایه آزاری کردی با واکنش همسایه روبرو می شوی - همسایه آزاری در ذات هیچ ایارنی نیست نه آزار می رساند -نه ذلت می پذیرد او در سرزمینهای خودش ما در سرزمینهای خودمان با حفظ احترام متقابل /
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 1
      درود بر زلنسکی
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 2
    درود بر ملت خرسون
  • ش. AE ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    روسیه با الحاق کردن شرق رودخانه دنیپرو به روسیه پیش خواهد رفت این رودخانه از شمال اوکراین به جنوب اوکراین هست و بخاطر عرض وسیع یکی از بزرگترین رودخانه‌های اروپا بشمار می‌آید باید به ریس جمهور بی لیاقت اوکراین تبریک گفت
  • پیام راهبردی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 1
    کوسه های دم کلفت و زورگوی یانکی
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 2
    اگر زانسکی از تروریستهای چند ملیتی استفاده نمی کرد تمام ملت اوکراین میرفتند زیر نظر روسیه
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      خودش دست کمی از تروریست نداره! این بزرگ ترین دروغ تاریخ بود که دنیا پرست گفتن!. اونی که وای میسته و می جنگه فقط مردان و زنان با خدا هستن. درست مثل یمنی ها.
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 7
    چقدر این روسیه کثیفه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 2
    اگر دنیا به این روسیه باج بده در سالهای بعد این همه پرسی رو در کشورهای دیگر هم خواهند داشت پس یک بار برای همیشه باید شاخ این کثافت رو شکست و به او یادآور شد که نئونازی اوست نه مردم اکراین.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 2
    رویای احیای شوروی را به کابوسی برای روس ها تبدیل خواهیم کرد
  • 24:15 IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    در جواب 00:07 آخه بدبخت بیچاره اون ترکیه است که دنبال آذربایجان ایرانه احمق حرف مفت زدن کنتور نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس