ریزگردها مسئولان ایرانی و عراقی را گرد هم آورد؛ رئیس سازمان محیط زیست ایران در بغداد

«علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران بعد از ظهر شنبه وارد بغداد شد تا در دیدارهایی فشرده، رایزنی‌هایی با مسئولان عراقی درباره مهار ریزگردها داشته باشند.

به گزارش مشرق، سلاجقه در  بغداد تصریح کرد، یکی از کانون‌های اصلی ریزگردها که کشور ما را متاثر می‌کند عراق است. وی بهره گیری از تجربیات ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه بیابان زدایی و مبارزه با ریزگردها و ضرورت تبادل تجربیات با طرف عراقی را مورد تاکید قرار داد.

او در بدو ورود به عراق، مورد استقبال «جاسم الفلاحی» وزیر بهداشت و محیط زیست این کشور قرار گرفت.

ئیس سازمان محیط زیست ایران قرار است فردا (یکشنبه) در این خصوص با وزرای خارجه، محیط زیست و کشاورزی عراق و نیز نخست وزیر عراق دیدار کند.

سلاجقه با اشاره به تفاهم نامه‌های قبلی جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق تصریح کرد: هر چند پدیده ریزگردها محصول بازه زمانی طولانی مدت است، اما تلاش می‌کنیم در مدت زمانی مناسب به درمان این معضل بپردازیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راس یک هیات فنی و کارشناسی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو و امورخارجه با هدف بررسی راهکارهای موثر و فوری در مهار ریزگردها، دو روز در عراق حضور خواهد داشت.

این سفر با هدف تبادل نظر و همفکری با مسوولان عراقی در راستای همکاری جمعی منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار، بازدید میدانی از کانون‌های ریزگرد و بررسی راهکارهای موثر و فوری به منظور کاهش اثرات این پدیده، انجام شده است.

سلاجقه پیش از انجام این سفر با اشاره به ماموریت محوله از سوی رئیس جمهور به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امورخارجه برای مذاکره با کشورهای همسایه به منظور کاهش شدت ریزگردها با منشاء خارجی، اظهار امیدواری کرد با ایجاد همگرایی و هم سویی منطقه‌ای، دستاوردهای مناسبی در مقابله با ریزگردها برای مردم کشورمان و کشورهای منطقه حاصل شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس