کد خبر 1380945
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
عمان مذاکرات محرمانه ایران ـ آمریکا را تایید نکرد

وزیر خارجه عمان میزبانی کشورش از مذاکرات سری بین ایران و ایالات متحده آمریکا را تایید نکرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه عمان که با یک رسانه فرانسوی گفتگو می‌کرد، حاضر نشد مسئله مذاکرات سری بین ایران و ایالات متحده در رابطه با پرونده هسته‌ای را  را تایید کند.

بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه عمان که با روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفتگو می‌کرد در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه که پرسید «آیا وجود مذاکرات محرمانه در عمان بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها را در رابطه با برنامه هسته‌ای، به شکلی که در سال ۲۰۱۳ وجود داشت، تایید می‌کنید»، پاسخ داد: من نمی‌توانم این مسئله را تایید کنم.

وی با این حال تاکید کرد کشورش همواره از کمک کردن خوشحال می‌شود و امیدوار است که به سازوکار جدیدی برای دستیابی به توافق دست پیدا شود.

به اعتقاد وزیر خارجه عمان این امر به نفع منطقه و جهان است گرچه مذاکرات همچنان با نکات اختلافی مواجه است که باید آنها را حل و فصل کرد اما امیدوار است که دولت آمریکا قادر به اتمام این مذاکرات با دولت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران باشد.

این مقام عمانی در رابطه با سازش با رژیم صهیونیستی هم گفت: کشورش تنها بعد از حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین و در چارچوب راه حل دو دولت حاضر به سازش با اسرائیل خواهد بود.

او با اشاره به توافق ابراهیم هم تاکید کرد کشورش به این توافق نخواهد پیوست چون ترجیح می‌دهد از ابتکارهایی پشتیبانی کند که در راستای حمایت از ملت فلسطین باشد از اینرو توافقنامه ابراهیم هم تا زمانی که حل و فصلی نهایی، دائم و عادلانه برای مسئله فلسطین به همراه نداشته باشد موفقیتی در پی نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    درود به شرفت عمان ! خدا نور به قبر سلطان قابوس بباره
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    مذاکرات خیانتی!
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس