تأکید فرماندهان ارشد یمن بر پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی

فرمانده نیروهای مسلح، معاون نخست وزیر در امور دفاعی و امنیت، وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن در یک نشست تأکید کردند که به نقض آتش‌بس ائتلاف سعودی پاسخ خواهند داد.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن امروز شنبه میزبان «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاعی و امنیت، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد کل ارتش این کشور بود.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، در این دیدار، موضوعات مربوط به مسائل نظامی و امنیتی یمن و مسیر آتش‌بس کنونی بررسی شد و میزان پایبندی کشورهای ائتلاف متجاوز به اجرای تمامی مفاد آن ارزیابی گردید.

در این دیدار، المشاط اقدامات کشورهای متجاوز مبنی بر ارسال هواپیماهای جاسوسی به حریم هوایی صنعاء و شماری از استانهای یمن را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار آتش بس دانست.

وی با بیان اینکه این اقدام، یک عمل تجاوزکارانه است که با ادعای تمایل ائتلاف متجاوز درباره صلح در تضاد است، خاطر نشان کرد، کشورهای متجاوز باید به مفاد آتش‌بس پایبند باشند و تمام بندهای آن را اجرا کنند.

المشاط با تأکید بر اینکه باید اجرای آتش‌بس به انجام هر چه بیشتر اقدامات بشردوستانه و اقتصادی برای کاهش مشکلات مریم یمن شود، تصریح کرد، در صورتی که کشورهای متجاوز به تعهدات خود در قبال آتش بس سازمان ملل عمل نکنند، نیروهای مسلح یمن آماده هستند که وظایف خود را انجام دهند.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته (۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از /به فرودگاه صنعاء خبر داده بود.

این در حالی است که  فرودگاه صنعاء تازه هفته گذشته پس از شش سال محاصره توسط ائتلاف سعودی شاهد اولین پرواز بود. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شد و می‌بایست یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد.

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان این‌که مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    این اتش بس فقط برای ثبات وضعیت سعودی ها بعد از مرگ پادشاهشون ایجاد شده. بهترین فرصت برای یمن الانه که بین جنگ و مرگ بن سلمان یک تقارن ایجاد کنه.قطعا سعودی درگیر اختلافات داخلی میشه و چ بهتر که جنگ هم برقرار باشه.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    به روح زيد بن على قسم اشتباه ميكنيد داداش ! در همون مراحل اوليه بايد آرامكو رو روى سر آل سعود يهودى نسب خراب ميكرديد ، توله ملك سلمان چه غم داره ؟! دلارهاى نفتى و مهمات جنگيش به موقع ميرسه ، چرا آتش بس رو نقض كنه ؟! دلش بحال بچه هاى مظلوم يمن كه نسوخته . بايد معادله جنگ رو عوض كنيد ، دست بجنبونيد و موشك بارون كنيد اين كثافت كده سعودى را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس