سیدرضا فاطمی امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای واگذاری سهام دو خودروساز کشور برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و سندی در دست تدوین است که بر اساس آن اهلیت خریداران این سهام به‌عنوان مهم‌ترین شروط در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی امین افزود: موضوع دیگری در این موردتوجه قرارگرفته، تمهیداتی است که برای دوران گذار در تغییر سهامداران شرکت‌های خودروساز اندیشیده خواهد شد.

وی درباره وضعیت صنعت خودروسازی نیز توضیح داد: علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه پیرامون اتفاقات مثبتی که در صنعت خودرو افتاده و می‌افتد، اصلاح ایرادها و کاستی‌های این صنعت نیز ضروری است.

وزیر صمت بیان کرد: برای صنعت خودرو یک برنامه دو ساله داریم که از مهرماه سال ۱۴۰۰ شروع‌شده و اطمینان داریم که با همراهی و همکاری وزارت صمت، خودروسازان، قطعه سازان و دیگر بخش‌های مرتبط این صنعت به جایگاهی که قابل‌قبول باشد، خواهند رسید.

فاطمی امین تصریح کرد: در چند ماه اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو به‌ویژه در بخش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها و همچنین معوقات خودروسازان، مدیریت‌شده و به شرایط بسیار بهتری رسید. همچنین، تیراژ تولید نیز در دو خودروساز بزرگ کشور به هدف‌گذاری صورت گرفته بسیار نزدیک شده است که همین موارد می‌تواند نقاط امیدبخشی برای اجرای برنامه دو ساله وزارت صمت در صنعت خودرو باشد.

وی بابیان این‌که انتظار داریم اقدامات مثبت صورت گرفته نیز موردتوجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گیرد، عنوان کرد: چندی پیش در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت خودرو اعلام کردیم که تیراژ تولید را افزایش می‌دهیم و قیمت تمام‌شده خودرو با نرخ ثابت را نیز کاهش خواهیم داد؛ به این معنا که قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کشور ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود اما برداشت درستی از این صحبت انجام نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم که کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد!؟

در این دیدار، اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور نیز نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به‌ویژه الزامات و پیش‌نیازهای واگذاری سهام خودروسازان و تحقق برنامه تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ را مطرح کردند.

همچنین گزارشی از وضعیت صنعت خودرو ارائه و آمار تولید خودروسازان کشور در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ ارائه و بیان شد که توان و ظرفیت واقعی زنجیره تأمین خودرو ایران، مشروط بر رفع موانع و چالش‌ها، برای تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    چه خوش تیپ فتبارک الله احس الخالقین
  • محمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 1
    مردم بیچاره شدند از دست اینها
  • S.m IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    با سلام به صورت خلاصه تصویب قوانین مربوط به اصلاح عمیق ساختارها و همچنین تصویب قوانین سختگیرانه برای ضمانت کیفی طولانی مدت و خدمات پس از فروش برای خود کنترلی خودرو سازان و قطعه سازان و دیگری افزایش عمق ساخت داخلی تمام قطعات. ۱- تصویب به صورت قانون در مجلس به منظور اصلاح ساختار کارخانه اصلی خودرو ساز و اصلاح ساختار و کیفیت قطعه سازان به عنوان مهمترین رکن کیفیت محصول و اصلاح نوع رابطه با قطعه سازان و تولید کنندگان مواد اولیه و اصلاح روش های تولید و انبار داری و فروش و خدمات پس از فروش ۲- تصویب به صورت سیاست های کلی و قانون در مجلس و آیین نامه در دولت در مورد ضمانت خودرو به حداقل ۵ ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد و ضمانت  شامل حداکثر تعداد قطعات قابل ضمانت که باعث خود کنترلی کارخانه ها میشود. ۳- تمامی قطعات و اجزا ماشین از مرحله قطعه ساز و بعد کارخانه و حتی تعمیرگاه های مجاز  و تمامی قطعات خروجی از قطعه سازهای معتبر در سطح بازار حتما باید دارای  کد و شماره قابل رهگیری و ثبت شده در یک سامانه الکترونیکی به روز  و هوشمند و امن و قابل ردگیری دقیق برای پیگیریهای قانونی و مدیریتی و ارزیابی های کیفیتی و اصالت و غیره ۴- تولید و ایجاد یک سامانه جامع و هوشمند و بر خط و یکپارچه و امن و به روز برای کل زنجیره تولید خودرو اعم از مواد اولیه و تولید اجزا در قطعه سازی های معتبر و تولید در کارخانه‌ اصلی و انبارها و نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز و قطعات تعویضی و تعمیرگاهی در بازار و ثبت خریداران و کلیه فرآیند های طراحی و تامین قطعات تولیدی چه در مرحله تولید اولیه و چه در تامین قطعات تعمیری ۵- در صورت نیاز به تعمیر در مدت زمان ضمانت حتما باید تمامی فعالیتها اعم از حمل تا تعمیر گاه و تعمیر ماشین و تامین و تعویض قطعه معتبر و اصیل دارای کد و شناسه معتبر و ثبت شده در سامانه جامع به صورت رایگان توسط کارخانه‌ تامین شود و همچنین برای تعداد روزهای تعمیرات به مشتری خسارت پرداخت شود که باعث افزایش خود کنترلی در کارخانه میشود. ۶- خودرو سازان موظف به تحقیق و توسعه و ارتقا دائمی کیفیت و امنیت و به روزرسانی و تولید محصول جدید و ارتباط سیستماتیک و دائمی با پژوهشکده ها و شرکتهای دانش بنیان بشوند و افزایش عمق داخلی ساخت قطعات که در غیر این صورت به صورت قانونی و خودکار متحمل افزایش مالیات و عوارض و جریمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس