کد خبر 1380881
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
چرا ماهی از گوشت قرمز و مرغ بهتر است؟

یکی از مهم ترین فواید ماهی نسبت به مرغ و گوشت قرمز، سرشار بودن آن از چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد.

به گزارش مشرق، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و سبزیجات و … از منابع طبیعی پروتئین هستند. در ادامه به مقایسه پروتئین ماهی و مرغ و گوشت قرمز و بیان برتری‌های هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱) ماهی و مرغ سطح پروتئین بالایی دارند

یکی از برتری‌های گوشت مرغ و ماهی نسبت به گوشت قرمز، سطح پروتئین بالای آن‌ها می‌باشد. در هر سه اونس گوشت ماهی حدود ۲۵ گرم پروتئین وجود دارد. این میزان پروتئین در مقدار مشابه مرغ به ۲۷ گرم می‌رسد. بنابراین مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند که می‌توانند به خوبی نیاز بدن را تامین کنند. به همین علت توصیه می‌شود که در کنار مصرف گوشت قرمز، ماهی و مرغ را نیز به رژیم غذایی پروتئین اضافه کنید و از ترکیب این مواد به صورت متعادل لذت ببرید و از فواید هر یک بهره‌مند شوید.

۲) ماهی سرشار از چربی‌های مفید و اسیدهای چرب امگا ۳ است!

اما یکی از مهم ترین فواید ماهی نسبت به مرغ و گوشت قرمز، سرشار بودن آن از چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. این چربی‌ها از مهم ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن هستند و فواید سلامتی بیشماری دارند. امگا ۳ باعث بهبود سلامت قلب، بهبود عملکرد سیستم بینایی، کمک به کاهش استرس و اضطراب و درمان افسردگی و بهبود سلامت دستگاه گوارشی می‌شود و برای زنان باردار نیز بسیار مفید است.

 اما در مقابل، گوشت قرمز میزان چربی اشباع نشده بیشتری دارد و این موضوع می‌تواند بر سلامت قلب و عروق تاثیر منفی داشته باشد و باعث بالا رفتن کلسترول بد خون شود. بنابراین حرکت به سمت مصرف ماهی و خوراکی‌های دریایی و جایگزین سازی بخشی از گوشت قرمز مصرفی با این خوراکی‌ها، فواید زیادی را برای سلامتی شما به دنبال خواهد داشت.

همچنین زیاده روی در مصرف گوشت مرغ نیز می‌تواند باعث اافزایش مقاومت نسبت به انسولین و افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت و چاقی شود.

۳) مصرف ماهی برای لاغری و افزایش سرعت کاهش وزن مناسب است!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان و دانشمندان، مصرف گوشت ماهی به دلیل حاوی بودن پروتئین‌های سالم‌تر نسبت به گوشت قرمز و مرغ و همچنین دارا بودن مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳، برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

بنابراین افرادی که در حال استفاده از رژیم‌های لاغری مختلف هستند و به دنبال گنجاندن مواد غذایی مناسب در برنامه غذایی خود هستند، می‌توانند با توجه بیشتر نسبت به فواید ماهی و سایر خوراکی‌های دریایی، قدم مثبتی در راستای افزایش سرعت کاهش وزن خود بردارند و با متنوع کردن رژیم غذایی و لذت بخش‌تر کردن آن،   اقدام هوشمندانه‌ای را انجام دهند. انواع مختلف رژیم غذایی را در اپلیکیشن بنتو میتوانید ببینید!

آیا ترکیب گوشت قرمز، مرغ و ماهی در کنار هم یک رژیم غذایی سالم را ایجاد می‌کند؟

بر اساس گفته‌های متخصصان و دانشمندان، ترکیب متعادل هر یک از منابع پروتئین حیوانی در کنار سایر منابع پروتئین گیاهی مانند حبوبات و سبزیجات باعث ایجاد یک رژیم غذایی مناسب خواهد شد. بنابراین نباید مصرف یک دسته از مواد غذایی مانند گوشت قرمز را به طور کامل قطع کرد. زیرا مصرف مقادیر مورد نیاز از گوشت قرمز نیز باید در رژیم غذایی وجود داشته باشد تا مواردی نظیر ویتامین B۱۲، نیاسین و سلنیوم که از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند، فقط در گوشت قرمز به طور فراوان وجود دارند. و قطع مصرف گوشت قرمز به طور کامل و در صورت عدم توجه به تامین مواد مذکور می‌تواند مضراتی را برای بدن به دنبال داشته باشد.

در مورد گوشت مرغ نیز، به دلیل وجود ویتامین K۲ در آن و همچنین وجود کلاژن در پوست مرغ، نباید مصرف این خوراکی را به طور کامل قطع کرد. زیرا این مواد فوایدی را برای سلامتی بخش‌های مختلف بدن نظیر پوست و مو دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    برای اینکه نظر شما الان این است.
  • شیردل IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    خب برو بخر ببین ماهی کیلو چنده بعد بیایین از خواصش برای ما بگین !
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    قیمت محصول پروتئینی که سر به فلک کشیده ، از آنطرف هر از گاهی رسانه ها به صورت مستقیم یا زیر پوستی ترویج گیاه خواری می کنند ،در صورتی که خوردن گوشت قرمزافراد و نسل آنها را شجاع بار می آورد و همچنین روی تولید مثل و توانایی جسمی تاثیر بسزایی دارد
    • علی FR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      سلام ببخشید واقعا رو شجاعت تاثیر داره گوشت قرمز؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس