کد خبر 1380863
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
رئیس جمهور تاجیکستان فردا به تهران سفر می کند

رئیس جمهور تاجیکستان در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، امامعلی رحمان، ‌ رئیس جمهور تاجیکستان فردا یکشنبه در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی به دعوت رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ‌ به تهران سفر می‌کند.

استقبال رسمی، ‌ گفت‌وگوی دوجانبه روسا و رایزنی هیئت های عالی دو کشور، ‌ امضا چند سند همکاری در حوزه های اقتصادی، ‌ علمی، سیاسی و فرهنگی و مصاحبه مطبوعاتی روسای جمهور دو کشور از برنامه های این سفر دو روزه است.

گفتنی است رئیس جمهور شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و نیز به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای به دوشنبه سفر کرد که در جریان آن ۸ سند همکاری بین ایران و  تاجیکستان به امضا مقامات ۲ کشور رسید.

همچنین در آن سفر سرانجام پس از ۱۵ سال درخواست ایران برای عضویت اصلی در سازمان شانگهای پذیرفته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 6
    کاش رییس جمهور آمریکا و کانادا و این جور کشورها به ایران مسافرت می‌کردند .نفع اقتصادی بیشتر دارند برا مردم .
    • بختیاری IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 1
      دوست عزیز مشکل اینجاست که کشورهایی که نام بردی هیچوقت حاظر نیستند با کشوری بقول خود جهان سومی رابطه ای هم سطح وبا احترام متقابل داشته باشند.این نژادپرست های وحشی فقط بدنبال گاوهای شیردهی هستند که بتوانند استفاده کنند وهروقت منافع انها حکم کرد گاو را تحویل کشتارگاه بدهند جهت سلاخی((( و بقول جورج سوروس پدرخوانده یکی از مٍش کرده داخلی،درر اکراین سود زیادی نصیب ماشده و سرنوشت مردم اکراین به ما مربوط نمیشه))). در ضمن اینها رحمی به ملت و ساکنان خاک خود نمیکنند .نمونه مثال هم که خیلی زیاد هست از افغانستان و عربستان گرفته تا اکراینی که الان در حال سلاخی هست.ژاپن وکره هم که هیچ برای سرگرمی و برطرف کردن شهوت سربازان وحشی امریکاست.تنها راه نجات اول از همه اتکا به هموطنان خود هست و کشورهای دوستی که خوی استکباری ندارند.وبنظرم اول باید کاسه لیس ها و نوکران کدخدار رسوا بشن و ملت ما هوشیار باشن و فریب دروغ های اینهارا نخورند. مثل دیوارکشی خیابان و دنیا دنیای گفتمانه و... اگر منصفانه بررسی کنید دقیقا 99 درصد مشکلات کشور زیر سر همین هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس