فقر در اسرائیل

وضعیت فقر و اختلافات اجتماعی در سرزمین های اشغالی روزبه روز در حال گسترده تر شدن و شدت گرفتن است.

سرویس جهان مشرق _ شبکه ۱۲ اسرائیل، با انتشار آماری از وضعیت زندگی صهیونیست ها در بیت المقدس شرایط زندگی برای صهیونیست ها بد و آشفته توصیف کرد. در این گزارش آمده است:

 «آخرین آمار از قدس اشغالی، پایتخت خود خوانده اسرائیل، در سال ۲۰۲۲ واقعیتی تلخ را به تصویر می کشد. بزرگترین شهر و دومین کلان شهر بزرگ اسرائیل، از فقر رو به رشد رنج می برد و زمانی این مسئله بدتر می شود که نیمی از کودکان زیر خط فقر و میانگین حقوق در مقایسه با میانگین کشوری پایین باشد.»

افزایش روزافزون فقر در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی

«مانند سایر شهرهای بزرگ در اسرائیل، تراز مهاجرت در قدس اشغالی منفی است: به این معنا که اسرائیلی های بیشتری شهر را ترک می کنند تا به وارد آن و ساکن در قدس اشغالی شوند. در سال ۲۰۲۰، تعداد ترک کنندگان قدس اشغالی ۷۸۰۰ نفر بیشتر از مهاجران وارد شده بود و در سال ۲۰۲۱ تراز مهاجرت به طور غیرعادی منفی بود.»

نیمی از کودکان شهر زیر خط فقر زندگی می کنند

«قدس اشغالی همچنان یکی از فقیرترین شهرهای اسرائیل است، رقمی که هضم آن سخت است این است که بیش از نیمی از کودکان اسرائیلی در قدس اشغالس در فقر زندگی می کنند. در سال ۲۰۲۰، ۳۸ درصد از خانواده ها در قدس اشغالی و ۴۳ درصد از ساکنان (۴۱۶۶۰۰) زیر خط فقر زندگی می کردند. درصد کودکان زیر خط فقر بیشتر از درصد خانواده های زیر خط فقر است، یعنی فقر پدیده ای است که به ویژه در میان خانواده های پرجمعیت شایع است.»

افزایش روزافزون فقر در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی
آمار مهاجرت اسرائیلی ها از قدس اشغالی
منبع: موسسه تحقیقات سیاست بیت المقدس ( موسسه اسرائیلی)

«خانوارهای اورشلیم به طور متوسط ​​از کالاهای نهایی کمتر برخوردار هستند. تنها ۵۸ درصد از خانوارهای شهر به اینترنت متصل بودند (در مقایسه با ۷۳ درصد در کل اسرائیل)، و تنها ۶۱ درصد از آنها تلویزیون داشتند (در مقایسه با ۸۶ درصد در اسرائیل).»

میانگین دستمزد در قدس اشغالی کمتر از متوسط ​​دستمزد در این کشور است

«در حالی که در کل اسرائیل متوسط ​​حقوق مردان ۱۳۷۰۰ شِکِل و در تل آویو ۱۷۳۰۰ شِکِل است، در قدس اشغالی فقط ۱۰۶۰۰ شِکِل است، همین امر در مورد زنان صدق می کند. میانگین دستمزد آنها در کل کشور ۹۳۰۰ شِکِل و در قدس اشغالی فقط ۸۴۰۰ شِکِل است.»

«اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت : برخی از داده‌های گزارش آماری امسال مانند داده‌های مربوط به سطح فقر، شکاف‌های بین بخش‌های مختلف شهر و وضعیت اقتصادی-اجتماعی قدس اشغالی به نسبت سایر شهرهای اسرائیل، نگران‌کننده‌تر هستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    خدا به فریادشون برسه
  • نیما IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    ۱۳۴۲ خداوند به فریاد کفتاران نخواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس