image-20220528130128-1.jpeg

در خلیج‌فارس یک قاعده ساده وجود دارد: اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند نفت بفروشد؛ دیگران نیز نمی‌توانند.

سرویس سیاست مشرق- روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران دو فروند نفت‌کش یونانی را به دلیل تخلفات انجام‌گرفته در آب‌های خلیج‌فارس توقیف کرد. توقیف این دو کشتی پس‌ازآن صورت گرفته است که دولت یونان یک نفت‌کش روسی حامل نفت ایران را  به‌صورت علنی دزدیده و تحویل آمریکایی‌ها داد. اواخر فروردین‌ماه امسال گارد ساحلی یونان نفت‌کش لانا را در جزیره ائوبویا توقیف کرد. در حالی اتحادیه اروپا به بهانه تحریم نفتکش روسی را  متوقف کرده بود که بر اساس پروتکل‌های دریایی کشتی روس، نفت ایران را جابه‌جا می‌کرد و پرچم کشورمان روی عرشه آن در اهتزاز بود.

پس از اقدام غیرقانونی یونانی‌ها وزارت امور خارجه ایران سفیر یونان و نیز کاردار سوئیس در تهران را احضار کرده و سعی کرد با روش‌های دیپلماتیک به آتن اخطار لازم را بدهد، اما یونانی‌ها به‌جای اجرای قوانین کشتی‌رانی و دریانوردی در اقدامی عجیب تسلیم فشار غیرقانونی آمریکایی‌ها شده و نفت ایران را مصادره کردند. بر اساس گزارش شرکت انگلیسی اطلاعات دریایی لویدز لیست، ایالات‌متحده آمریکا نفت‌کش «آیس انرژی» را برای تحویل گرفتن محموله نفتی ایران، به یونان اعزام کرد و این محموله طبق درخواست وزارت دادگستری آمریکا، به این کشور تحویل شد. در آن زمان سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با صدور بیانیه‌ای، این اقدام دولت یونان را «مصداق بارز دزدی دریایی» دانست.

جمهوری اسلامی ایران سال‌ها تجربه مقابله با دزدان دریایی را در کارنامه خود دارد. نیروهای مسلح کشورمان بارها با اشرار مسلح در خلیج‌فارس، شمال باب المندب تا خطوط ساحلی سومالی و حتی اقیانوس هند مقابله و امنیت منطقه را در برابر اقدامات مسلحانه تأمین کرده‌است. اما با آغاز دوران «فشار حداکثری ترامپ» و اجرای قانون تحریم‌های ثانویه مدل دزدی دریایی تغییر کرده است! اگر روزگاری چند قایق کوچک شبانه و با تعدادی مسلسل ازکارافتاده به کشتی‌ها حمله کرده و به اموال و کارکنان آن صدمه می‌زدند؛ حالا  دولت‌های غربی به‌صورت علنی و در روز روشن کشتی‌های کشورهای مختلف را توقیف کرده و بار آن را می‌دزدند. به‌صورت طبیعی برخورد با این دزدی سازمان‌یافته و دولتی با دادن بیانیه دیپلماتیک و احضار چند سفیر و کاردار امکان‌پذیر نیست! ازاین‌رو رزمندگان سپاه پاسداران بارها با انجام عملیات‌های اطلاعاتی و تاکتیکی در خلیج‌فارس  ضربه سنگین به حیثیت این دزدان دریایی مدرن زده‌اند.

پنج هدف عملیات نیروی‌دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس / قانون سوم سپاه پاسداران علیه قانون جنگل آمریکایی!

روزنامه صهیونیستی یدیعوت اخرونوت درباره اهمیت اقدامات عملیاتی سپاه پاسداران می‌نویسد:

توقیف نفت‌کش‌های ایرانی در منطقه طرحی بود که موساد آن را به‌عنوان «جنگ جدید نفت‌کش‌ها» پیش می‌برد. هدف آن بود که تهران به‌گونه‌ای تحت فشار قرار بگیرد که با اجرای تحریم‌ها و کنترل میدانی فروش نفت، فلج شده و حتی نتواند یک قطره نفت نیز صادر کند، اما سپاه ورق‌بازی را برگرداند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه این گزارش مهم نوشته است:

وقتی نیروی دریایی سپاه کشتی انگلیسی «استنا ایمپرو» را به‌تلافی دزدی دریایی لندن در تنگه جبل‌الطارق متوقف کرد، اتاق عملیات اطلاعاتی مشترک متوجه شد که این بازی دیگر مثل قبل نیست؛ زیرا افسران ایرانی پرچم انگلیس را پایین کشیده و روی عرشه آن اذان پخش کردند. آن زمان حیثیت انگلیس بر باد رفت. زیرا وقتی سپاه می‌خواست نفت‌کش انگلیسی را توقیف کند، یک واحد نیروی دریایی انگلیس در ناو جنگی «اچ‌ام‌اس مونتروز» در یک پیام بی‌سیمی به فرمانده «استنا ایمپرو» تأکید می‌کند که به مسیر خود ادامه دهد؛ اما یکی از افسران سپاه که این مکالمه را شنود می‌کرد روی خط گفتگو میان انگلیسی‌ها آمده و از ناو جنگلی ملکه انگلیس می‌خواهد در ماجرا دخالت نکرده و مسیرش را عوض کند. فرمانده ارتش سلطنتی بریتانیا وقتی متوجه شد سپاه در اجرای عملیات جدی بوده و تعارفی با هیچ کس ندارد، مجبور به ترک آن منطقه شد!

پنج هدف عملیات نیروی‌دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس / قانون سوم سپاه پاسداران علیه قانون جنگل آمریکایی!

پس از بی‌حیثیت شدن نیروی دریایی ملکه در خلیج‌فارس، ارتش رژیم صهیونیستی سعی کرد با انجام چند عملیات خرابکارانه جور کم‌کاری ناوهای جنگی غربی‌ها را در منطقه بکشد، این جنگ دریایی درنهایت به‌گونه‌ای رقم خورد که ژنرال «الیعاز چنی ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل در شرح آن در روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: باختیم! جنگ دریایی از دو سال پیش و در سناریوهای مختلفی اجرا شد، اسرائیل نیز با حمله به نفت‌کش‌های ایرانی حامل سوخت برای سوریه به‌صورت علنی وارد آن شد، اما درنهایت ترابری تجاری اسرائیل دچار مشکل شده و کشتی‌های در مالکیت اسرائیل در سرتاسر جهان با چالش بزرگی مواجه شوند. اجرای این عملیات مایه سرافکندگی موساد است. 

پنج هدف عملیات نیروی‌دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس / قانون سوم سپاه پاسداران علیه قانون جنگل آمریکایی!

در ماجرای سرقت محموله نفتی ایران در ساحل یونان؛ آمریکایی‌ها با نقض قوانین بین‌المللی و دریانوردی در مسیر انتقال انرژی اخلال ایجاد کردند. توقیف دو نفت‌کش یونانی نشان داد، آمادگی رزمی جمهوری اسلامی ایران در برخورد با عوامل اختلال‌گر قاطع و قطعی است. روزنامه واشنگتن‌پست در شرح این عملیات غرورآفرین نوشته است: دو نفت‌کش یونانی توقیف‌شده حامل ده‌ها هزار بشکه نفت صادراتی عراق، فروخته‌شده به ایالات‌متحده آمریکا، بودند که پس از بارگیری در بندر بصره در روز پنجشنبه، به مقصد ایالات‌متحده آمریکا به راه افتادند. نیروی دریایی سپاه پاسداران پس از شناسایی نفت‌کش‌ها و مالک محموله نفتی آن‌ها را توقف کرد.

بنا بر اطلاعات دریافتی، پهپادهای شناسایی سپاه پاسداران در آب‌های خلیج‌فارس دو کشتی یونانی را رهگیری کرده و درنهایت، پس از نزدیک شدن به موقعیت با عملیات نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه، توقیف‌ شده‌اند. نیروی دریایی سپاه با استفاده از قایق‌های تندرو دو نفت‌کش به نام‌های «پرودنت واریور» (Prudent Warrior) و «دلتا پوزایدون» (Delta Poseidon) به ترتیب در ساعت ۱۵ و ۱۸ به‌وقت‌تهران توقیف‌ کرده است. در این عملیات پرچم یونان پایین کشیده شده و درنهایت دو نفت‌کش به سمت بندرهای جنوب ایران هدایت شدند. آمریکایی‌ها پس از توقیف این دو نفت‌کش ادعا کرده‌اند که سیستم ناوبری آن‌ها خاموش شده است، درحالی‌که قبل از اجرای عملیات خدمه کشتی سیستم‌های رهیابی را از کار انداخته تا با چراغ خاموش از تنگه هرمز عبور کنند! توقیف دو نفت‌کش یونانی اشراف اطلاعاتی و رصد سپاه را به رخ حریف کشید.

پنج هدف عملیات نیروی‌دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس / قانون سوم سپاه پاسداران علیه قانون جنگل آمریکایی!

پنج هدف عملیات نیروی‌دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس / قانون سوم سپاه پاسداران علیه قانون جنگل آمریکایی!

توقیف دو کشتی یونانی در خلیج‌فارس در پاسخ به دزدی دریایی مشترک اروپایی‌ها و آمریکا چند پیام راهبردی برای منطقه دارد:

۱- در خلیج‌فارس یک قاعده ساده وجود دارد: اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند نفت بفروشد؛ دیگران نیز نمی‌توانند!

۲- سرقت نفت‌کش ایرانی در اروپا، نشانه‌ای از قانون جنگل آمریکایی‌ها بود. در این بازی؛ حالا دزدان دریایی چشم آبی با همه تبصره‌های «قانون سپاه» در خلیج‌فارس به‌خوبی آشنایی پیداکرده‌اند.

۳- سرعت واکنش جمهوری اسلامی ایران و اشراف دقیق سپاه بر روی تنگه هرمز از یک‌سو و شناسایی سریع و عملیات هم‌زمان برای انتقال نفت‌کش‌ها از سوی دیگر هشداری مهم برای سایر کشورهای همکار با دزدان دریایی دارد. هر دولتی که برای کاخ سفید خوش‌رقصی کند باید هزینه اقدامات ضد ایرانی را نیز بپردازد. پیش‌ازاین کره جنوبی مشمول این قاعده مهم شده است. دولت‌هایی که در حمایت از «تحریم‌های ثانویه» آمریکایی‌ها با واشنگتن همکاری کنند برای عبور کشتی‌های خود از تنگه هرمز باید همیشه نگرانی‌های خاص داشته باشند.

۴- بچرخ تا بچرخیم! گروه دزدان دریایی بایدن نشان داد که بازگشت به شعار دیپلماسی تنها طبلی توخالی در ستاد جنگ روانی است، در عمل رئیس‌جمهور آمریکا همچنان تابع روحیات ترامپی است، بایدن اگرچه آلزایمر گرفته و بر امور شخصی خود نیز اشراف ندارد؛ اما مشاوران او به‌خوبی به یاد دارند که در دوره اوباما چگونه افسران ارشد آمریکایی در جزیره فارسی خود را خیس کرده و به‌زانو درآمدند.

۵- باز و بسته شدن تنگه هرمز معطوف به اراده جمهوری اسلامی ایران است، آنچه از خلیج‌فارس به خارج صادر می‌شود، به بازیگردانی تهران بستگی دارد و نه ناوگان پنجم دریایی متجاوزین در بحرین! کشورهای مختلف در شرایطی حق‌دارند از تنگه هرمز عبور کنند، که حرکت آن‌ها ضرری و ناامنی برای ایران نداشته باشد.

هفته گذشته وب‌سایت آمریکایی – صهیونیستی آکسیوس در گزارشی نوشت: بایدن به‌عنوان بخشی از سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به خاورمیانه در پایان ماه ژوئن، به دیدار از عربستان سعودی فکر می‌کند. در این گزارش آمده بود که چند مقام آمریکایی پیش از سفر بایدن به منطقه به‌صورت محرمانه به ریاض رفته تا درباره شیوه فروش نفت سعودی در هنگامه جنگ در شرق اروپا مذاکره کنند. به گفته برخی منابع، برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و آموس هوچستاین، نماینده وزارت امور خارجه در انرژی مخفیانه وارد عربستان شده‌اند.

 هم‌زمان با افزایش شعله‌های جنگ در اوکراین، دولت بایدن از عربستانی‌ها خواسته بود تا میزان صادرات نفت خود را افزایش دهند؛ در آن زمان سعودی زیر بار آن خواسته نرفت. به گفته مفسران سیاسی، حضور محرمانه دو مقام دیپلماتیک و امنیتی آمریکا به ریاض باهدف قانع کردن عربستان صورت گرفته تا آن را به‌عنوان دستاورد سفر بایدن در منطقه جا بزنند. به نظر می‌رسد که دولت عربستان به دلیل فشار شدید داخلی و گرفتاری در باتلاق جنگ در یمن با خواسته بایدن موافقت کرده و نفت بیشتری به بازار عرضه کند، در این سناریو اما یک مؤلفه مهم توسط آمریکایی‌ها نادیده گرفته‌شده است. قانون سپاه هر لحظه می‌تواند بایدن را در شطرنج منطقه مات کند؛ در این ماجرا دست روی دست زیاد است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • NL ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    109 4
    فراموش نکنید: خلیج همیشه فارس فقط یک کدخدا دارد.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 127
      اگه میتونی یک دقیقه تنگه هرمز رو ببند. فقط یک دقیقه
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      کدخدا روغن نباتی پنج کیلویی چتد؟
    • DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 97
      ۱ دقیقه نه ، ۳۰ ثانیه اگه میتونید ببندید
    • محمدایوب IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      67 4
      توکه گفتی کدخدا روغن چند انشاالله بزودی به تعادل میرسه وکدخدای خلیج فارس آنقدر نهاده های دامی وارد کرده که امثال تو دغدغه غذا نداشته باشند آسوده باش بخور تا بیاریم
    • سید IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      48 6
      شیرخشک قوطی چند؟
    • رضا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      44 6
      ما انقلابمان را به جهان صادر کرده و می کنیم
    • محمدایوب IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      41 2
      توکه گفتی اگه میتونی یک دقیقه اجنبی افسران اربابت چندی پیش وقتی پاسداران گرفتندشون خودشون رو خیس کردند اوبامای باادب شما به گ. و. ه. خوردن افتاد ووقتی دلاور مردان سپاه پهباد اربابت را زدند ترامپ دیوانه تشکر کرد که سپاه هواپیمای سرنشین دارش رو نزدند ووقتی پایگاه عین الاسد راسپاه قهرمان با موشک زد همه ضربه مغزی شدند وبیرون روی گرفتند باز اربابت نتونست تو رو بخوره پس بستن تنگه هرمز برای از جان گذشتگان سپاه کاری نداره. تنها تنگه ای که مشکل است بستنش تنگه دهان گشاد شما نوکران اسراییل افساد طلب است که آنهم بستنش کاری ندارد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      4 42
      سی ثانیه نه یک ثانیه ببندید.
    • حامد DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      38 3
      اینهایی که میگن ۱ دقیقه ببند تنگه هرمز رو، ۳۰ ثانیه ببند، ۱ ثانیه ببند فرض کنیم بستند تنگه هرمز رو، امریکا با سربازای ضربه مغزی خفیفش میاد جلوشون رو بگیره؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      24 3
      برای سپاهیان که در تاریخ کانال سوئز را حفر کردند، کار سختی نیست که بخواهند تنگه هرمز را پر کنند
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      46 2
      هیچ لذتی در دنیا با مشاهده سوزش نوکران آمریکا برابری نمی‌کند! ما رسما 2 محموله نفتی آمریکا را مصادره کرده‌ایم، مزدورانش چنان عصبی شده‌اند که از قیمت اجناس و بستن تنگه هرمز حرف می‌زنند! تحقیر دنیای واقعی را با پیام فرستادن در دنیای مجازی نمی‌توان جبران کرد پس همچنان بسوززززززز
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      30 1
      دوباره عمله های #انگل_ستان ریختن اینجا و دارن برا ملکه ی انگل ها دم تکون میدن! _ مرگ بر #انگل_ستان و عمله هاش _ راستی تو #انگل_ستان پوشک گرون شده از این به بعد باید دستمال بذارید!
    • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      22 2
      عجب احمق هایی هستند اینها فک میکنه کسی بخاطر یه نفتکش تنگه‌هرمز را میبنده یا ایران از بستنش ترس داره .
    • تبریزی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      24 1
      زمان بستن خیلی وقته گذشته و ما با روش و مدل خودمون و با ادب و احترام کامل هیکل آمریکا و نوچه هایش را لجن مال میکنیم بعد گراواتش را شال گردن کرده پوشک و زیر شلوار جدید داده و به خدا می سپاریم شأن تا بروند و حالش را ببرررند جیگرهای ۱ ثانیه و ۱ دقیقه ای....
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      14 1
      به اون کم خرد بیچاره و گدا ، از ساعت به دقیقه و ثانیه و نیم رساندی . اگر توانش نیست ، پس چرا با حضور ناوگان پنجم . با همه چیز خاموش . قصد فرار دارند .
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      13 1
      هرکسی یه قیمتی داره. یکی مملکتش رو به یه قوطی رانی می فروشه. یکی به یه قوطی شیرخشک.یکی به یه حلب روغن نباتی پنج کیلویی. امثال اینا زمان جنگ هم بودن. اینا توی اردوگاههای اسرا رفقای اسیرشون رو به یه پاکت سیگار به بعثی ها می فروختن.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      11 1
      بندرهای منطقه راه تنفس اقتصادی ایرانه، نیازی به بستن نیست وقتی که با اقتدار میتونیم هر موش مزاحمی رو تنبیه کنیم و سر جایش بنشونیم
    • NL ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 0
      نیازی به بستن نیست مگه در گاراژه! کافیه اعلام کنیم فقط کشتی کشورهای دوست میتونن ازش رد بشن.دشمنا چه غلطی میخوان بکنند؟!
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      1 دقیقه از وقتی که دیگه ناو هواپیما بر جرات نکرده بیاد این تنگه بسته شده فهمیدی گوگولی
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      نبسته اینه کشتی میگیریم بعدش میگن غلط کردیم . ببندیم فکر کنم بگن گل خوردیم خخخ
  • NL ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    72 3
    به عنوان یک‌ ایرانی جمهوری خواه می گویم که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰٪ درست بوده. دنیا فقط زبان زور می فهمد و هیچ کسی با نرمش مقتدر نشده.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 13
      هیچ وقت ملتی را که در قوطی های آبمیوه رانی شان بجای تکه های میوه، سیب‌زمینی می ریزند، تهدید نکنید
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      13 0
      و این محموله طبق درخواست وزارت دادگستری آمریکا، به این کشور تحویل شد./// ما باید اسامی این قضات آمریکایی را بعنوان تروریست دولتی اعلام کنیم و بگوییم درصدد دستگیری و مجازاتشان هستیم.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 0
      جمهوری خواه ؟!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      5 0
      معلوم میشه خدا واقعا زده پشت کله ات . که رانی سیب زمینی دار را فقط نصیب امثال تو بیچاره ها کرده . درسته . نه .
  • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    59 1
    سپاه که عشق ماست با هر نهادی هر کشوری و یا هر کسی که در مقابل قانون جنگل امریکایی بایستد همراه هستیم
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    48 1
    تنگه هرمز را باید مدتی بست تا همگان بفهمند کت تو تن کیه
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      16 0
      قطعا کت تو تن کسی هست که اراده میکند تنگه هرمز باز باشد یا بسته
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    56 1
    سپاه آبرو ایران و ایرانی را خرید
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      35 1
      دقیقا
  • فدایی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    33 0
    شتر سواری دولا دولا نمی شه ،باید نفت کشهای حامل نفت به مقصد آمریکا توقیف می شدند زودتر از امروز، آمریکا در خیلی از مسائل فقط زبان زور را می فهمند . نفت دربرابر نفت توازن را برقرار میکند. تنکه هرمز کی باید بکار این کشور بیاید؟ امروزه پرهیز هستیم
  • فدایی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    23 0
    شتر سواری دولا دولا نمی شه ،باید نفت کشهای حامل نفت به مقصد آمریکا زودتر از این توقیف می شدند ، آمریکا در خیلی از مسائل فقط زبان زور را می فهمد . نفت دربرابر نفت توازن را برقرار میکند. تنکه هرمز کی باید بکار این کشور بیاید؟ امروز که در عسر هستیم .
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 24
    دو روز دیگه با کت و شلوار نفرستیدشون برن !
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      23 0
      نخیر مانند جاسوس ها اول پول میگیریم بعد آزادشان میکنیم.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      29 0
      متوجه هستی کت و شلوار تن یک نظامی کردن یعنی چی؟ اول این را بفهم بعد بیا سراغ بقیه مسائل
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 0
    اینجاست که نیروی دریایی کلاسیک بزرگ بدرد میخوره!؟ یک نیروی دریایی بزرگ به پشتیبانی نیروی هوایی بزرگ برای تنگه استراتژیک باب المندب که در صورت نیاز همونجور که اونها همچین طرحای محاصره ای دارن ما هم اونجارو بتونیم ببندیم؟! ما الان فقط میتونیم در حین جنگ اون تنگرو موشک باران کنیم اما در حین صلح نمیتونیم اعمال زور کنیم اون موقع میشه اینکارو کرد ضبط کردن کشتی های متخاصم درصورتی که اونها اینکارو کردن
  • سید فروزان CH ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    41 1
    سلام فرمانده لشکر صاحب زمان اماده است آماده
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      29 0
      لبیک یا صاحب الزمان
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    11 15
    اقدام بجا و خوبی بود حال که نمیتوانیم به امریکا چیزی بگوییم حداقل کشتی یونان را که میتوانیم توقیف کنیم
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      28 0
      نمک نریز. یکی از کشتی های یونانی از بصره به آمریکا نفت میبرد. درست ترین و دقیقترین کار رو کردیم. هم به امریکا و هم به یونان ضرب شست نشون دادیم
    • هیچی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      16 0
      برادر هنوز عین الاسد یادمون نرفته
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 1
    هدفمند باشید و تا جایی که امکان دارد با توجه به قوانین بین المللی رفتار کنید تحریک نشوید و استراتژی داشته باشید این رفتار امریکایی ها نظم بین الملل را بشدت تهدید میکند این را در بوق و کرنا کنید و با صدای بلند اعلام کنید که امریکاییها ثبات جهان را با این روش تهدید میکنند آزمایشگاههای بیولوژیکی امریکادر کنار این رفتارهای خارج از هنجار بین المللی انها بزرگترین تهدید برای ثبات جهان است از انها کوتاه نیایید. آمریکاییها باید پاسخگویی ائتلاف سازی بر علیه کشورها باشند آنها بدون سند و مدرک رفتار میکنند اگر نیم ارزن عرضه داشتید انها را ادب می کردید
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      18 0
      اگر دقت کنی در حال ادب کردن هستیم ولی اینم بدو که این وحشی راحت رام نمی شه چون هنوز نفهمیده معنی شلاق چیه
  • دلسوز IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    29 1
    بااینکه ب عنوان یک انسان آزاد و بعد ایرانی عمیقا با توقیف این دوکشتی موافق هستم و طبعا احساس فخر میکنم که جواب دزدی دریایی رو دادیم‌ اما چه خوب میشد ک با همین قاطعیت با دزدان و رانت خواران داخلی هم مبارزه میشد.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    15 1
    بابد تنگه هدمز را یک ربع ببندیم. تا غربگدا ها بفهمند.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      15 0
      این کار ایران به توعی بستن هوشمند تنگه هرمزه یعنی هرکی مشکل دار باشه به صورت هوشمند شناسایی و گرفتار سپاه میشه این روش بسیار کم هزینه تر از بستن تنگه هرمزه و کارکردش هم موثرتره
  • دلسوز IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 16
    اصلاح کنم: یک راه برای جلوگیری از فروپاشی داخلی مونده....
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    15 1
    ناتو از ترس نیروی دریایی حرات نزدیکی به آبهای ایران را ندارد و گرنه کل اروپا نابود ایت.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    احسنت
  • یاسمن IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    عاقبت بخیری را درروند زندگی ایون دیدم من
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 22
    دست از این شوو ها بردارین
    • سهراب IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 1
      خاک برسرت...این شو است؟! تاکی می خواهی نفهمی ؟! هموطنت انتقام از دزدان دریائی گرفته است...بهش افتخار کن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 19
    با این همه اولدرم بولدرم تاحالا چیکار ها کردین؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 15
    کاش به جای ناو و ناو شکن و‌پهباد یه خودرو میتونستین بسازین.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 16
    همگی دعا کنیم ترامپ برنگرده وگرنه....
    • Fara IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 0
      وگرنه چی بجای بایدن باید ترامپ رو تحمل کنیم براتون تو کمپ سنگینتره وگرنه برا ی ایران اندازه پایگاه عین الجسد و صدو پنجاه تانفله ضربه مغزی که بردن عین ... یواشکی خاک کردن که بیشتر هزینه نداره
  • NL ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    12 1
    بالا بردن قیمت جهانی نفت هست .
  • جاویدایران NL ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    17 0
    سپاه پاسداران واقعاً ملی ترین ارگان ایران هستش، لذت میبرم ازش، افق دید خمینی ببین چی بوده!!!! ایران یعنی سپاه پاسداران، ارتش هم همینطور، کلاً نیروهای نظامی و امنیتی ایران عشقن. من عقاید ملی گرایانه دارم که اول مخالف بودم اما حالا صد در صد تایید میکنم حکومت رو. فقط ای کاش سلاح اتمی هم داشته باشیم و قدرت رسانه ای رو هم باید یه فکری براش داشته باشید.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 3
      سلاح اتمی حرام است.
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 10
      لواشک آلو. هسته هلو.
    • DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      12 1
      لواشک آلو. هسته هلو این داروی سنتی را طبیب برایت تجویز کرده چون یبوست اخلاقی داری
  • ارش IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    12 0
    اولا ورود بدون اجازه به خلیج فارس داشته و بعد سلام نکرده .باید عوارض بده .برای امریکا سوخت میبرده .حالا کشتی اونا مال ما شده .تازه هرکشتی بیاد خلیج فارس و با امریکا همکاری کنه ویا نفت از ال سعود ببره کلا باید توقیف بشه و هر نوع ناو هانها غرق بشود
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    12 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    13 0
    درود بر سپاه مرگ بر آمریکا جنایتکار و خونخوار
  • فرزاد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    11 0
    ایران اسلامی سربلند کدخدا وبزرگ خلیج همیشه فارس است
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 13
    من میگم توقیف نفتکش روسی حامل نفت ایران به درخواست کدخدا توسط یونان کاملا قانونی است
  • فرزاد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    10 1
    به تلافی ترور شهید بزرگوار صیادخدایی نیروهاومقاومت اسلامی درمنطقه دونیروی ارشد وبلند پایه سازمان سیاه آمریکا وموساداسرائیل را به هلاکت رساندن وهمچنین پتروشبمی بندرحیفای اسرائیل مورد هدف جنگ سایبری قرارگرفت ومنهدم شد .لانه جاسوسی اسراییل دراربیل عراق ۲۰ روزقبل با موشکهای ابابیل مورد هدف قرارگرفت ومنهدم شد و۱۲نفراز نیروهای بلندپایه رژیم کودک کش اسرائیل به هلاکت رسیدند .سپاه وارتش ونیروی انتظامی قلب ملت ایرانند
    • CA ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 3
      فقط شما خبرش رو داری!!چرا جایی دیگه اینها رو نگفتن؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    10 0
    قانون اول و آخر سپاه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 8
    دعا میکنم ملت آمریکا ۲ سال دیگر ترامپ را به قدرت بازگردانند اونوقت خود ترامپ میدونه
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    دادگستری محترم جهموراسلامی باید ان تفتکش که نفت سرقتی ایران را به امریکا برده باید به عنوان دوزدان دریای محاکمه ودستور توقیف ومحاکمه ان درداخل دادگاه جمهوری اسلامی به نیر‌وی دریای سپاه بدهد
  • علیرضا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 15
    جز تنش زایی و درگیری هیچ چیز دیگه ای بلد نیستید
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 11
    آیا این قانون ساده شما شرعی است؟ لطفا وجه شرعی آنرا بنویسید . مثلاً اگر نانواییبد جنسی کرد و به شما نان نفروخت.شما اجازه ندهید هیچ کس نان بخرد .
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 10
    اگرنفت متعلق به ایران بوده چرا با پرچم روسیه حرکت می کرده
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 1
      ببین اومدی و نسازی، جشن مون را خراب نکن.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      11 0
      در بحث انتقال نفت در دنیا تمامی کشورها طبق قراردادهایی و به جهت منافعشون از نفت کشهای یکدیگر استفاده می کنند و بر اساس پرداخت هزینه ای از پرچم برخی کشورها استفاده می کنند، همون طور که ایران نفت کش یونانی رو توقیف کرد که نفت عراق رو به آمریکا می برد چقدر سخته برای ما زندگی کردن در بین برخی انسان های ساده لوح که تحت تاثیر کامل پروپاگاندای رسانه ای غرب هستند
    • ساعد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 0
      کشتی روسی بوده پرچمش از ایران بوده یعنی در اجاره ایران
  • عطا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    14 1
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر. دم بچه های سپاه پاسداران گرم گل کاشتند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    13 0
    زنده باد سپاه که برای ایران ابرو داری میکند وپوزه ای دزدان دریایی رابه خاک می مالد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    14 0
    به عنوان یکنفر ایرانی حق دارم از سپاه تشکر کنم
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    11 0
    پیشنهاد می کنم محموله نفت مصادره شود و نفت کش ها به روسیه تحویل داده شود.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      5 0
      احتمالا نفت هر دو نفتکش یونانی که توقیف و ضبط میشه یکی بجای نفتی که یونان از ایران دزدیده و به آمریکا منتقل کرده و اون یکی هم نفتش رو مصادره میکنیم در عوض اون ۲ میلیون دلار از دارایی های ایران که دادگاه آمریکایی در زمان ترامپ حکم به مصادره اش داده بود و از ایران دزدید / نفتکش روسی هم در اجاره ایران بوده و هر خسارتی بهش وارد بشه باید ایران پرداخت کنه لذا بهتره یه نفتکش رو به روسیه بدیم و یه نفتکش دیگر یونان رو هم جریمه غلطی که یونان کرده و باعث نرسیدن نفت ایران به کشور مقصد مورد نظر شده و موجب خسارت و ضررو زیان شده پر از نفت میکنیم و با اسکورت می‌فرستیم به کشور مقصد و خریدار نفت ایران که قرار بوده این محموله نفت بهش ارسال بشه
    • علی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      2 0
      منم موافقم باید توقیف بشه
  • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 0
    بابت این اقدام سپاه خاک کف پای جان بر کفان سپاه را می بوسم. خوشحال شدم . خدا شما را حفظ کند و ما و شما جزو سپاهیان امام زمان عج باشیم ان شا الله.
  • سید روح اله DE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    10 1
    قانونی که هم اکنون بر دنیا حاکم است قانون جنگل است. ولی تعجبم از این است که یونان که مفلوکتر از خودش خودشه، چطور به خودش جرئت داده پا رو دم شیر بذاره. ولی باید بره از آمریکا مزد خوشرقصیشو بگیره.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    15 0
    اولا اینکه نفتکش یونانی حامل نفت عراق برای آمریکا بوده و سپاه در اصل نفت آمریکا را توقیف کرده بسیار مهم و اقدامی بسیار شجاعانه و قاطع بوده است دوما این همه رزمناو و کشتی جنگی و هواپیما و قایق آمریکایی و انگلیسی برای چیست ؟ وقتی سپاه تفنگداران آمریکایی را در جزیره فارسی دستگیر می کند کاری نمی توانند بکنند ! وقتی ایران نفتکش انگلیسی را توقیف می کند هیچ کاری نمی توانند بکنند ! وقتی ایران هواپیمای جاسوسی غول پیکر و بسیار گران قیمت گلوبال هاوک آمریکایی را ساقط می کند هیچ کاری نمی توانند بکنند ! وقتی ایران نفتکش ویتنامی را علنا از چنگ نیروی دریایی آمریکا در می آورد و با تحقیر آنها با هلی برن وارد کشتی آنها می شوند باز هم نمی توانند کاری بکنند ! ... پس این همه لشگر کشی و هزینه و احداث پایگاه همه پشم ! همه این هزینه هارو باید کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی آمریکا مثل ترامپ محاسبه و رسما اعلام کنه که ما اینقدر خرج کردیم ولی ایرانیها با هدایت و جلوداری سپاه سیادت و آقایی خلیج فارس و دریای عمان را بر عهده دارد ! اینها ببر کاغذی هستند ! تازه دارند تهدید هم می کنند که ایران نمی تواند تنگه هرمز را ببندد ! اصلا نیازی به بستن نیست کل خلیج فارس در دست ماست و آمریکا که هیچ کل غربیها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • نیما IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 1
    ایران ایران ایران من مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا جواب دوزدی دوزدی است زنده باد ایران
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 2
    》اما مشاوران او به‌خوبی به یاد دارند که در دوره اوباما چگونه افسران ارشد آمریکایی در جزیره فارسی خود را خیس کرده و به‌زانو درآمدند.》 شما هم یادت باشه که چه جوری سردار رو تو فرودگاه ترور کردند... برای اقدام مهم دیروز لازم نیست رجزخوانی به این شکل کنیم
  • فرشید IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    11 0
    وقتی لباس نطامی از تن فرمانده انگلیسی بیرون کردیم و کت شلوار تنش کردیم بزرگترین فحش به انگلیس بود انگلیس و نیروی نطامیش رو تحقیر کردیم وقتی هر موقع اراده کنیم نفتکس کشور متجاوز مثل انگلیس و یونان رو توقیف می کنیم = بعنی ما کدخدای خلیج فارس هستیم
  • منصف IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 0
    گور اسکندر جهانخوار که ایران را شکست داد و تخت جمشید را اتش زد الان میلرزد این ایران ان ایران ضعیف قدیم نیست
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 10
    این رفتار ایران اشتباه
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 0
      توقع دارین که حقیر و ذلیل بریم مذاکره کنیم که نفتمون رو پس بدین اونا هم ندن ؟ ننگ بر ترسوی بزدل.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    آقا چرا سپاه کشتی های کره جنوبی رو توقیف نمی کنه تا ادب بشه؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    عالی
  • . IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 0
    یونان برو واسه ترکیه شاخ شو
  • NL ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    دیگه راستی راستی باید گفت سلام فرمانده.باید گفت سپاه و ارتش امام زمان عج.انگار ظهور خیلی نزدیکه...خدایا در همین جوانی انشاءالله ببینیم
  • مهدی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    6 0
    به عنوان یک ایرانی میگم بچهای نیروی دریایی سپاه دمتون گرم خدایارتون بااین قانون جنگلی‌ها باید ازاین فراتر عمل کنند وعده ای بخاطر منافع خودشون انورن نمی‌دونم آخه ایرانی خون تووجودت ایرانی هست چطوربخودت اجازه میدی وطنت بشه جای اجنبی ها حاج قاسم.رفت ولی میلیونها حاج قاسم داریم که جلو این توله ژرمن ها وایسن خداقوتت بده ایرانی وزنده باد ایران
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    اولا درود خدا بر آن روح خدا امام سفرکرده که فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود . ثانیا دورد خدا بر رهبر عزیز تر جانمان امام خامنه ای و ثالثا درود خدا بر سپاهیان غیور و شجاع و مخلص کشورمان
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    آفرین به دلاور مردان نیروی دریایی سپاه.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    درود بر سپاه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    یک ثانیه نه نیم ثانیه!
    • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 0
      عمو جان سا_قیت کیه؟ معرفی کن بروبچ حالشو ببرن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس