کد خبر 1380434
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
یک حیرت؛ فاصله ما و رهبری

حرف باقی مانده از سلام فرمانده یک اعتراف است؛ اعترافی از جنس حیرت. با موج سلام فرمانده خیلی ها حیرت زده شدیم.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی نوشت: حرف باقی مانده از سلام فرمانده یک اعتراف است؛ اعترافی از جنس حیرت. با موج سلام فرمانده خیلی ها حیرت زده شدیم. گوئی باور نداشتیم و شگفت زده شدیم. همه چیز مثل یک فیلم سریع از جلوی چشممان گذشت. انگشت به لب سوال کردیم واقعا چنین فرزندانی داریم؟ برخی نیز که ماجرای این روزها با محاسبات ذهنی شان فاصله داشت به معجزه پناه بردند و گفتند و نوشتند که حتما معجزه ای رخ داده است. 

قبول کنیم که از جامعه نوجوانی تصویری کج و معوج  ساختیم. تصویری که در یک جنگ ذهنی-تروریستی، رسانه های شیطانی برای مان ساختند؛ ناخواسته باور کردیم. 

این شگفتی یک فرصت است؛ فرصتی برای تغییر و اصلاح نگاه ها. همین زاویه نگاه بدبینانه است که در سطوح مختلف از نظام تصمیم گیری سیاسی تا برنامه ریزی تربیتی باعث شده است روی این جامعه پرشور نوجوانی حساب نکنیم. گوئی دوره ای است که تنها باید گذاشت و گذر کرد.

در گوشمان گفتند و در چشممان کردند که نوجوان امروز با ساسی مانکن پیوند خورده است و هویتش را تتلیست ها شکل دادند. در ظاهر ماندیم و چشممان سوی عمیق دیدن ندارد.  

البته اولین بار نیست شگفت زده ایم؛ با علی لندی هم حیرت زده شدیم. نوجوانی که قصه اساطیر این مرز و بوم را جابجا کرد. و صدالبته بی خبر از اطرافیم؛ واگرنه هر روز باید بهت زده باشیم و سرگشته. 

اما این حیرت فاصله ماست با رهبری. آنچه او می بیند و ما تلاش نکردیم ببینیم.  وقتی سالها پیش درس دادند و فرمودند: " جوان دهه_هشتادی که نه جنگ را،نه امام را،نه انقلاب را دیده اما همان مفاهیم را با همان روشن بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده ای دنبال میکرد،امروز این#نوجوان ما دارد دنبال میکند."

و از این بالاتر فرمود: "#نوجوان امروزی که در سن شانزده هفده سالگی است،در موارد بسیاری،از آن زمانِ دوران جوانیِ امثال این حقیر تا بیست و پنج،بیست و شش سالگی و شاید بعد از آن،امروز مسائل را بهتر میفهمد."  

و این همه به برکت خوان معنوی انقلاب خمینی است که انسان ساز است. همین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    14 7
    چاپلوسی کار بدی است.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      18 2
      پس اینقدر پاچه خواری گاوچرونها رو نکن بده غربگدا!
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      14 2
      جانم فدای امام خامنه ای.بسوزید
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 4
      احسنت
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 1
    با باند روحانی و اعتمادشان فهمیدیم به غرب نباید کرد و در فضای مجازی آنقدر دروغ که نزد ملت چوپان دروغگو شده اند.با کید روحانی و فضای مجازی؛ ملت بصیرت پیدا کرده است.آنها که انقلاب را ندیده اند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 11
    این برداشت شماست از مردم .همون برداشت صدا وسیما
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 1
      مردم ایران رو میگه مناخیم، منظورش فلسطین اشغالی نبود !!!!!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    8 4
    عزیزم همیشه اقلیت خوب و سالم و متدین هستند. در خود غرب هم این اقلیت هستند. اما جریان کلی به سوی دکان شیطان است. همین بچه ها هم باید دعا کنید فردا گوشی به دستشان با فیلتر شکن نرسد.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 0
    ماشاءالله احسنت درست هست باید به جوان دهه شصت،هفتاد هشتاد و نوجوان نود اعتماد کرد کار سپرده شود خودشان را نشان می دهند
    • سروش IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 0
      منظور شما از جوانان دهه شصتی همان جوانان دهه شصت دیروز و میان سالان امروزه؟ دهه هفتاد و هشتاد رو می توان جوان و نوجوان نامید ولی از ما دهه شصتی ها نوه عزیز شور و شوق گذشته ما خون شهدا دیدیم ترورها دیدم صدای موشک و هواپیما و ضد هوایی ها و مارش پیروزی شنیدم ما هنوز ایستاده ایم ولی موها و محاسن ما داره جوگندمی می شه موهام رو توی آینه دیدم شونه زدم تاریخ تولدم رو دیدم که در آستانه چهل ایستادم و مجال نگریستن به پشت سر نداریم ولی عجب دهه ای بود دهه شصت دخترم نوه ام رو داده بغلم خندم میگیره روم نمیشه بگم متولد دهه شصتی هستم. برای ما دهه شصتی ها زود دیر شده!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس