گلوله باران منطقه مرزی در «صعده» یمن از سوی ارتش عربستان

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس از سوی متجاوزان و گلوله باران مناطق مرزی در صعده از سوی سعودی‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی از ادامه نقض آتش بس یمن از سوی متجاوزان و گلوله باران توپخانه‌ای منطقه «شدا» در استان صعده در مرز با عربستان خبر دادند.

همزمان یک منبع نظامی یمنی با اشاره به ادامه نقض آتش بس از سوی متجاوزان و عوامل وابسته به آنها اعلام کرد: هواپیماهای مسلح متجاوزان بر فراز مناطقی از استان تعز و نیز استان ضالع، تحرکات خصمانه انجام دادند.

این منبع همچنین از پرواز هواپیماهای مسلح و نیز جاسوسی متجاوزان بر فراز استان‌های مأرب، حجه، الجوف، صعده، تعز، البیضاء الضالع و جبهه‌های مرزی خبر داد.

منبع مذکور به ۱۴ مورد نقض آتش بس از طریق حملات راکتی و توپخانه‌ای در استان حجه و مأرب، الضالع و وادی جاره در جیزان اشاره کرد

منبع نظامی یمنی از ۴۶ مورد نقض آتش بس با تیراندازی به منازل شهروندان یمنی و مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب، صعده، حجه، تعز، الضالع و جبهه‌های مرزی هم خبر داد.

این در حالی است که «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: کمیته تشکیل شده از سوی صنعا در زمینه نظارت بر موارد نقض آتش بس و گشودن راهها، طرحی را درباره گشودن دو جاده مهم در تعز ارائه داده است. علاوه بر آن گشودن راه‌ها در دیگر استانها براساس متن و روح آتش بس را بررسی کرده است.

العزی تاکید کرد: کمیته طرف دیگر همچنان مردد است و تاکنون پاسخ مثبت یا منفی نداده است. علت این تردید طرف دیگر به پیچیدگی و تعدد گروههای تشکیل دهنده در آن است. این کمیته اختیاری از خود ندارد تا به موضوعات مطرح شده واکنشی بدهد.

وی افزود: ما از کمیته طرف دیگر می‌خواهیم که سریعا پاسخ مثبت یا منفی خود را از مراکز تصمیم گیری خود در کشورهای متجاوز بگیرد تا روند اجرایی شروع شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس