کد خبر 1380281
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
رتبه ۴۳ ایران در واردات غذا/ کشورهای صنعتی بزرگترین واردکننده غذا در جهان شاخته شدند

ایران با وجود این که هفدهمین کشور پرجمعیت جهان است در رده‌بندی کشورها از نظر واردات مواد غذایی رتبه ۴۳ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد کشورهای صنعتی بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی در جهان هستند.

فائو در رده‌بندی ۱۹۵ کشور جهان که بر اساس آمار سال ۲۰۲۰ تهیه شده است آمریکا را به عنوان دومین واردکننده بزرگ محصولات کشاورزی معرفی کرده است. آمریکا در این سال بیش از ۱۴۶ میلیارد دلار محصول کشاورزی وارد کرده است که بیش از هر کشور دیگر به‌جز چین است.

چین که پرجمعیت‌ترین کشور جهان است با واردات ۱۵۷ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در صدر این رده‌بندی قرار دارد.

کشورهای صنعتی آلمان، هلند، انگلیس، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و کانادا نیز در رده‌بندی بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی رتبه‌های سوم تا دهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند. واردات محصولات کشاورزی آلمان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹۵.۷ میلیارد دلار، هلند ۶۹.۹ میلیارد دلار، انگلیس ۶۱.۷ میلیارد دلار، ژاپن ۵۶.۸ میلیارد دلار، فرانسه ۵۶.۲ میلیارد دلار، ایتالیا ۴۲.۵ میلیارد دلار، بلژیک ۳۸.۴ میلیارد دلار و کانادا ۳۵.۸ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش ایران با وجود این که هفدهمین کشور پرجمعیت جهان است با واردات ۸.۳ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در رتبه ۴۳ رده‌بندی جهانی بزرگترین واردکنندگان این محصولات قرار گرفته است.

بسیاری از کشورهای کم‌جمعیت جهان وابستگی بیشتری به غذای وارداتی نسبت به ایران داشته و در رتبه بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند. از جمله این کشورها عبارتند از کره جنوبی با واردات ۲۷.۶ میلیارد دلاری، لهستان با واردات ۲۲.۷ میلیارد دلاری، عربستان با واردات ۲۰.۴ میلیارد دلاری، امارات با واردات ۱۶.۳ میلیارد دلاری، سوئیس با واردات ۱۲.۸ میلیارد دلاری، و عراق با واردات ۱۱.۱ میلیارد دلاری.

کشور کوچک توالو نیز با واردات ۲.۲۸ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در انتهای رده‌بندی جهانی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    همینه که مواد غذایی در ایران‌گرانه. چون واردات کافی نیست‌. جالبه که کشورهایی چون امریکا و‌چین علیرغم داشتن امکانات فراوان کشاورزی، وارد‌کننده بزرگ مواد غذایی جهان هستند. چون میخواهند مردمشان دررفاه باشند و مواد غذایی نرخ پایداری در کشورشان داشته باشد‌
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      قیمت جهانی محصولات کشاورزی گرون تر از مشابه ایرانی اوناست
  • raya IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    تا دیر نشده باید حداقل 40 درصد بودجه کل اختصاص داده بشه به بخش کشاورزی و مدرن سازی سیستم آبیاری بصورت فوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس