WHO: آمار کرونا در دنیا غیر از قاره آمریکا نزولی است

سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هنوز در دنیا رو به کاهش است.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه (۵ خرداد/۲۶ می) اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هنوز در دنیا رو به کاهش است.

نهاد متولی مسائل بهداشت و سلامت در سازمان ملل متحد در جدیدترین ارزیابی هفتگی خود اعلام کرد در هفته گذشته بیش از ۳.۷ میلیون مورد عفونت جدید و ۹۰۰۰ مرگ به همراه داشته است. شمار موارد ابتلا نسبت به یک هفته قبل‌تر ۳ درصد و شمار فوتی‌ها ۱۱ درصد کاهش داشته است.  

مطابق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ تنها در دو منطقه جهان سیر صعودی داشت: قاره آمریکا و منطقه غرب اقیانوس آرام. فوتی‌ها در خاورمیانه افزایش ۳۰ درصدی داشت، اما در جاهای دیگر ثابت یا نزولی بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که این خبر را گزارش داده هنوز به آمارهای تفکیکی مربوط به هر یک از مناطق مورد اشاره توسط سازمان جهانی بهداشت اشاره نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت که همه واریانت‌های فرعی اومیکرون را به عنوان «واریانت‌های نگران‌کننده» می‌داند. این سازمان خاطرنشان کرده کشورهایی که موج افزایش واریانت فرعی BA.۲ را تجربه کرده‌اند ظاهراً کمتر از کشورهای دیگر درگیر سایر واریانت‌های فرعی شدند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

کشور آمریکا یکی از کشورهایی بود که بیشترین تلفات بر اثر کرونا را داشت. روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه رسانه‌ها گزارش دادند شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    خیلی هم عالی، بیش باد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس