بزرگترین مرکز تجاری ایران در افغانستان راه اندازی می شود

در راستای اهداف اقتصادی ایران و وجود مناسبات تجاری میان ایران و افغانستان تنها مرکز تجاری و بزرگترین نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران در شهر کابل برپا می شود.

به گزارش مشرق، افغانستان با جمعیتی بالغ بر ۴۰ میلیون نفر و اقتصادی واردات محور و مسبوق به سابقه واردات محصولات ایرانی بستر مناسبی  برای عرضه کالاهای ایرانی می باشد.

مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران با مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع تجاری در ۴ طبقه و ۱۱ طبقه اداری مسکونی و ۴هزار و ۲۰۰ متر انبار اختصاصی در موقعیت جغرافیایی مناسب در شهر کابل، به عنوان بزرگترین مرکز مراودات تجاری دو کشور دوست و همسایه، ایران و افغانستان احداث می گردد.  

شرکت «بارکاو تجارت بارمان» با تلاش بی وقفه بستری دائمی برای توسعه پایدار محصولات ایرانی در کشور افغانستان فراهم ساخته است.  

از خدمات این مرکز تجاری می توان به مواردی از جمله همکاری در زمینه تمامی امور گمرک و ترخیص و حمل و نقل کالا، مشاوره حقوقی جهت تنظیم و عقد قراردادها، خدمات نقل و انتقال پول و صرافی، تامین و آموزش نیروی کار بومی متخصص و ایجاد ارتباط با واحدهای متقاضی بدون واسطه، تبلیغات سراسری اعم از تبلیغات تلویزیونی و میدانی جهت برندسازی محصولات ایرانی، فعالیت در جهت جذب سرمایه گذار و اعطای نمایندگی شرکت های تولیدی صنعتی و دانش بنیاد ایرانی به سایر ولایت های افغانستان، دعوت از واحدهای تولیدی صنعتی و تجاری افغانستان از سوی وزارت تجارت و اتاق صنایع و معادن افغانستان برای بازدید پیوسته از مرکز تجاری اشاره کرد.  

بدین ترتیب برگزاری بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صادراتی با محوریت معرفی فرصت های  مشترک می تواند تحول و شکوفایی بسزایی بر اقتصاد دو کشور داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 3
    هدف مناسب القاعده و داعش ! مساجد در امان نیستند حالا مرکز تجاری ! برج های دو قلو اگر ماند لابد این هم میماند.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 1
      دوست عزیز بزرگترین مشکل صادرات کشور ما نه القاعده هست و نه داعش.بزرگترین مشکل ما صادرکنندگان بی تعهد هستند که با صادر کردن محصولات بی کیفیت بازار را از دست کشور خارج میکنند. مطمئن باشید اگر محصولات ما خوب باشند حتی رییس داعشیها هم انها را استفاده میکنند.نمونه اش ترکیه جنایتکار که مرتب به مناطق کردنشین عراق حماه و تجاوز میکنه و اونها رو کشتار و غارت میکنه یا جنایاتش در سوریه کاملا پیداست ولی شرکتهای ترکیه بازارهای کردها و سوریه رو قبضه کرده اند.تولید کننده و صادرکننده و حتی وارد کننده ما فکر میکنه اونجاها هم مثل داخل ایرانه که اینها هر کار دلشون خواست بکنند و مردم هم مجبورند با بغض و کینه محصولات اونها رو استفاده کنند و صداشون خفه بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس