کد خبر 1376206
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
آمریکا

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد هندوستان، ممنوعیت‌های مربوط به صادرات گندم را لغو کند.

به گزارش مشرق، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در جمع مسئولان اجرایی امنیت غذایی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد هندوستان، ممنوعیت های مربوط به صادرات گندم را لغو کند.

وی با تاکید بر اینکه ما کشورها را تشویق می کنیم تا صادرات گندم خود را محدود نکنند، افزود: ممنوعیت صادرات گندم از سوی هندوستان، منجر به بدترشدن اوضاع بحرانی کمبود جهانی گندم در پی جنگ روسیه و اوکراین خواهد شد.  

گرینفیلد تصریح کرد ما امیدواریم مقامات هند با شنیدن نگرانی های جهانی درباره بحران کمبود گندم، سیاست خود را تغییر داده و به جهانیان کمک کنند.

هندوستان به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گندم جهان، روز شنبه اعلام کرد صادرات گندم خود را بدون کسب اجازه از دولت و در مواجهه با کاهش تولید اولیه ناشی از گرمای هوا، ممنوع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دولت هند صادرات گندم را ممنوع اعلام کرد

هندوستان تاکنون متعهد به تامین گندم کشورهایی شده بود که از اوکراین گندم وارد می کردند و به دلیل وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین دیگر نمی توانستند از این کشور جنگ زده گندم بخرند. اما حالا با ادامه جنگ، دولت هندوستان اعلام کرده باید به فکر تامین گندم جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری خودش باشد.

گزینفیلد خاطرنشان کرد هدف از این نشست، بحث و بررسی و یافتن کشورهایی است که می توانند به تامین جهانی گندم و مقابله با کمبود آن بر اثر جنگ روسیه و اوکراین، کمک کنند. روسیه و اوکراین هر دو از کشورهای اصلی تامین کننده گندم جهان بودند اما از زمان آغاز جنگ موضوع تامین گندم به چالشی بزرگ تبدیل شده و حالا باید کشورهایی که می توانند به کشورهایی که نیاز بیشتری دارند، کمک کنند.

این در حالی است که درپی تصمیم هندوستان برای ممنوعیت صادرات گندم، بهای گندم در بازارهای اروپا به رقم بی سابقه‌ای رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • UA ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس