ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

بانوی ورزشکار کویتی در اقدامی بزرگ با حمایت از فلسطین، این کشور و بسیاری از کشورهای مسلمان را به صورت یکپارچه علیه رژیم اشغالگر کرد.

 به گزارش مشرق، دیپلماسی ورزش یکی از قدرتمندترین ابزارهای تاثیرگذار در دنیای کنونی به شمار می‌آید. وقتی صحبت از ورزش در محافل بین‌المللی می‌شود پای قدرت‌های جهان هم به میان کشیده می‌شود چون تاثیرگذاری ورزش بیش از هر پدیده دیگری در جهان است.

 این قدرت تاثیرگذاری سبب شده تا قدرت‌های جهان همواره به دنبال استفاده از آن برای رسیدن به اهداف و منافع بزرگ خود باشند. اما در این میان ورزشکارانی ظهور می‌کنند که مقابل قدرت‌های جهان و ظلم می ایستند و هزینه‌های چند صدمیلیون دلاری آن‌ها را بر باد می‌دهند.

ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

مسئله فلسطین یکی از موضوعات مهم در دنیای کنونی است. آمریکا با توجه به قدرت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی اش از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کند اما با وجود هزینه ها و تبلیغات گسترده ورزشکارانی پیدا می شوند تا در مقابل استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیست بایستند.

در چند روز گذشته ورزشکاران کویتی یکی پس از دیگری ضربه محکمی بر رژیم اشغالگر زدند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی انصراف دادند.

«خلود المطیری» شمشیرباز بانوی کویتی از بارزترین ورزشکاران این کشور در حوزه ورزش معلولین به شمار می آید که انصرافش از رویارویی با ورزشکار رژیم اشغالگر در مسابقات جهانی تایلند بازتاب گسترده ای داشت.

المطیری در صفحات مجازی کشورهای مسلمان و عرب به رمز مقاومت بدل شده و این بانوی کویتی با اقدام خود باعث خشم صهیونیست ها شده است.

البته المطیری در این اقدام تنها نبوده و مسئولان ورزش کویت هم حامی او بودند تا کویت یکپارچه حامی فلسطین شود.

شریفه الغانم دبیرکل کمیته پارا المپیک کویت در این زمینه گفت: کناره گیری خلود المطیری در چارچوب قوانین کشور بوده و ما از لحاظ سیاسی و ورزشی روابط خود را با رژیم اشغالگر در سرزمین فلسطین عادی نخواهیم کرد.

ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

بعد از این اقدام المطیری و انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی موجی از تمجیدها از او در رسانه ها و کشورهای مختلف عربی مخصوصا در کشور کویت و اردن به راه افتاد.

فعالان حوزه حقوق بشر در کویت به شدت از اقدام بانوی ورزشکار تقدیر کردند. عبدالله الموسوی یکی از فعالان در این زمینه، گفت: دولت کویت در موضع رسمی و مردمی علیه رژیم صهیونیستی همچنان باقی است و ما به این موضوع افتخار می کنیم چون عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر خیانت است و فلسطین مسئله ماست.

اسامه الشاهین یکی دیگر از نمایندگان مجلس کویت از اقدام ورزشکار کویتی تمجید کرد و گفت: مفتخر هستیم قهرمانی به نام خلود المطیری داریم که عادی سازی روابط با گروهک های صهیونیست در ورزش را رد کرد.

ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

محمد السعید خبرنگار مطرح کویتی هم در این زمینه ورود پیدا کرد و گفت: اصرار ورزشکاران کویتی به انصراف از رویارویی با صهیونیست ها نشان دهنده این واقعیت است که آنها وجود این رژیم غاصب را انکار می کنند.

شافی الهاجری رئیس باشگاه الکویت کویت هم در این زمینه گفت: کویت همچنان شکوه مندترین موضع گیری های ملی را برای همراهی از مسئله فلسطین دارد.

همچنین مسئولان کشور اردن هم از این اقدام ورزشکار کویتی تمجید کردند و با انتشار پلاکاردهایی در خیابان های این کشور از اقدام بشردوستانه و ضد صهیونیست المطیری حمایت کردند

تمجید از ورزشکار بانوی ضد صهیونیست تنها سوژه رسانه ها، سیاسیون و مردم نشد بلکه کاریکاتوریست ها هم وارد میدان شدند. بانوی ورزشکار در کاریکاتوری بر فراز قله ایستاد تا پرچم فلسطین را مقابل صهیونیست ها به اهتزار دربیاورد.

ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

المطیری با این اقدام موج بزرگی در رسانه ها و فضای مجازی ایجاد کرد تا نشان دهد حمایت از مقاومت فلسطین فراموش نشده است. این ورزشکار به چند کشور عربی و اسلامی از جمله بحرین، امارات، عربستان و ترکیه که این روزها در حال دست و پا زدن برای ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، درس مقاومت و عزت نفس داد.

ضربه بانوی ورزشکار کویتی به صهیونیست‌ها/ «المطیری» نماد حمایت از فلسطین و ظلم‌ستیزی شد

درس دیگر این ورزشکار و بانوی کویتی برای تمام ورزشکاران این است که مقابل ظلم و ستمی که صهیونیست ها در ۷۴ سال گذشته در سرزمین فلسطین روا داشتند سکوت نکنند و به هر طریقی از جمله عدم رویایی با نمایندگان این رژیم کودک کش مقابل ظالمان ایستاد و ضربه بزرگی به نقشه های شوم آنها زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    15 1
    ماشاء الله لاحول و لا قوة الا بالله. احسنت . بارک الله بیک ایتها البطلة
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 24
    نه خودش نه ورزشش نه حرکتش ارزشی برام نداره
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 0
      پس چرا زوزه میگه صهیونیست :)
    • مرتضی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      11 0
      تو خودت و شخصیتت بی ارزشه از نظر دادنت مشخصه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      11 0
      اگه نداشت، زحمت کامنت نوشتن رو به خودت نمیدادی! اینقدر مهم بوده که تشخیص دادی حتما تخریبش کنی، ولو با یک کامنت.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 0
      معلومه که از کفتارهای اردوگاه تیرانا در آلبانی هستی، حسرت دیدن ایران بزرگ را به گور خواهی برد و نشان خیانت به وطن تا ابد بر روی پیشانی کثیفت باقی خواهد ماند. مطمئن باش تا پیروزی راهی باقی نمانده است. آن روز نزدیک است که خانه به خانه دنبال صهیونیست های کثیف بگردیم و هر کس را یافتیم به درک واصل کنیم.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      صفاک صهیونیست.خاموش
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    17 1
    مرگ بر اسرائیل
  • بلال خان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 0
    مهدوی کیا و رئیس فدراسیون فوتبال هم یاد بگیرند با کار ننگینانه ای که کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس